Leikkuupuimurin osto

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Joulu 2015, 21:37

Ei mitään. Lapa rahat kouraan ja aja kone pihaan. Tommosien romujen takia toinna hirveästi ressata, halpa hinta korreloi että paskahan se on. Jos halu hommata tonnin pommi, niin ei siinä enää katella mitä se on syöny. Tai sitten pitää ostaa kalliimpi.

Niin yksinkertasta se minusta on näihen romujen kanssa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Joulu 2015, 21:50

Juu uusihan se ei ole, eikä varmasti myöskään virheetön. Ja laittamista löytyy aina.
Remonttiin, pienempään tai isompaan, on aina syytä varautua myös kesken kauden, henkisesti, ja tämä koskee myös vaikka likimain uusiakin puimureita
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Syys 2017, 11:15

Kuudes syksy sampon omistajana starttasi tänään kun ajoin viissatasen ulos tallista. Kone oli aivan kuin ois siihen eilen jätetty.

Isompaa konetta vaan tehnyt mieli, koska näkyy nämä syksyjen puintipäivät vähenevän ja puitava kaikenkaikkiaan lisivän.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Syys 2017, 14:39

Kuussatanen olis jo ihan eri kampe teholtaan ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

06 Syys 2017, 19:42

Ja Dominator puimuri verraten tuoreempaankin Sampoon. Useempi 100ha 68:n ja 2045:n puikoissa ja ennemmin Claassi vaikka onkin karumpi.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Heinä 2019, 09:57

Sampon piti mennä purkuun mutta päätyikin ukrainaan näköjään https://auto.ria.com/auto_sampo_500_24240776.html


Nyt tästä eteenpäin puidaan John Deere 955:llä.
Liitteet
IMG_20190708_193439.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Heinä 2019, 23:44

Ei tuo JD955 nyt huonoimmasta päästä ole.
Jotain "heikkouksia" siinäkin lie, kuten vähän kaikissa laitteissa, joku kohta on toisenmerkkistä parempi ja päinvastoin.
1032-1055 ainakin terävipotinongelmia ollut, käyttökoneiston akselien laakerit hieman alakanttiin mitoitettu,, samoin persruumassa, kohlimet aika ohuesta materiaalista tehty ( vähän sama vika 500-600 , myös 2000, tonnisarjan Sampoisakin nuo , kohlimet )

Hidashan tuo tienpäällä on kyllä, mut eipä niitä ole pikitieajoa varten suunniteltukkaan, muutakuin sen muutaman kymmenen km kenties kerrallaan, ei satasen pituisia siirtymiä ajatellen ....

Monasti tuo lujuus kostautuu painona, eräskin isäntä joskus kun tappuria uusei, olisko ollu 3000 sarjan samppa, omapaino n.7tn, meni vaihdossa uuteen TC-54 Nyykkäriin ( n. 9.5tn omapaino ) niin meinas et aika raskas kones, mut jo ekasyksyn jälkeen oli mieli muuttunut monen epäilyksen alaisen toiminnan suhteen .....
Eräässäkin talossa oli n.15v sitten 2kpl TC-56 koneita, isännän varakäyttöajossa ikivanha 1530 vaiko 40, Clayson, perusluja tukevatekoinen laite, noin 2005 vuonna ei oltu vissiin kuin 1 laakeri vasta vaihdettu, ja pari remmiä ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Loka 2019, 09:11

Koneella puitu mikä puitua pystytty tänä vuonna, kaurat taitaa jäädä peltoon, ei kerkeä valmistumaan.

Aivan tolkuttoman nopea kone tuo on syömään laihoa ja pui todella puhdasta eikä peltoonkaan mene kyllä yli.

Nelivaihteinen laatikko antaa tienopeudeksi gps:sään 25-26km/h joka on minusta aikakautensa puimurille hyvä siirtonopeus vrt. sampon 17km/h.

Löpöä palaa n. 10 tuntiin, eli likipitäen sama kuin 500 sampolla, vaikka tehoja on 35hv enemmän.

5k€ hintaluokassaan aivan loistava kone. Vuosimallissa joutuu sen 5v antamaan periksi vrt. sampot, mutta onhan tuossa konetta liki 2 sampon verran painonsakin puolesta.

3.7 metrissä liehuva kopin katto tarkoittaa kuskin päälaen olevan n. 3.4m korkeudessa ja se näillä vaarapelloilla tuntuu, samoin kuin kivien ylitys. Niissä on meinannu olla jännäkakka housussa. Nimittäin pöydän toinen pää ottaa herkästi maahan jos ajat korkean kiven yli ja vielä vauhdilla. Kuski ottaa penkillä vauhtia :o
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

03 Loka 2019, 13:32

Kouvolasta ostit koneen? :idea:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Loka 2019, 09:08

Joo. Jontikan huoltomies kävi tsekkaamassa koneen, ite en nähnyt ostosta. Laitto vikalistan tulemaan ja kehut toki myös. Kaupat tekasin sähköpostilla. Masinistien sivuillahan tämä oli myytävänä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Elo 2021, 10:31

Ja tämä 955 vaihtuu ensisyksyksi tuoreempaan, merkki säilyy sen verran vakuutti JD minut. 1065 tulee tilalle 14 jalan pöydällä, tosin tarvekkin on, kun peltopinta-ala jatkaa kasvuaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Maalis 2022, 17:22

Sopi suuliin renkaista ilmoja päästämällä :shock:
Liitteet
IMG-20211105-WA0051.jpeg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin