Hei,
Kytkimen lopullisen toimimattomuuden vuoksi purin kytkimen esille ja painehiili palasina. No ok, osa oli jo hankittuna valmiina sekä myös kytkinlevy ja asetelma.
Mutta huomasin samalla, että silmälaakeri vauhtipyörässä sökö sekä siitä johtuen kytkin akseli kulunut laakerin kohdalta väljäksi. Onnistuuko täyte hitsaus ja sorvaus vai olisiko jollain akselia jäänyt myytäväksi?
Laakerin ja vauhtipyörän lukituslevyt olisi ainakin tilattavissa tarvitaanko muuta stefaa vaihdelaatikkoon ja kampakseliin?
Nuffi 4/65 kytkin akseli
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Jos se on booreiltaan hyvä niin hitsaa ja sorvaa. Helppo sorvata kun siinä on keskiöreikä valmiina.
Minulta saattas löytyä purkuosakin.
Minulta saattas löytyä purkuosakin.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vaihda molemmat stefat uusiksi.joka75 kirjoitti: ↑28 Joulu 2019, 11:22 Hei,
Kytkimen lopullisen toimimattomuuden vuoksi purin kytkimen esille ja painehiili palasina. No ok, osa oli jo hankittuna valmiina sekä myös kytkinlevy ja asetelma.
Mutta huomasin samalla, että silmälaakeri vauhtipyörässä sökö sekä siitä johtuen kytkin akseli kulunut laakerin kohdalta väljäksi. Onnistuuko täyte hitsaus ja sorvaus vai olisiko jollain akselia jäänyt myytäväksi?
Laakerin ja vauhtipyörän lukituslevyt olisi ainakin tilattavissa tarvitaanko muuta stefaa vaihdelaatikkoon ja kampakseliin?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:02
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Hei, kiitti vinkeistä.
Laitetaan osat tilaukseen kun arki koittaa ja vien akselin korjattavaksi.
Oisko vielä kertoa, että kun koittelin vaihdelootan kantta irroittaa niin, kuin aluevaihtajan vipu pitäisi kiinni, että ei nousisi ylös kuin noin 2-3 cm, en uskaltanut ruveta repimään enemmälti.
Jos samalla vähän kurkkais sinne osastolle samalla.
Vähän kyllä pelottaa, että tää korjaus operaatio leviää nyt ympäri traktoria.
Laitetaan osat tilaukseen kun arki koittaa ja vien akselin korjattavaksi.
Oisko vielä kertoa, että kun koittelin vaihdelootan kantta irroittaa niin, kuin aluevaihtajan vipu pitäisi kiinni, että ei nousisi ylös kuin noin 2-3 cm, en uskaltanut ruveta repimään enemmälti.
Jos samalla vähän kurkkais sinne osastolle samalla.
Vähän kyllä pelottaa, että tää korjaus operaatio leviää nyt ympäri traktoria.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kepit vapaa-asentoon, avaa kaikki kahdeksan kannen kiinnityspulttia ja nosta kansi ylös. Ei pitäis minkään kanittaa.
Usein miten remontilla on taipumusta laajentua
Usein miten remontilla on taipumusta laajentua
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !