Leyland 2100?
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sekurakopillinen 462 tai 472 toi on.
2100 ei ole neliveto, ja se on kuutoskoneella. 2100 koneen nelivetoversio on 4100 jossa on yhtä isot eturenkaat mitä takanakin
2100 ei ole neliveto, ja se on kuutoskoneella. 2100 koneen nelivetoversio on 4100 jossa on yhtä isot eturenkaat mitä takanakin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Äkkiseltään haettu video, jossa kerholaisen 2100 ja alkuperäismallisella pakoputkella
https://www.youtube.com/watch?v=ghz_yVnZk5o
https://www.youtube.com/watch?v=ghz_yVnZk5o
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuossa 4100: https://www.youtube.com/watch?v=LkyPvmpRqLI
Niin, voihan tuo olla 482:kin, onko 540/1000 ulosottoa ja/tai apusylinteriä nostolaitteessa? Pitäis olla ainakin meistetty runkonumero tuossa vasemmalla puolen jos se niitattu tyyppikilpi hävinnyt, siitäkin selviäis malli. Mikähän moottori tuossa lienee, näyttäs vaan jotenkin ettei ainakaan omansa ole..., ettei peräti 6-pyttynen? No ei kai sentään. Mikä lie tuo lauhdutin jäähdyttimen etupuolella, ei taida itse jäähdytinkään olla alkuperäinen. Konepeltikin vissiin 2100:sesta kun vino takapää. Ahdasta näyttää pellin alla olevan kun maskiakin pitänyt siirtää etemmäs painotelineen päälle ja ylöspäin ja samalla noussut tietenkin muutkin keulapeltit ylemmäs, mielenkiintoinen yksilö! Saisiko lisää kuvia?
Niin, voihan tuo olla 482:kin, onko 540/1000 ulosottoa ja/tai apusylinteriä nostolaitteessa? Pitäis olla ainakin meistetty runkonumero tuossa vasemmalla puolen jos se niitattu tyyppikilpi hävinnyt, siitäkin selviäis malli. Mikähän moottori tuossa lienee, näyttäs vaan jotenkin ettei ainakaan omansa ole..., ettei peräti 6-pyttynen? No ei kai sentään. Mikä lie tuo lauhdutin jäähdyttimen etupuolella, ei taida itse jäähdytinkään olla alkuperäinen. Konepeltikin vissiin 2100:sesta kun vino takapää. Ahdasta näyttää pellin alla olevan kun maskiakin pitänyt siirtää etemmäs painotelineen päälle ja ylöspäin ja samalla noussut tietenkin muutkin keulapeltit ylemmäs, mielenkiintoinen yksilö! Saisiko lisää kuvia?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
Tämä on niin sanottu metsälöytö ja paperit vielä etsinnässä. Tullut edelliselle omistajalle 9vuotta sitten kuolinpesän huutokaupasta. Mulle ensimmäinen Leyland enkä ole näihin aikaisemminkaan sen kummemmin perehtynyt mut sen verran googlailin et ei se ainakaan tuo 2100 ole siksi mallia kyselin. Moottoriks on laitettu Fordin 6.2l suorakuutonen. Jarrut siinä on kateissa ja nostolaite pudottaa n.20cm kun päästää vivusta irti. missähän vika? Muuten toimii yllättävän hyvin.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No jopas on erikoinen moottoriswappi
Alkujaan kyllä todennäköisimmin lienee se 472.
Koneen tyyppikilvestä voisi jotain alkuperäistä selvitä
Alkujaan kyllä todennäköisimmin lienee se 472.
Koneen tyyppikilvestä voisi jotain alkuperäistä selvitä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Lienee joku Fordin kuormurin moottori, ei näytä traktorisarjan moottorilta
Erikoinen laitos on kyllä
Erikoinen laitos on kyllä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu ei ainakaa traktorista ole kotoisin, niissähän oli eri tilavuudetkin, ja moottori osa runkoa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
Tuo voi hyvin olla fordin teollisuusmoottori, käytetty esim kompressoreissa tai vaikkapa kockums metsätraktorissa. Riippuen miten traktorin eturunkoa on pilkottu niin runkonumero joka sisältää koneen alkuperäisen mallimerkinnän pitäisi siis olla vasemmalla puolella valussa tasaisella pinnalla ylöspäin luettavissa. Sikäli tuolla rupeaa kohta olemaan sen verta vuosia joilta omistushistoria tiedossa jotta pitäisi olla mahdollista rekisteröidä metsälöytönä ilman papereita...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um