342 käynnistyvyys
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mistä kohdin mittasit, liekkirenkaan päältäkö ?
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... holkit.jpg
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... holkit.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mittasitko siihen sylinteriputken tiivistepintaan vai putken ylimpään kohtaan
Se tiivistepinta on mittauskohta.
Se tiivistepinta on mittauskohta.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tiivistetason sylinterin puolella on n.millin korkuinen ohut koroke.
Joka menee kannentiivisteen liekkirenkiden sisään.
Putken korko lohkosta mitataan aivan putken ulkoreunalta
Joka menee kannentiivisteen liekkirenkiden sisään.
Putken korko lohkosta mitataan aivan putken ulkoreunalta
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Okei, nyt alkoi selviämään. Putken pää on tosiaankin lohkon tasalla ja se liekkirengas koholla 1,2mm. Maaliöljy haisee runsaasti ja venttiilit oli meistattu pisteillä sekä numeroilla, eli sepitetty on ennenkin.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eipä ite ole koskaan tullut venttiileihin numerointeja meistettyä. Sivureunaan isku voi aiheuttaa hiussärön tai alkavan katkeamisen aiheuttavan rasituksen venttiilivarteen. Myös tuossa kohtaa jopa katkeaminen on mahdollinen.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Nyt on taas kone kasassa. Pakoventtiilit ja ohjurit meni uusiksi. Yks pakoventtiilin seetirengas laitettiin kun hajonnut venttiili oli mennyt niin syvälle kanteen. Kansitiiviste oli myös vuotanut ykkösen ja kakkosen välistä. Olihan siinä jo syitä puhdittomuuteen. Nyt vaan ongelmana yks vuotava suutin. Vuoto ei johdu suutinkupeista, koska samainen suutin on aiemmin vuotanut toisesa sylinterissä. Pitänee ottaa suutinrunko auki ja tarkistaa sorvissa onko pää vino. Mitenköhän mahtaa suuttimen säädön käydä, jos avaan rungon?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei pitäisi muuttua mihinkään, ehdotonta puhtautta noudattaen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu ei, kunhan siihen säätöruuviin ei koske.
En kyllä ihan nyt ymmärtänyt, että mistä kohden se oikein vuotaa ?
En kyllä ihan nyt ymmärtänyt, että mistä kohden se oikein vuotaa ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Suuttimen rungon ja sen kuparikupin välistä puhaltaa. Ja nyt kun asias tutkin niin onhan siellä tiivistepinnassa syöpymä. Minkämoinen homma on se kuppi vaihtaa? Vai voiko jollain kalvaimella hiukan pyyhkästä pois sieltä pohjasta?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Älä ainakaan ota sitä kuppia pois, uuden mankelointi nesteen pitäväksi on hankalaa.
Oisko joku liima hyvä sinne pohjalle, en tiedä...
Oisko joku liima hyvä sinne pohjalle, en tiedä...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuoltapa löytyy suutinholkien vaihtotyökaluja ja vähän muitakin ohjeita suutinholkin vaihtoon.
viewtopic.php?f=13&t=2568&start=240
viewtopic.php?f=13&t=2568&start=240
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kunnolla käyttö lämpimäksi ( voi esim vaikka tunnin kevyttä ajoa tehdä ) ja kiristys. Toinen jälkikiristys muutamien kymmenien ajotuntien päästä.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68