Remontti etenee, putket on irrotettu. Kampiakseli tarkistettu, korjaustarvetta ei ole. Pari kyssäriä kuitenkin tähän kohtaan:
-pitääkö kannen pultit uusia?
-onko sininen hylomar hyvä sylinteriputkien O-renkaitten asennukseen? Kai sinne jotain tiivistysainetta on hyvä laittaa. Pahoja syöpymiä ei ole,puhdistus kyllä vähän kesken vielä.
Jäähdytinnesteet öljyn sekaan?
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Hylomaria ite laitoin. Silikonit.. Pthyi
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Täällä on sen verran kovia ammattilaisia neuvomassa että minä taidan amatöörinä jättää neuvomiset heille.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Taidanpa käyttää hylomaria kun sitä on valmiiksi käsillä. Toiveissa olisi saada loppuviikosta osia kotiin, pääsisi viikonloppuna kasaamaan.
Onhan tuossa puuhaa, varsinkin kun oma toimintakyky ei ole ihan terveen ihmisen tasolla.
Moottoripuolella ei pitäisi remontin jälkeen olla ongelmia.
Ei malttaisi millään odottaa että pääsee taas päristelemään
Onhan tuossa puuhaa, varsinkin kun oma toimintakyky ei ole ihan terveen ihmisen tasolla.
Moottoripuolella ei pitäisi remontin jälkeen olla ongelmia.
Ei malttaisi millään odottaa että pääsee taas päristelemään
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Huomenia! Tänään se alkaa, nimittäin lohkon puhdistus ja sylinteriputkien asennus!
Pari asiaa haluaisin vielä varmistaa:
1. Jossain viestiketjussa mainittiin että alempi öljyrengas männässä on "turha". Voiko/kannattaako se jättää pois?
2. Lohkoon pitäisi ilmeisesti tulla kaksi ohjausnastaa jotka ohjaavat kannen oikealle paikalle. Tässä traktorissa niitä ei ollut. Näköjään kannen saa paikalleen ilman niitä koska tämäkin on toiminut eikä kannessa ole merkkejä siitä ettei öljy olisi kiertänyt.
Kannattaako uhrata aikaa ohjausnastojen etsintään? Onko iso mahdollisuus mennä pieleen jos kasaan ilman niitä. Öljyreiät on aika pienet...
Pari asiaa haluaisin vielä varmistaa:
1. Jossain viestiketjussa mainittiin että alempi öljyrengas männässä on "turha". Voiko/kannattaako se jättää pois?
2. Lohkoon pitäisi ilmeisesti tulla kaksi ohjausnastaa jotka ohjaavat kannen oikealle paikalle. Tässä traktorissa niitä ei ollut. Näköjään kannen saa paikalleen ilman niitä koska tämäkin on toiminut eikä kannessa ole merkkejä siitä ettei öljy olisi kiertänyt.
Kannattaako uhrata aikaa ohjausnastojen etsintään? Onko iso mahdollisuus mennä pieleen jos kasaan ilman niitä. Öljyreiät on aika pienet...
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jätä vaan pois se alin öljyrengas.
Öljy tulee kanteen sillä ulkopuolisella putkella.
Ei se niitä nastoja kaipaa.
Öljy tulee kanteen sillä ulkopuolisella putkella.
Ei se niitä nastoja kaipaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Sain uudet sylinteriputket paikalleen tänään. Vaihdoin myös männänrenkaat, paitsi ne alimmaiset öljyrenkaat. Jätin vanhat paikalleen. En pelkästään laiskuuttani, tuo oikea käsi toimii vähän huonosti..
Eli siis vaihdoin jokaiseen mäntään ylemmän öljyrenkaan uuteen, alempi jäi vanha. Olipas hankalasti selitetty
Ehkä huomenna sitten männät paikalleen lohkoon jos ehtii/jaksaa.
Kiitoksia neuvoista kaikille!
Eli siis vaihdoin jokaiseen mäntään ylemmän öljyrenkaan uuteen, alempi jäi vanha. Olipas hankalasti selitetty
Ehkä huomenna sitten männät paikalleen lohkoon jos ehtii/jaksaa.
Kiitoksia neuvoista kaikille!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei ala jos moottori on kunnossa.
Kokemusta on.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Terve taas! Asentelen kiertokankia kampiakseliin kiinni. Heräsi kysymys kiristysmomentista:
Ohje antaa 8,3kpm tai 60 lb. ft.
Momenttiavaimessani on nm asteikko, ja syötin pariinkin yksikönmuunnossovellukseen lukemat ja sain vastaukseksi n. 81nm.
Onko tiukkuus oikeasti noin hirmuinen vai tuliko tehtyä virhe?
Pultit tällä hetkellä sormitiukkuudessa,vastauksia odotellessa..
Ohje antaa 8,3kpm tai 60 lb. ft.
Momenttiavaimessani on nm asteikko, ja syötin pariinkin yksikönmuunnossovellukseen lukemat ja sain vastaukseksi n. 81nm.
Onko tiukkuus oikeasti noin hirmuinen vai tuliko tehtyä virhe?
Pultit tällä hetkellä sormitiukkuudessa,vastauksia odotellessa..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
1kpm ei ole ihan suoraan 10Nm vaan hieman vähemmän. 1kpm on 9.806Nm.
Eli 8.3kpm on aika tarkaan 81.4Nm
Eli 8.3kpm on aika tarkaan 81.4Nm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Kiitos noista momenttitiedoista! Tajusin itsekin uskoa taulukkoja, ja 81,4nm tiukkuuteen laitettiin. Nyt olis alakerta kasassa, jos huomenna sais kannen paikalleen. Sitähän pääsee ens viikolla kurvailemaan!
Ai niin, volvokin starttaa taas. Ostin uuden akun, sen jälkeen startin ja sitten huomasin että moottorin ja rungon välinen maadoituskaapeli oli huonosti kiinni liittimessä...
Mutta kyllä se nyt starttaa rivakasti
Ai niin, volvokin starttaa taas. Ostin uuden akun, sen jälkeen startin ja sitten huomasin että moottorin ja rungon välinen maadoituskaapeli oli huonosti kiinni liittimessä...
Mutta kyllä se nyt starttaa rivakasti
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kannen jälkikiristys sitten ensimmäisen kunnon lämpimksi käytön jäleen ( myös tietty vennttiilien säätö ) ja toinen jälkikiristys suositeltava, 50-100h ajelujen jälkeen
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68