Kupari tahnalla olen voidellut suuttimen rungot ennen asennusta, lähtevät sitten tuskatta ylös jos tarvii joskus irrottaa.
Ei niihin kuulu mitään tiivisteitä.
Leyland 384/270 Moottori
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Eikös sentään se kupariprikka kuitenkin sinne holkin ja suuttimen väliin, tiivisteeksi..
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eihän se holkin ja suuttimen väliin tule, vaan kannen ja suutinrungon väliin, jos holkki on "pohjatonta mallia" , kuppimalliseen "pohjalliseen" holkkiin ei tule erillistä tiivisteprikkaa ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitos neuvoista.
Nuo suuttimenholkit ovat pohjattomia vain kupariputkn pätkiä,
toinenpää (yläpää) levenetty halkaisija suunassa.
( tilattu tämän sivuston mainostajalta).
Näihin on asennettaessa tehty lisää leveyttä tuurnalla kyseisiin kohtiin jotta pysyisi paremmin kannessa.kiinni kun valmiit lonkkasivat
Prikat tulee suuttimen ja kannen väliin. kuten on mainittu aiemmin viestiketjussa.
Alkuperäinen kysymys oli kun noita holkkeja on yläpäästä hieman levenetty käytetäänkö silloin holkin ja suuttimen rungon välissä jotain tiiviteainetta?.
Aikasemmin tuli esille että oli käytetty kuparitahnaa.
Nuo suuttimenholkit ovat pohjattomia vain kupariputkn pätkiä,
toinenpää (yläpää) levenetty halkaisija suunassa.
( tilattu tämän sivuston mainostajalta).
Näihin on asennettaessa tehty lisää leveyttä tuurnalla kyseisiin kohtiin jotta pysyisi paremmin kannessa.kiinni kun valmiit lonkkasivat
Prikat tulee suuttimen ja kannen väliin. kuten on mainittu aiemmin viestiketjussa.
Alkuperäinen kysymys oli kun noita holkkeja on yläpäästä hieman levenetty käytetäänkö silloin holkin ja suuttimen rungon välissä jotain tiiviteainetta?.
Aikasemmin tuli esille että oli käytetty kuparitahnaa.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei tarvi muuta kuin sen Kupari tahnan, estää suuttimen jumituksen siihen holkkiin.
Pohjalle toki se kupariprikka, kun on pohjaton holkki.
Pohjalle toki se kupariprikka, kun on pohjaton holkki.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitos kommeteista.
Polttoaine virtauskaavio hukassa. Vaihdan uuden polttoainesuodatin rungon.
Q1.
Minne menee suuttimilta 'ylijäämä' polttoaineputket (paluu) joka haarautuu viimeisen suuttimen kohdalla ?. Olisiko tankki?, suodatin?, hehutulppa (imusarja)?.
A1.
Selvitin kirjastossa on nuffield 3 ,n polttoaine putkistosta periaatekuva.
Polttoaine virtauskaavio hukassa. Vaihdan uuden polttoainesuodatin rungon.
Q1.
Minne menee suuttimilta 'ylijäämä' polttoaineputket (paluu) joka haarautuu viimeisen suuttimen kohdalla ?. Olisiko tankki?, suodatin?, hehutulppa (imusarja)?.
A1.
Selvitin kirjastossa on nuffield 3 ,n polttoaine putkistosta periaatekuva.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tarkoittanet nyt kopalla kytkinASETELMAA
Nehän on 5/16 pultit ( 1/2" kanta = ), eli pultti on n.8mm. 384 korjaamokirjassa ei mainittu momenttia noille, mut suuttimet on kiinnitetty saman halkaisijan omaavilla pulteilla, ja niille annetaan n.20Nm .
Ei ne kytkimessäkään ihan tolkuttomasti ole kiinni, pitkät pultit....
Nehän on 5/16 pultit ( 1/2" kanta = ), eli pultti on n.8mm. 384 korjaamokirjassa ei mainittu momenttia noille, mut suuttimet on kiinnitetty saman halkaisijan omaavilla pulteilla, ja niille annetaan n.20Nm .
Ei ne kytkimessäkään ihan tolkuttomasti ole kiinni, pitkät pultit....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitos JusaPe
'Pirun nyrkki' on sanansa mittainen.
Kun nuo viisi pulttia joilla irrotusholkin liukuputki on kiinni koteloyksikössä.
Pitääkö juuri irroittaa VO ;n haarukka jotta saisi alemmat kaksi pulttia kiinni?.
Yritin jos pyöräyttäisi alemman koteloyksikön yläpuolelle ja kiinnittäisi heftiin
ja kääntää sen sitten yhdessä alemman koteloyksikön kanssa alapuolelle.
Mutta ei.
Kun vaihelaatikon puolella seinämässä on 'patti' joka estää kääntämisen.
Onko jollakin tiedossa kikka kolmosta?
Kuinka kiinnität pultit irroittamatta VO haarukkaa.
'Pirun nyrkki' on sanansa mittainen.
