342 käynnistyvyys
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Löysin romppeistani ohuen alumiinisen tiivisterenkaan ja pudotin sen kuparikupin ja suutinrungon väliin. Ainakin näyttäis pitävän. Jossain kohdin varmaan se kuppikin pitää vaihtaa. Vieläkään nuffi ei ole innokas lähtemään käyntiin. Käytännössä vaatii kuumailmapuhaltimen. Mitenköhän imusarjahehku toimis tossa? Ennakko on nyt noin 25 astetta, koska jos säädän 28 asteeseen niin käyntiinlähtö menee netistä huonommaksi ja kierrosherkkyys on olematon.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onkohan pumpussa nyt kuitenkaan kaikki kunnossa. Syöttöelementtien jousia poikki ( ei tavatonta ) , tai elementtien paineventtiileitä rikki ( melko normaalia myöskin )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Onko normaalia että käsin pyörittäessä pumpusta kuuluu kovaääninen naksahdus kun menee yläkuolokohdan yli? En ole nyt ihan kaikkien kohdalla mutta ykkösen kohdalla ainakin. Onko pumpun huoltamiseen jotain ohjeita/räjäytyskuvia?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä nokan nyrjähtäessä yläkuolon yli yleensä kuuluu selkeä nasahdus.
Otappa pumpun pystyosalla oleva , kahdella pultilla, 1/2" kannalla , kiinni oleva sivuluukku auki ( sieltä ei mitään roipetta silmille tule ) niin pääset näkemään syöttöelementtien jousien kuntoa.
Noiden neliötangon pystypalikoiden takana näkyy sitten ne elementtien jouset, eivät tosin oikein laisinkaan tässä videossa ole nähtävillä.
https://www.youtube.com/watch?v=cCaEbZ6UGiw
Otappa pumpun pystyosalla oleva , kahdella pultilla, 1/2" kannalla , kiinni oleva sivuluukku auki ( sieltä ei mitään roipetta silmille tule ) niin pääset näkemään syöttöelementtien jousien kuntoa.
Noiden neliötangon pystypalikoiden takana näkyy sitten ne elementtien jouset, eivät tosin oikein laisinkaan tässä videossa ole nähtävillä.
https://www.youtube.com/watch?v=cCaEbZ6UGiw
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
342:sia on kahdella eri pumpulla varustettuna, onko sulla jusapen linkittämä minimec, vaiko alipainetehosteinen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ja+002.JPG
Tuo oikeanpuoleinen.
Räjäytyskuvat, osaluettelot löytyy molemmista.
Minimec:kin ajoituskohta vauhtipyörässä 25 astetta, alipainetehosteisen 28 astetta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ja+002.JPG
Tuo oikeanpuoleinen.
Räjäytyskuvat, osaluettelot löytyy molemmista.
Minimec:kin ajoituskohta vauhtipyörässä 25 astetta, alipainetehosteisen 28 astetta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Perusrakenne lienee molemmissa aika yhteneväinen, syöttöelementtien osalta.
Säätötapa syötölle vaan eri. .
Säätötapa syötölle vaan eri. .
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Otappas pumpun ja suutimien väliset putket irti ja kokeile startamalla miten ruiskutaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Myös heräää kysymys, miten elementit on keskenään oikealla ajoituksella, syöttömäärien suhteen.
Omast 460 turbonuffistahan minimec - orkkispumpusta jouduin jonkin verran rukkaamaan keskinäisten syöttöjen määrää, jotka vaikuttaa siis myös ajoituksiin sylinterikohtaisesti.
Omast 460 turbonuffistahan minimec - orkkispumpusta jouduin jonkin verran rukkaamaan keskinäisten syöttöjen määrää, jotka vaikuttaa siis myös ajoituksiin sylinterikohtaisesti.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Elementit liikkuu ja jouset on ehjät. Tuli samalla tehtyä se wd40 huuhtelu ja sitä ruosteista kuraa pestyä pumpusta. Kone käy ihan tasaisilla kierroksilla kun sammutinvaijeri on irti. Nyt on käynnissä lievää huojuntaa, mutta ei lähimainkaan niin suurta kuin loppukesällä. Lämpötila on asteen verran plussalla, mutta pakkosyöttö ja kuumailmapuhallin tarvittiin tänäänkin. Sillä konstilla lähtee kyllä kylmemmästäkin.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No, onpa ihmeen vaikeasti käynnistyvä. Tosin omaa kolmosta en oo kokeillu näil keleillä käyntiin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Eihän nyt ole niin että tuo mainitsemasi sammutinvaijeri rajoittaa säätäjän toimintaa. Oletko kokeillut käynnistystä sammutinvaijeri irtaallaan. Kotitilalleni ostetussa 4DM:ssä (alipainesäätäjällä ) oli tuo sammutinvaijerin kuori säädetty niin että se rajoitti säätäjän toimintaa, kone oli tehoton ja laiska mutta piristyi kun ko. vaijeri säädettiin niin että säätäjä sai toimia oikein. Elikkä sammutin oli hiukan ikäänkuin vedettynä päälle koko ajan.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Oman kolmosen käynti kans tasaantuu, kun hiukka sammutinta vetäsee päälle, sen silti vaikuttamatta muutoin käyttöön. Eli normaalisti kiertää ja ehkä liki kaikki noin 40 SAE hevostakin , ainakin osittain ilmoittelee olevansa vähintään 3-jalkaisena olemassa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa kun puoliltapäivin lukasin edelisen kirjoituksesi, ajattelin että väljä kone.
Tämä kirjoituksesi todentaa sen. Ei jumalauta, tuuletajan siivistä väänetynä pitäis koneen pyöriä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !