Öljypumpun toimivuuden testaus
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Miten se käytännössä tapahtuu? Miten korjautan tuon liitoksesta repeytyneen sihdin. olisikohan mahdollista juottaa vaikka messingillä?
https://aijaa.com/IFa8fL
https://aijaa.com/IFa8fL
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuo on huono sihtimalli, ainaki talvella ja jos on vähänkin paksut öölit koneessa .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Jossakin kuvassa näin muistaakseni oli kantikas. Onko sihtiä sitten oltava ensinkään, jos poistais sen ? Onko yleensä kaikissa muissa traktoreissa tuo sihti?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa öljypumpun tarkastus / korjaus ohjeet, ohjeet tosin leukun korjausohjekirjasta samat tekniset tiedot kuten nuhveissakin.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+%C ... usohje.PDF
Sihdin voit korjata esim. Isompi peltilätkä putkessa olevaan lätkään joko juottamalla, hitsaamalla taikka pop niiteillä kiinni, peltilätkä verkkoon pop niiteillä kiinni.
Älä poista sihtiä, nykypäivän öljyt 10/40:set taikka 10/30:set tuskin niin paksuja etteikö menis noista sihdeistä läpi.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+%C ... usohje.PDF
Sihdin voit korjata esim. Isompi peltilätkä putkessa olevaan lätkään joko juottamalla, hitsaamalla taikka pop niiteillä kiinni, peltilätkä verkkoon pop niiteillä kiinni.
Älä poista sihtiä, nykypäivän öljyt 10/40:set taikka 10/30:set tuskin niin paksuja etteikö menis noista sihdeistä läpi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Popniitillä kiini, sihdin sisäpuolelle vastakappale niin kestää. Aattelin voidaanko pumppua testata käytännössä kun se on irrallaan? Öljyä putkesta sisälle ja ratasta pyörittäen.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei sit oikein voi mitenkään testata.
Ainut vaihtoehto on purkaa, katsoa pesien ja rattaiden naarmuttomuus, ja mitata pesien ja laakereiden sekä rattaiden kuluneisuus, eli kuinka tiiviit on pesään, myös hammastuksen keskinäinen sekä rattaan-pesän välinen välys
Ainut vaihtoehto on purkaa, katsoa pesien ja rattaiden naarmuttomuus, ja mitata pesien ja laakereiden sekä rattaiden kuluneisuus, eli kuinka tiiviit on pesään, myös hammastuksen keskinäinen sekä rattaan-pesän välinen välys
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Katselin Marjakankaalta ja IKH:ta löytyykö öljypumppuja. Ilmeisesti kestävä koska ei myynnissä ainakaan 4/60 malliin.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pura se vanha ja kato onko pahoja kulumia. Jos ei niin paikalleen vaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Joo kyllä tietenkin läpikäyn tuon pumpun, koska kone ollut kymmenkunta vuotta käyttämättä.
Jossakin on nuffiin pumppu ollut myynnissä muistelen, mutta missä. kiertokanki ei kauppaa myöskään.
Jossakin on nuffiin pumppu ollut myynnissä muistelen, mutta missä. kiertokanki ei kauppaa myöskään.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuolta olis löytynyt öljypumppuja, käsittäkseni on kunnostettuja, koska olisi pitänyt laittaa pumppu tilalle, en kuitenkaan tilannut tuolta. On itselläkin muutamia pumppuja jemmassa, joten tarkastan ja kunnostutan omat pumput.
http://www.jcl-tech.dk/EnglishVersion/N ... eParts.htm
Hahton Maurilta haki "nivalasse" käytetyn / tarkastetun öljypumpun fourriin muutamia viikoja sitten.
Asennuksen jälkeen paineet tarkastettu nuhvi omalla ja toisellakin painemittarilla, molemmat mittarit näyttäneet samoja noin 2,5 kg / cm2 paineita.
http://www.jcl-tech.dk/EnglishVersion/N ... eParts.htm
Hahton Maurilta haki "nivalasse" käytetyn / tarkastetun öljypumpun fourriin muutamia viikoja sitten.
Asennuksen jälkeen paineet tarkastettu nuhvi omalla ja toisellakin painemittarilla, molemmat mittarit näyttäneet samoja noin 2,5 kg / cm2 paineita.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Koitan itsekkin hommata valmiiksi huolletun pumpun. Koko tää nuffieldin koneoppi on mulle niin uutta vielä, senkin takia, ja tuo sihtikin samalla jos maurilla vielä löytyy. Kun on aikaa opettelen tuon öljypumpun tarkistuksen.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
https://aijaa.com/9MMh90 Sihti nyt korjattu osia ootellessa.
Huomenna avaan öljypumpun. Kyselen taas sitten kuvien kanssa jos en pärjää. Kyllä tuo öljypumppu täytyy minunkin opiskella kunnolla.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eilen värkkäsin noitten öljypumppuja parissa, vaihtelin sisähiluja. Lopputulos, yksi hyvä tuollaisenaan, kahta joutuu käyttämään koneistuksella. Yhdestä pesää mataloittaa, toisesta sisähiluista sovittaa ulkokuoriin.
Tuo missä valkoinen rätti menee 61:seen kolmosnuhviin lähipäivinä
Tuo missä valkoinen rätti menee 61:seen kolmosnuhviin lähipäivinä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Aikanaan tein omaan 460 koneeseen tuolle vastaavalle vaakapurkille peltisestä säilykepurkista puolikuun ympärille, öljyn imun varmistukseksi.mikael kirjoitti: ↑09 Tammi 2020, 18:59https://aijaa.com/9MMh90 Sihti nyt korjattu osia ootellessa.
Huomenna avaan öljypumpun. Kyselen taas sitten kuvien kanssa jos en pärjää. Kyllä tuo öljypumppu täytyy minunkin opiskella kunnolla.
Nykyisin siellä on ihan toisentyyppinen imusiivilä ja rakenne .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Kävin nyt tuota pumppua läpi ja epäilystäni huolimatta tuo mittomiseni kyllä luonnisti. Roottorin välykset kyllä hyvät kuten päittäiskin välys. Tiivistettä ei ollut rungon ja kannen välissä ja tuskin kuuluukaan luulisin? Käyttöakselissa ei väljyyttä mielestäni. Varoventtiilin jousi hiukan kulumaa parissa kohdin ulkosyrjällä, ei kulumia muutoin näkynyt. Nuita paineita siitä en pysty mittaamaan Tiiviste vain tehtävä tuohon putkiosaan joka kiinnitetään pumppuun. Jokunen valokuva.kari t kirjoitti: ↑04 Tammi 2020, 10:37 Tuossa öljypumpun tarkastus / korjaus ohjeet, ohjeet tosin leukun korjausohjekirjasta samat tekniset tiedot kuten nuhveissakin.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+%C ... usohje.PDF
Sihdin voit korjata esim. Isompi peltilätkä putkessa olevaan lätkään joko juottamalla, hitsaamalla taikka pop niiteillä kiinni, peltilätkä verkkoon pop niiteillä kiinni.
Älä poista sihtiä, nykypäivän öljyt 10/40:set taikka 10/30:set tuskin niin paksuja etteikö menis noista sihdeistä läpi.
https://aijaa.com/97RGWv https://aijaa.com/2mtKdc https://aijaa.com/aF3j5m https://aijaa.com/nRGQt9