Sivupellit, maskin kehyspelti ja jopa talvisivupellit tuli mukana, ovat irti vain
Yleensä ne on kadoksissa...
Maskia ei ole
4/60 Ukkomestari projektina, peruskoneeksi tulee 270 Leukku
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Rampa potilas saa ehjän kumin, saa hinattua pajaan kytkinremonttiin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Heviduti venttiilinsuoja hitsattu, ja rengas vanteelle.
Moneen vuoteen ole tarvinnutkaan takarengasjumppaa tehä, vanhasta muistista meni vielä silti,
rouvalle pitää muistaa ostaa uus paketti perunajauhoja
Moneen vuoteen ole tarvinnutkaan takarengasjumppaa tehä, vanhasta muistista meni vielä silti,
rouvalle pitää muistaa ostaa uus paketti perunajauhoja
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En mä oo kyl mitään jauhoja käytelly ...... Nakki vanteelle, ilmat sisään ja pois kerta-pari, niin sillä on menty ...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Miksi ilmat pois ja takaisin
Mopoiässä pappa opetti että pottujauhoa ulkorenkaan sisälle ettei sisuskumi tartu.
Melko tiukkaan oli tuo sisäkumi liimautunut siihen Raju-vanteeseen mistä tuon purin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Et sisunenvarmaan asettuu , ei jäis rypyille tai kierteelle.
Viimeks ku yhteen Leukeen sisusta paikattiin , ei se ollu kyllä yhtän liimaantunu kiinni mihenkään
Viimeks ku yhteen Leukeen sisusta paikattiin , ei se ollu kyllä yhtän liimaantunu kiinni mihenkään
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pikku siivoilun jälkeen, mm. kolme projektimoottoria ulos pajasta...
Otin tämän sisään, huomenna koittaa saada koppi irti niin saa nostaa pois tieltä sen.
Kytkin ja jarrut kuntoon ym. kevyttä läpikäyntiä koittaa tehdä tässä talven aikana.
Otin tämän sisään, huomenna koittaa saada koppi irti niin saa nostaa pois tieltä sen.
Kytkin ja jarrut kuntoon ym. kevyttä läpikäyntiä koittaa tehdä tässä talven aikana.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kopin nostin pois, Leukulla ja hakkisouvarilla tietenkin
Pellit pois tieltä ja kytkin esiin.
Levyhän sieltä vain oli loppu, kytkinakselin boorit lähes uudenveroiset, lienee melko vähän ajettu yksilö.
Kyllä se siitä
Pellit pois tieltä ja kytkin esiin.
Levyhän sieltä vain oli loppu, kytkinakselin boorit lähes uudenveroiset, lienee melko vähän ajettu yksilö.
Kyllä se siitä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Lohko valettu 6. Heinäkuuta - 73.
Tämä onkin jo näköjään 4/98 koneella, alkupään 270 mallithan oli vielä 38t sarjan pannuilla
Tämä onkin jo näköjään 4/98 koneella, alkupään 270 mallithan oli vielä 38t sarjan pannuilla
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Jaa näinköhän oli? Oman käsityksen mukaan 255/270 oli 4/98:lla alusta asti. Olikohan se niin päin että viimeiset 384:set olivat jo 4/98:lla? Vähänajetun ja siistinkin näköinen yksilö tuo kyllä on. Hyvä traktori.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Saattoipa olla muuten just noinLeukkumies kirjoitti: ↑01 Tammi 2020, 23:12Jaa näinköhän oli? Oman käsityksen mukaan 255/270 oli 4/98:lla alusta asti. Olikohan se niin päin että viimeiset 384:set olivat jo 4/98:lla? Vähänajetun ja siistinkin näköinen yksilö tuo kyllä on. Hyvä traktori.
Ohjausnivelet näyttää kaikki alkuperäisiltä ja etuakseli on hyvin tiukka muutenkin, nostolaitteen kaikki tapit ja pallot on hyvin kulumattomia. Vaikuttaa hyvin vähän ajetulta. Eikä sähköissäkään ole juuri mitään teinitsejasäästin virityksiä.
Kaivurialustaksi juuri sopiva, voi ainakin odottaa tekniikan kestävän.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mites tuo vaihteiston etustefa, akselin laippa auki ja stefa vaihtoon
Tämä siis yksöiskytkimellä.
Tämä siis yksöiskytkimellä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niih .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
En kyllä särkisi hyvää tivinä säilynyttä hyvää etuakselia kaivurikäytössä, kun ei tule siinä kuitenkaan kestämään. Näin tohtisin sanoa. Laittaisit mieluummin vaikka k-a:n etuakselinnuhvi63 kirjoitti: ↑02 Tammi 2020, 00:09 Ohjausnivelet näyttää kaikki alkuperäisiltä ja etuakseli on hyvin tiukka muutenkin, nostolaitteen kaikki tapit ja pallot on hyvin kulumattomia. Vaikuttaa hyvin vähän ajetulta. Eikä sähköissäkään ole juuri mitään teinitsejasäästin virityksiä.
Kaivurialustaksi juuri sopiva, voi ainakin odottaa tekniikan kestävän.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]