Kun nuo viisi pulttia joilla irrotusholkin liukuputki on kiinni koteloyksikössä.
Pitääkö juuri irroittaa VO ;n haarukka jotta saisi alemmat kaksi pulttia kiinni?.
Yritin jos pyöräyttäisi alemman koteloyksikön yläpuolelle ja kiinnittäisi heftiin
ja kääntää sen sitten yhdessä alemman koteloyksikön kanssa alapuolelle.
Mutta ei.
Kun vaihelaatikon puolella seinämässä on 'patti' joka estää kääntämisen.
Onko jollakin tiedossa kikka kolmosta?
Kuinka kiinnität pultit irroittamatta VO haarukkaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös siinä maljaholkissa ollut yhdessä kohtaa isompi reikä, jonka läpi saa taaempia pultteja kiristettyä, maljaa kierauttelemalla ?
Jokin tälläinen juttu siinä oli jonka kanssa itekkin aikanaan taistelin ja ihmettelin, muutamia vuosia jo aikaa kun kasannut, purkaessa noit ei aina niin jää muistiin ...
Jokin tälläinen juttu siinä oli jonka kanssa itekkin aikanaan taistelin ja ihmettelin, muutamia vuosia jo aikaa kun kasannut, purkaessa noit ei aina niin jää muistiin ...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Joo juuri se 'maljaholkki' jossa reikä alempien pulttien asettamiseen..
Kiinnittäminen viidellä pultilla kotelon runkoon, kun se menee vain yhdessä kohtaa, jolloin reijät kohtaavat.
Onnistu kun aikani 6 tuntia purin ja kasasin pyörittelin purin ja kasasin.
Suunnitelijan kukkanen, oliisi VO haarukka parisenttiä lähempänä kytkintä ei mitään ongelmaa.
Viimein lopulta tärppäsi suomalaisella sisulla. Ei tarvinnut VO haarukkaa irroittaa akselilta.
Kiinnittäminen viidellä pultilla kotelon runkoon, kun se menee vain yhdessä kohtaa, jolloin reijät kohtaavat.
Onnistu kun aikani 6 tuntia purin ja kasasin pyörittelin purin ja kasasin.
Suunnitelijan kukkanen, oliisi VO haarukka parisenttiä lähempänä kytkintä ei mitään ongelmaa.
Viimein lopulta tärppäsi suomalaisella sisulla. Ei tarvinnut VO haarukkaa irroittaa akselilta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Ohjaustehostin:
Q1. Miten voi testata kuinka paljon painetta ohjaustehostin tuottaa?.
Q2. Tehostimessa on 'ylipaine venttiili' kun sitä kiristää kasvaako paine työsylinterissä, vai onko tällä
venttiilillä mitää tekemistä ao paineeseen eli vain kierättää nestettä venttiilin kauttaa takaisin kun ohjaus on liikkumatta?.
Q3. Vain jokin muu käyttötarkoitus?.
Q1. Miten voi testata kuinka paljon painetta ohjaustehostin tuottaa?.
Q2. Tehostimessa on 'ylipaine venttiili' kun sitä kiristää kasvaako paine työsylinterissä, vai onko tällä
venttiilillä mitää tekemistä ao paineeseen eli vain kierättää nestettä venttiilin kauttaa takaisin kun ohjaus on liikkumatta?.
Q3. Vain jokin muu käyttötarkoitus?.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tarkemmin en tiedä 7 ole perehtynyt, mutta paineen säätö ja varoventtiili on noissa Plessey pumpuissa, itse pumpussa.
Käsittääkseni. Sitä painevaroa ei yleensä ikinä laiteta muualle, kuin itse pumpun rakenteeseen.
Vapaavirtaus ja ehkä mahdollinen "shokkiventtiili" voi olla yhdistettynä tehostinsylinterin yhteyteen
Käsittääkseni. Sitä painevaroa ei yleensä ikinä laiteta muualle, kuin itse pumpun rakenteeseen.
Vapaavirtaus ja ehkä mahdollinen "shokkiventtiili" voi olla yhdistettynä tehostinsylinterin yhteyteen
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitos valaisusta Jusape.
öljysuodatin tiiviste ongelma. 'Tarvikeosassa' liian iso halk. tiivisterengas. Jää jotenkin kurttuun.
Q1. Onko öljysuodatin sylinterissä paine vaiko imu suodattimen sisässä?
Kun yritin käynnistää konetta pukkasi moottoriöljyä ulos.
öljysuodatin tiiviste ongelma. 'Tarvikeosassa' liian iso halk. tiivisterengas. Jää jotenkin kurttuun.
Q1. Onko öljysuodatin sylinterissä paine vaiko imu suodattimen sisässä?
Kun yritin käynnistää konetta pukkasi moottoriöljyä ulos.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Painepuolella se suodatin on, ja harvan tarvikesuodattimen mukana tuleva kantti-O rengas on sinne maljan tiivistykseen edes sopiva.....
Valitettavasti .....
Valitettavasti .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68