Fouri savuuttaa

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
VeeWee
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
NLCF r.y jäsen Nro: 399
Paikkakunta: Salo

02 Huhti 2016, 16:36

kari t kirjoitti:BDLL 150 S 6144 suutimia joita BMC DIESEL 5,1 l Mootorin HUOLTOKÄSIKIRJA suosittelee.
Vanhoja opuksia siinä selattiin useampikin ja johonkin merimoottoriin oli mm toiset suuttimet.
Aika olemattomia ne erot kuitenkin,kun jostain sadasosan erosta reikäkoossa lähinnä on kyse.
Staatsmann
Vitos -nuffisti
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major

15 Huhti 2016, 22:19

Laitoin täysremontin yhteydessä noi ikh listakärjet kolmoseen.
Ei kyllä savuta yhtään normaalia enempää.
175atm laitoin avautumispainetta.
Just tarkisitn ennakon ja se on vielä 3 astetta myöhäisellä kun en kasatessa ruvennu hienosäätämään.
Lähtee käymään kun vaan puristuksen yli pyörähtää ja tallissa voi seistä vieressä ja käytellä lämpöiseksi ilman että yhtään silmiä kirveltää.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Syys 2019, 17:47

Kyseinen fouri katkaisuhoidossa kkk:jan kunnostuksen takia. Kertojaan uusitaa kytkinakselin booriosa, alaakseli ja laakerit millimittaiseksi.
Talvella hankimani katkaisurata todettu erittäin toimivaksi, kertoi katkaisuhoitoa tekevä Nivalasse :wink:
Liitteet
Nuhvin katkaisurata.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Syys 2019, 22:25

Itellä ollut katkaisurata käytössä n.25 vuotta ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Syys 2019, 22:28

Sä oot johdossa...
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

06 Syys 2019, 21:23

Vielä on pumppukärryllä ja pölkyillä pärjätty :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

07 Syys 2019, 09:36

Joo, kyllä pölkkyjä piisaa..
Nuo ratahommat ja moottorin nostimet menee sinne ammattilaispuolelle..minä vaan harrastelen. :lol:

Peräreppua nostellessa ei tarte personal traineria enää illalla eikä kuntosalikortteja. Silkkaa säästöä.
Tuusaaja
Proto suunnittelija
Viestit: 185
Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major

30 Marras 2019, 23:02

tuosta savutuksesta tuli mieleen, omassa nuffieldissa oli myös vastaavia oireita.

Toisessa nuffissa on moottorina 4/98 nt nuffin ketjujakopäällä ja alipainesäätöisellä syöttöpumpulla :shock:

Koplinki oli juuri saman näköinen kuin karin ensimmäisissä kuvissa eikä moottori käynyt sillä oikein mitenkään, käynnistyi vain pakkosyöttö päällä pitkän startin jälkeen savutuksen kera ja sammui heti kun pakkosyöttö napsahti pois päältä.

vaihdoin siihen fourin koplingin ja moottori käynnistyi sillä heti ja pelaa ihan moitteetta ilman mitään savutusta. Itsellä se vika löytyi ainakin koplingista, suuttimiin en edes koskenut tuossa remontissa.

Ei taida nuo koplingit vain käydä ristiin.

Valmettiin tuli laitettua seven merkkiset suutinkärjet ja siinä ainakin toimivat moitteetta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Joulu 2019, 08:54

Tuusaaja kirjoitti:
30 Marras 2019, 23:02
tuosta savutuksesta tuli mieleen, omassa nuffieldissa oli myös vastaavia oireita.

Toisessa nuffissa on moottorina 4/98 nt nuffin ketjujakopäällä ja alipainesäätöisellä syöttöpumpulla :shock:

Koplinki oli juuri saman näköinen kuin karin ensimmäisissä kuvissa eikä moottori käynyt sillä oikein mitenkään, käynnistyi vain pakkosyöttö päällä pitkän startin jälkeen savutuksen kera ja sammui heti kun pakkosyöttö napsahti pois päältä.

vaihdoin siihen fourin koplingin ja moottori käynnistyi sillä heti ja pelaa ihan moitteetta ilman mitään savutusta. Itsellä se vika löytyi ainakin koplingista, suuttimiin en edes koskenut tuossa remontissa.

Ei taida nuo koplingit vain käydä ristiin.

Valmettiin tuli laitettua seven merkkiset suutinkärjet ja siinä ainakin toimivat moitteetta.
Ei tuo savuutus johtunut yksin koplingista, suurin syy oli paikallisen varaosaliikkeen myymät suutimien kärjet.
Kärjet oli 4/65: sen, vaihdettiin majorin kärjet, ei ollut saatavilla fourin kärkiä, siihen loppui savuutus.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin