Leyland 384/270 Moottori

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

11 Syys 2019, 13:04

Täytyypä harkita ehdotusta.
Onko tietoa millainen mitoitus on työkaluosassa
(18G 498) Kaksoiskytkimen puristuskoukut?.
Langan paksuus pituus ja taitoskohdat.
Minulla on ne koukut mutta olen laittanut 'pareempaan' talteen enkä löydä.
Muistaakseni netissä oli niiden teko videokin
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

11 Syys 2019, 20:01

nim. mämitääntiedä kiitos videolinkistä.
Tämä auttaa valmistamaan pitikkeet.
Tätä video olen etsinyt leyland nimellä mutta se olikin nuffield. nimellä.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

12 Syys 2019, 16:22

Nyt moottori on ulkona moottorinosturissa (ei kokopainolla).
Pitäis vielä kuljettaa ressuhallista 20 m autotalliin nurmikkoa pitkin. Mutta miten kuljetat pohtintaa.
Kaivurikin mökillä.

Kestääkö tai käykö moottoripukki jota myy esim. puu..I ja Moto... ?
Mitä viritelmiä niihin pitää tehdä.
Kyseisessä mallissa olisi 450 kg kestävyys.

Vai miten ootte tehneet renpan ?. "polvienpäällä?"
(sanoi metalliyrittäjä).
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5080
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

12 Syys 2019, 17:25

IKH:lta ostin aikoinaan mootoripukin, hyvin kesti 4/65: sen koneen. BMC kuutoskoneen varmistin keulapäästä ketjutaljalla autotallin katossa olevasta koukusta
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

12 Syys 2019, 22:13

Biliteeman moottoripukkikin kestää Leukun ja Nuhvin koneen painon.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

13 Syys 2019, 18:52

Tuo bilteman moottoripenkki halv.versio näyttää samalta kun puuilon.
Laitoin penkkiin näytti siltä kun keula alkoi laskeutumaan, mutta kuitenki kesti kokeen.
Täytyy laittaa jotain tukea keulaan niinkauan kuin saa purettua painoa pois. (putkenkaula levyssä).
Kansi, ohj.t.pumppu jne,

Q.
1. Jos tekee koeponnistuksen sylintereille, tehdäänkö se suutin aukkojen kautta?.

2. Paljonko pitää pumpata painetta ja kuinka kauan sen paineen pitää olla?
Paine / Aika.

Kyllä se runkokilven mukaan on Leyland 270,
Mutta rekisteriotteessa Leyland 384/270. mene ja tiedä (san.)
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8920
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

13 Syys 2019, 19:09

Painetestillä ei paljoa muuta saa selville, kuin että meneekö paine venttiilien kautta imu tai pakokanavaan, vaiko valskaako männänrenkaat ( huohottimesta / venakopan alta ) kuuluu vuotoääni .
Paineen määrällä ei ole väliä, käytetyssä vanhassa moottorissa 2-10sek aikana jo helposti työtahdin yläkuolokohtaan asetetun männän päältä katoaa 10-15 bar paineetkin nolliin ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

17 Syys 2019, 09:38

Ei tullut painetestistä mitään olisi pitännyt suorittaa silloin kun startti oli paikoillaan ehkä.
Paine katosi ennenkuin mittari reakoi.

Q
1. Pitääkö kansi irroittaa niin että siinä mukana seuraa keinuvivut akseleineen?.

2. Vai pitääkö keinuvipuakseli irroittaa ensi ja vasta sitten kansi?.

3. Irroitetaanko kannenpultit käänteisessä järjestyksessä missä kiristettiin?.

JK.

A

Vastaan itse
1. ja 2. asia kunnossa, 3. On tehty kyseisessä järjestyksessä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Syys 2019, 19:44

Oikein toimittu :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

18 Syys 2019, 14:09

Kiitos vastauksista.

Nyt tuli uusi pähkäily eli pähkinä purtavaksi.
Nyt olen ottanut pois jakopään kopan ja pyöritellyt kampiakseli jos monet kerrat....
Heräsi kysymys kun ei oikein täsmää.
Hammasrattaissa on merkintöjä.
Olen saannut pyörittämällä lähes kaikki merkit osoittamaan 'oikeaa suuntaa', kun eka mäntä on ylhäällä.

Mutta välitysratas jossa useampi merkki kaks pistettä ja kaksi muuta pistettä.
Näyttäisi siltä että kyseinen välitysrattaan (joka välittää voiman kampiakselista nokka-akselille ja syöttöpumpuun)
olisi jotenkin n.120 astetta väärässä ohjeeseen vertaamalla. Välitysratas on vapaasti hampaissa eikä mitenkään akselissa kiinni kuin laakerissa.

1. Voiko tämän pyörä ottaa pois ja kääntää merkinnät kohdalleen?.
eli rattaalla ole muuta virkaa kuin siirtää voimaa ja merkinnät että saadaan kampiakseli, nokka-akseli ja syöttöpumppu ajoitukseen keskenään.

2. Kun 'säädetään' syöttöpumpulle ennakko tehdäänkö se hammasrattaalla vaiko jossain muussa osiossa?.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

18 Syys 2019, 15:09

1 Voi

2 Ei säädetä jakopäästä.

Nämä kyselyt on opettavaisia mutta käytän tylysti tilannetta hyväksi ja kerron että kerholla
on käytössään tuonkin Leukun korjaamokirja kaikkine ohjeineen.
Tämäkin kirja on jäsenten käytössä nimellisen 25€ hintaan/vuosi, ja tämäkään ei ainut etu jäsenille ole!
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

18 Syys 2019, 20:09

Empä huomannut että hän on jäsen. Siinä tapauksessa kannattaa katsoa salasana jäsenlehdestä ja tutustua kirjastoon.
Kiitos oikaisusta.
Mukana kuin peräpukama!
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

19 Syys 2019, 11:43

Kiitokset viesteistä.
Käydään lukemassa, täytyy myös kuunella asiantuntioita jos askarruttaa.

Kysymykset jatkuvat.

Olen ottanut irti männät ja huomannut että männissä on viisi rengasuraa,
mutta männänrenkaita on vain neljässä ylinmäisessä.
1. Mikähän viisaus piilee siinä että, alimmassa urassa joka tulee männäntapin alapuolelle öljyrengas on jätetty pois?.
Voisikohan paine öljykoppaan tulla siitä että helpommin mäntä valskaa öljytilaan.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

19 Syys 2019, 19:52

Se männän helmassa oleva alin öljyrengas on tyystin turha, kestää putket ja männät pitempään kun sitä ei ole. Jätin omastakin pois kun auki oli.
Ei vaikuta huohotukseen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

20 Syys 2019, 11:45

Kiitos nim. nuhvi63.
Otin sylinteriputket pois, itsetehdyllä 'ulosvedäjällä' kun on tarkoitus uusia putket.
Kas kummaa ei ollut kuin yhdessa alin O-rengas.paikoillaan lohkossa.

Käytetäänkö jotain tiivistemassaa joka kestää öljyä uusien männänputkien asennuksissa?.
(Vai onko jäännyt kun ei ole ollut uusia käytettävissä luulisi veden menevän öljyyn ja huohotuksen johtuvan veden haihtumisesta kuumasta öljystä).

Tuosta männästä vielä.
Pitääkö hommata männänrenkaat jossa paketissa on viisi rengasta ja jättää alin pois?..
Meinaan sitä että, onko männässä jossa on neljä rengasuraa olisi ylimmät renkaat erillaisia mitoiltaan kuin viisiuraisessa?.

Minun Le-270 -ssa on putkien pituus n.221 mm Mikä on alkuperäisien putkien pituus onko tietoa?.

Näyttää siltä ettei männät ole käynyt pohjassa asti, kun ei ole kulumisjälkiä.
Vai johtuuko se ettei ole alinta öljyrengasta kuten vastauksessa kerrottiin.
Vastaa Viestiin