3-sylinteriseen Nuhviin laitoin peryskorjatun, Englannista tilaamani ruiskupumpun. Kone lähtee käyntiin, mutta ei jaksa pitää kierroksia, vaan pudottaa ne max. minuutin päästä alle tyhjäkäynnin ja meinaa sammua - mutta juuri silloin saa uutta potkua ja nostaa itse kierroksia.
Käy välillä parikin minuuttia tasakierroksilla, kunnes alkaa pudottamaan kierroksia kuten edellä.
Millainen systeemi siellä alipaineputkessa on, jota kaasuvivusto ohjaa? Sieltähän menee alipaineputkia ruiskupumpun suuntaan.....
Vai voiko vika olla polttoaineen siirtopumpussa?
Voisiko hiukankaan virheellinen ajoitus aiheuttaa tuollaista humpaamista?
Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinterin.
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
En tiiä mut kokeileppa laittaa alipaineputket toisinpäin imusarjaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mikä oli alunperäinen syy miksi vaihdoit ruiskupumpun ? Kerroppa tämä ensiksi. Toiseksi, olis hyvä jos kaikki samaa ongelmaa ja jopa traktoriakin koskevat kysymykset esitettäisiin saman otsikon alle, olis paljon helponpi seurata ja antaa neuvoja.
Mutta kuitenkin, lähtisin aluksi polttoaineen saanti mahdollisuudesta. Elikkä ensimmäiseksi, tankin puhdistus, onko mahdollisesti, kuten yleensä näissä vanhuksissa, tankin pohjalla töhnää joka tukkii sihdin, seuraavaksi, sakkakuppi ja siinä oleva sihti / tiiviste, siirtopumpun vaihto, itse vaihdan aina uuden kun tulee uusi nuhvi taloon, seuravaksi uusi polttoaine suodatin, tämän sinä tiettävästi vaihdoitkin, kaiken a ja o on tiivisteitten pitävyys.
Kaiken tärkei kuitenkin on ajoituksen säätö, elikkä, jakopään, vauhtipyörän ja ruiskupumpun ajoitusmerkkien täytyy olla kohdallaan.
Mutta kuitenkin, lähtisin aluksi polttoaineen saanti mahdollisuudesta. Elikkä ensimmäiseksi, tankin puhdistus, onko mahdollisesti, kuten yleensä näissä vanhuksissa, tankin pohjalla töhnää joka tukkii sihdin, seuraavaksi, sakkakuppi ja siinä oleva sihti / tiiviste, siirtopumpun vaihto, itse vaihdan aina uuden kun tulee uusi nuhvi taloon, seuravaksi uusi polttoaine suodatin, tämän sinä tiettävästi vaihdoitkin, kaiken a ja o on tiivisteitten pitävyys.
Kaiken tärkei kuitenkin on ajoituksen säätö, elikkä, jakopään, vauhtipyörän ja ruiskupumpun ajoitusmerkkien täytyy olla kohdallaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Ruiskutuspumpun vaihdoin, koska se oli jo vanha ja tavoite on saada kone käymään normaalisti, mitä se ei tehnyt. Lopulta kone ei lähtenyt enää käyntiinkään.kari t kirjoitti:Mikä oli alunperäinen syy miksi vaihdoit ruiskupumpun ? Kerroppa tämä ensiksi. Toiseksi, olis hyvä jos kaikki samaa ongelmaa ja jopa traktoriakin koskevat kysymykset esitettäisiin saman otsikon alle, olis paljon helponpi seurata ja antaa neuvoja.
Mutta kuitenkin, lähtisin aluksi polttoaineen saanti mahdollisuudesta. Elikkä ensimmäiseksi, tankin puhdistus, onko mahdollisesti, kuten yleensä näissä vanhuksissa, tankin pohjalla töhnää joka tukkii sihdin, seuraavaksi, sakkakuppi ja siinä oleva sihti / tiiviste, siirtopumpun vaihto, itse vaihdan aina uuden kun tulee uusi nuhvi taloon, seuravaksi uusi polttoaine suodatin, tämän sinä tiettävästi vaihdoitkin, kaiken a ja o on tiivisteitten pitävyys.
Kaiken tärkei kuitenkin on ajoituksen säätö, elikkä, jakopään, vauhtipyörän ja ruiskupumpun ajoitusmerkkien täytyy olla kohdallaan.
Sakkakupin puhdistin ja polttoaineen suotimen vaihdoin. Siirtopumpun ajattelin vaihtaa, kun sen saa näemmä 30 eurol
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Hanoja on menny noista tukkoon ja tankissa oleva sihtikin aiheuttaa harmia jos se vielä on paikoillaan.
Se suodattimen näköinen ilmakammio voi vuotaa liitoksistaan
Mielenkiinnosta seuraan mikä viaksi osottautuu
Se suodattimen näköinen ilmakammio voi vuotaa liitoksistaan
Mielenkiinnosta seuraan mikä viaksi osottautuu
Mukana kuin peräpukama!
Nuffield on mökillä tallissa; tällä viikolla ei tapahdu sen suhteen mitään. Hanasta tuli loronaan ainetta, kun puhdustin vedenerottimen. Ilmavaivat ei varmaankaan tuollaista käyntiä aiheuta?
Pitänee kertaalleen vielä tarkistaa tuo ajoitus.
Pitänee kertaalleen vielä tarkistaa tuo ajoitus.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä minä ainakin lähtisin tuosta tankin puhdistamisesta. Koneen pysähdyksissä ollessa, tankin pohjalla oleva töhnä leviää tankin pohjalle. Koneen ollessa käynnissä tulee huomattavasti enemmän imua polttoaineputkistoon, josta johtuen töhnä kertyy tankissa olevaan sihtiin tukkien sen, taas kun kone pysähtyy töhnä leviää tankin pohjalle, ja polttoaine lorottaa ihan lupaavasti hanasta, kuten mainitsit sakkakupin tyhjennyksen yhteydessä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
OK - teen tuon seuraavaksi. Onpahan sitten sekin varmistettu.kari t kirjoitti:Kyllä minä ainakin lähtisin tuosta tankin puhdistamisesta. Koneen pysähdyksissä ollessa, tankin pohjalla oleva töhnä leviää tankin pohjalle. Koneen ollessa käynnissä tulee huomattavasti enemmän imua polttoaineputkistoon, josta johtuen töhnä kertyy tankissa olevaan sihtiin tukkien sen, taas kun kone pysähtyy töhnä leviää tankin pohjalle, ja polttoaine lorottaa ihan lupaavasti hanasta, kuten mainitsit sakkakupin tyhjennyksen yhteydessä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Kylläpä tuo kuulostaa siltä että polttoainelinjastossa ahtautta ja tukkoisuutta tai saa sitten ilmavuoto liittimissä. Ei noita oireita oikein muu selitä.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tankin korvausilma ei ihan heti ala ahdistamaan, jos tankissa esim 1/3 vaan tavaraa......
Ittellä 460pis nyt liian tiivis, sen olen huomannut.......
Ittellä 460pis nyt liian tiivis, sen olen huomannut.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vanha viesti, mutta sama jatkuu....
Kolmosnuhvissa on siis uusi, peruskorjattu pumppu. Oireet kuitenkin edelleen samat, kuin ennen: Nostaa itsekseen kierrokset tappiin, aloittaa heti sen jälkeen niiden pudottamisen ja muutaman sekunnin päästä - 10 sek max - kierrokset ovat lähes nollassa, josta se alkaa taas nostaa kierroksia. Kaasuvivun on oltava täysillä, muuten peli sammuu tuohon pienenten kierrosten vaiheeseen.
Ajoitus on kohdallaan - 28 astetta vauhtipyörän merkin mukaan.
Öljysin ulkoista alipainevivustoa ja jotensakin sain käynnin pysymään tasaisena tasolla i noin puolilla kierroksilla. Edistystä siis tapahtui selkeästi.
Pumppu on uusi myös - ja noista tuloksista aloin uskoa, että vika on jossain alipaineen puolella. En tosin ymmärrä, miten se toimii tai pitäisi toimia tässä laitteessa. Osaisiko joku vääntää siitä selvitystä minulle?
Ruiskutuspumpun kylkeä en ole avannut, kun laite tuli sinetöitynä.
Niin - ja käyntiin lähtee vain pakkosyötöllä, mutta silloin lähtee kyllä sekunnissa, vaikka olisi seissyt kuukausia.
Ilmansuodatin jäi vielä tarkastamatta - voisiko olla niin tukossa, että aiheuttaa tuollaista kierrosten humpaamista; jos se on alipaineesta riippuvainen? Siinä taitaa olla öljyllä toimiva suodatin?
Kun kone on käynnissä ja venttioilikoppa poissa, suhauttelee se joidenkin venttiilien välistä kaasuja ulos; Olisiko venttiiliremontin paikka, vai onko normaalia Nuhveissa?
Kolmosnuhvissa on siis uusi, peruskorjattu pumppu. Oireet kuitenkin edelleen samat, kuin ennen: Nostaa itsekseen kierrokset tappiin, aloittaa heti sen jälkeen niiden pudottamisen ja muutaman sekunnin päästä - 10 sek max - kierrokset ovat lähes nollassa, josta se alkaa taas nostaa kierroksia. Kaasuvivun on oltava täysillä, muuten peli sammuu tuohon pienenten kierrosten vaiheeseen.
Ajoitus on kohdallaan - 28 astetta vauhtipyörän merkin mukaan.
Öljysin ulkoista alipainevivustoa ja jotensakin sain käynnin pysymään tasaisena tasolla i noin puolilla kierroksilla. Edistystä siis tapahtui selkeästi.
Pumppu on uusi myös - ja noista tuloksista aloin uskoa, että vika on jossain alipaineen puolella. En tosin ymmärrä, miten se toimii tai pitäisi toimia tässä laitteessa. Osaisiko joku vääntää siitä selvitystä minulle?
Ruiskutuspumpun kylkeä en ole avannut, kun laite tuli sinetöitynä.
Niin - ja käyntiin lähtee vain pakkosyötöllä, mutta silloin lähtee kyllä sekunnissa, vaikka olisi seissyt kuukausia.
Ilmansuodatin jäi vielä tarkastamatta - voisiko olla niin tukossa, että aiheuttaa tuollaista kierrosten humpaamista; jos se on alipaineesta riippuvainen? Siinä taitaa olla öljyllä toimiva suodatin?
Kun kone on käynnissä ja venttioilikoppa poissa, suhauttelee se joidenkin venttiilien välistä kaasuja ulos; Olisiko venttiiliremontin paikka, vai onko normaalia Nuhveissa?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lähtisin ensi tuon ruiskumpumun alipainesäätimen kotelon päässä olevasta mutterista liikkeelle, löysää mutteri ja kääntele vaimennusventiiliä.
jk. Unehtui tuo alipainesäätäjän kalvo, katso onko ehyt.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... usohje.jpg
Avaa ruiskupumpun sivukotelo, ruiskuta vd40:stä koneen käydessä säätötankoon, nokiin ja elementteihin, vaihda tämän toimenpiteen jälkeen ruiskupumpuun öljyt.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumppu.jpg
Ilmansuodatin on öljykylpyinen kuten arvelitkin, puhdista suodatin ja lisää koteloon öljyä.
Ventiili remontti odotettavissa.
jk. Unehtui tuo alipainesäätäjän kalvo, katso onko ehyt.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... usohje.jpg
Avaa ruiskupumpun sivukotelo, ruiskuta vd40:stä koneen käydessä säätötankoon, nokiin ja elementteihin, vaihda tämän toimenpiteen jälkeen ruiskupumpuun öljyt.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumppu.jpg
Ilmansuodatin on öljykylpyinen kuten arvelitkin, puhdista suodatin ja lisää koteloon öljyä.
Ventiili remontti odotettavissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !