Jäähdytinnesteet öljyn sekaan?
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Laitan huomenna kannen tiivisteestä pari kuvaa ihmeteltäväksi, mielestäni se ei ole vuotanut. Taidan kuitenkin käyttää myös sylinteriputket irti. Saan ainakin mielenrauhan itselleni kun tarkistan onko siellä vaurioita.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Leukun lohkoista on väli auki, nuhveissa ne on halki, ei haittaa.
Minä käyttäisin männät ja putket ylhäällä.
Minä käyttäisin männät ja putket ylhäällä.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eihän se väli ole auki kuin sylinteriputken olakkeen korkedelta ( olakkeen ulkohalkaisijaa kasvatettu, nuffissa 114mm leukus 117mm ), kyllä siellä alla poikittaiskannas on, joka leukussa n.15mm korkeampi mitä nuffin koneissa on.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Moottorissani 384/270 on samalaiset 1-2 ja 3-4 sylintereiden välissä. (Joka on samallalailla auki kuin kuvissa).
Sylinteriputken yläpäässä on 8.9 mm paksu uloke ulkoh. 117 mm joka peittää paikoillaan ollessa 'koloa'.
Sylinteriputken yläpäässä on 8.9 mm paksu uloke ulkoh. 117 mm joka peittää paikoillaan ollessa 'koloa'.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Hyvä että lohko on näiltä osin kunnossa, kerkesin säikähtää pahanpäiväisesti!
Jatkettiin tutkimuksia tänään, ja ainakin ykköspytyn sylinteriputkessa on reilun sentin mittainen vaakasuora murtuma. Elikkäs putket vaihtoon, ja laakereita tarpeen mukaan. Kampiakselia ei ole tarkoitus irrottaa ellei löydy liikaa välyksiä. Männät tutkin kun saan ylös,samoin kiertokangen yläpään laakeroinnin.
Kiertokankien alapäähän laitan uudet liuskat joka tapauksessa, mittaan samalla kaulat kampiakselista. Jos tarvii hiontaa niin sitten kampura koneistamoon.
Toivottavasti lohko on kunnossa sylinteriputkien alapään kohdilta.
Kiitoksia neuvoista, jatketaan talkoita ensi viikolla
Jatkettiin tutkimuksia tänään, ja ainakin ykköspytyn sylinteriputkessa on reilun sentin mittainen vaakasuora murtuma. Elikkäs putket vaihtoon, ja laakereita tarpeen mukaan. Kampiakselia ei ole tarkoitus irrottaa ellei löydy liikaa välyksiä. Männät tutkin kun saan ylös,samoin kiertokangen yläpään laakeroinnin.
Kiertokankien alapäähän laitan uudet liuskat joka tapauksessa, mittaan samalla kaulat kampiakselista. Jos tarvii hiontaa niin sitten kampura koneistamoon.
Toivottavasti lohko on kunnossa sylinteriputkien alapään kohdilta.
Kiitoksia neuvoista, jatketaan talkoita ensi viikolla
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No tuo vaakapore selittää aika paljon .......
Juu, tuo lohkorakenne muuttui jossain kohtaa ( kesken mallikauden 465 ? ), olakkeen ulkohalkaisija kasvoi 114-> 117mm kokoon, lisävahvuuden saamiseksi, 114mm putken olakekoolla tuo väli on ylätasosta yhtenäinen.
Juu, tuo lohkorakenne muuttui jossain kohtaa ( kesken mallikauden 465 ? ), olakkeen ulkohalkaisija kasvoi 114-> 117mm kokoon, lisävahvuuden saamiseksi, 114mm putken olakekoolla tuo väli on ylätasosta yhtenäinen.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Homma etenee hiljakseen
Männät ja kiertokangen pöydällä. Männät vaikuttaa hyväkuntoisilta, enkä renkaissakaan huomannut ihmeempää kulumaa eikä muutakaan vikaa. Kiertokangen yläpään helassa ei tuntuvaa välystä.
Lienee kuitenkin syytä uusia männänrenkaat joka tapauksessa?
Sylinterien sisäpinnat olivat kiiltävät, eikä minkäänlaisia ylimääräisiä naarmuja paitsi ykköspytyssä halkeama.
Vaihdan kaikki sylinteriputket uusiin, samalla tulee uusittua o-renkaat putkien alapäähän.
Mahtaako olla merkitystä mistä hankin putket?
Mielellään valmiina mitoillaan olevat ettei tarvitse koneistamoon viedä. Hoonaus onnistuu kotonakin..
Entä kannen tiiviste? Onko joku merkki parempi kuin joku toinen?
Männät ja kiertokangen pöydällä. Männät vaikuttaa hyväkuntoisilta, enkä renkaissakaan huomannut ihmeempää kulumaa eikä muutakaan vikaa. Kiertokangen yläpään helassa ei tuntuvaa välystä.
Lienee kuitenkin syytä uusia männänrenkaat joka tapauksessa?
Sylinterien sisäpinnat olivat kiiltävät, eikä minkäänlaisia ylimääräisiä naarmuja paitsi ykköspytyssä halkeama.
Vaihdan kaikki sylinteriputket uusiin, samalla tulee uusittua o-renkaat putkien alapäähän.
Mahtaako olla merkitystä mistä hankin putket?
Mielellään valmiina mitoillaan olevat ettei tarvitse koneistamoon viedä. Hoonaus onnistuu kotonakin..
Entä kannen tiiviste? Onko joku merkki parempi kuin joku toinen?
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Työn alla edelleen Leylandin turbokone, johon laitettu uudet putket, männät ja renkaat. Putkien O-renkaat oli survottu vissiin kuiviltaan tehtaalla paikalleen. Sparexin pöntöt oli liika pitkät, piti rälläköidä joku milli pois ja hoonata ja kiillottaa moneen kertaan jotta tuli paremmat kuin Bathgatessa. Venttiilien ohjureiden irrotukseen piti tehdä ensin passeli työkalu niin sitten luiskahtivat pois kuin ukki mummon selästä.
Lainaus toiselta palstalta..
Lainaus toiselta palstalta..
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Männänrenkaat kantsii tietenkin uusia.
Putket saa IKH:lta, Marjakankaalta, LH-osalta , Farmilaitteelta, eikö nuo lie Sparexia ole kaikki.
Glaser tiivisteen laitoin itse(IKH), mielestäni paras.
Putket saa IKH:lta, Marjakankaalta, LH-osalta , Farmilaitteelta, eikö nuo lie Sparexia ole kaikki.
Glaser tiivisteen laitoin itse(IKH), mielestäni paras.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Kiitoksia vinkeistä!
Putket on tiukassa. Kokeilin nelospytyn putkea lyödä puupalikalla ja nuijalla, ei mihinkään.
Sitten kokeilin tunkin avulla, keula nousee ilmaan mutta putki ei liiku mihinkään.
Pitänee rakennella ulosvetäjä. Olen kuullut että jotkut ovat hitsanneet putken sisäpintaan palkoja pystysuuntaan että putki kutistuisi.
Arvaakohan tuota kokeilla jos suojaa kampiakseli? 2,5mm puikko ja 80A virtaa? O-renkaat taitaa kyllä sulaa ja liimata putken vielä tiukempaan kiinni..
Paljon on kysymyksiä, mutta olen ensimmäistä kertaa Traktorin moottorin äärellä..
Putket on tiukassa. Kokeilin nelospytyn putkea lyödä puupalikalla ja nuijalla, ei mihinkään.
Sitten kokeilin tunkin avulla, keula nousee ilmaan mutta putki ei liiku mihinkään.
Pitänee rakennella ulosvetäjä. Olen kuullut että jotkut ovat hitsanneet putken sisäpintaan palkoja pystysuuntaan että putki kutistuisi.
Arvaakohan tuota kokeilla jos suojaa kampiakseli? 2,5mm puikko ja 80A virtaa? O-renkaat taitaa kyllä sulaa ja liimata putken vielä tiukempaan kiinni..
Paljon on kysymyksiä, mutta olen ensimmäistä kertaa Traktorin moottorin äärellä..
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Ulosvetäjällä lähtee, ei toinna hitsata.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tee sitten siitä ulosvetäjästä kerralla kunnollinen, voivat olla sitten lujassa.
Mulla on alkuperäisiä kannentiivisteitä jokunen jäljellä jos kiinnostaa, ne on sen puoli milliä ohuempia.
Mulla on alkuperäisiä kannentiivisteitä jokunen jäljellä jos kiinnostaa, ne on sen puoli milliä ohuempia.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Ps. tinkimällä tulee alennukset 10-20 prossaa..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nuffin / Leylandin putkia ei tarvii lohkoon asennuksen jälkeen mitenkään koneistaa.
Sattuman kauppaa se taas sitten, minkälaatuíset putket sattuu tulee ( miten karkeat, tms ), eräskin Leuku, johon moottorirempan tein, niin ruikki öljyä ihan hitosti pakoputkesta, ensimmäisen 100-150h käyttötuntia ......
Eri asia on noi jotkin perkinssin, ym kuivaputket, jotka prässätään lohkoporaukseen, ne voi vaatia koneistuksen asennuksen jälkeen.
Moottorityypistä riippuen...
Sattuman kauppaa se taas sitten, minkälaatuíset putket sattuu tulee ( miten karkeat, tms ), eräskin Leuku, johon moottorirempan tein, niin ruikki öljyä ihan hitosti pakoputkesta, ensimmäisen 100-150h käyttötuntia ......
Eri asia on noi jotkin perkinssin, ym kuivaputket, jotka prässätään lohkoporaukseen, ne voi vaatia koneistuksen asennuksen jälkeen.
Moottorityypistä riippuen...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68