Leyland 255 polttoainetta öljyn seassa
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pitää ensin kysyä että mitä teet traktorilla?
Antaako moottori kaikkensa raskaassa työssä vai pyöritätkö klapikonetta?
Jos klapikonetta niin sitten on ihan luonnollista.
Antaako moottori kaikkensa raskaassa työssä vai pyöritätkö klapikonetta?
Jos klapikonetta niin sitten on ihan luonnollista.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Siirtopumpusta on mahdollista mennä läpitte moottoriin, myös uudehkoista tarvikepumpuista, ja syöttöpumpun akselivuotokin on realistisen mahdollinen vuotopaikka.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
missä ajassa ja kuinka paljon ja tähän lähtöön en juuri muista ulkoa että minkäläinen ruiskutuspumppu/miten asennettuna on 255?
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Eikös tuo vielä rivipumpulla ole
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Jakajapumpullahan se 255 on.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Muutamiinkin Taavetin CAV-jakareihin olen vaihdellut noita pumpun akselin X-tiivisteitä, kun pööt on sieltä liruneet moottorin puolelle ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Siirtopumpun ja öljynvaihdon jälkeen tehty lumitöitä 2-3tuntia. Sen jälkeen seissy parkissa 3viikkoo viikonloppuna katoin öljyt. Öljyn taso noin4-5 senttiä yli ylärajan. Ilimeisesti vuotaa myös parkissa ollessaan. On cav:n jakajapumppu
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eli joko söttöpumpun akselin tiiviste tai siirtopumppu, eipä muita vaihtoehtoja ole.
Ehken kuitenkin itse veikkaisin syöttöpumppua, josko samaa oiretta on ollut ennen siirtopumpun vaihtoa ? , tankkihan tuossa on siirto- ja syöttöpumppua ylempänä.
Ehken kuitenkin itse veikkaisin syöttöpumppua, josko samaa oiretta on ollut ennen siirtopumpun vaihtoa ? , tankkihan tuossa on siirto- ja syöttöpumppua ylempänä.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
puoleen kysymykseen tulikin vastaus eli jakopäässä suoraan kiinni oleva jakajapumppu, kyseisessä pumpussa pitäisi olla kaksi stefaa ja näiden stefojen välissä juorureikä josta vuotavan aineen on tarkoitus valua ulos. mikäli tämä reikä on tukittu esim. silikoninöölillä niin vuotava aine ei tule ulos vaan pääsee toisenkin stefan ohi ja moottoriin.
kannattaa tarkistaa reiän tilanne ja jos tulpattuna niin tulppa pois...
kannattaa tarkistaa reiän tilanne ja jos tulpattuna niin tulppa pois...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei ne nyt ihan mahdottomat ole vaihtaa vissiinkään, isompi työ lie siinä, että syöttöpumpun irti saa .....
Leukun jakajapumppuun kun en ole tehnyt ko. toimenpidettä, niin en osaa sanoa sen enempää.
Että saako esim pumpun käyttöratasta pumpusta miten irti, jakopään koppaa avaamatta ??
Leukun jakajapumppuun kun en ole tehnyt ko. toimenpidettä, niin en osaa sanoa sen enempää.
Että saako esim pumpun käyttöratasta pumpusta miten irti, jakopään koppaa avaamatta ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Samat oli minun 255:ssa oireet, sai tehdä täyden koneremontin, onneksi oli sentään puhtaat paikat kun edellinen omistaja oli ajellut käytännössä pelkällä dieselillä. Naftaa tuli vähän juorureiästä ja siirtopumppu vuoti ainakin ulospäin vaihdoin ensin siirtopumpun, ei enää vuotanut...ainakaan hetkeen kunnes vuoti entistä pahemmin. Ilmeisesti syöttöpumppu teki painetta sinnekin päin. Sitten vaihdatin stefan siirtopumppuun, itse pumppu lähti helposti ottamalla muutaman ruuvin pumpun puolelta pois (ei tarvi avata toiselta puolelta) ja pumppu lähtee vetämällä pois. Ei mene kuin yhteen asentoon eli jako säilyy. Naftaputket kannattaa löysätä myös ylhäälta ja niitä kannattaa käsitellä varovasti muutenkin. Ikävä laittaa ne takaisin jos runnoo ne vinoon.
Nyt ei enää tule dieseliä juorureiästä
Nyt ei enää tule dieseliä juorureiästä