342 käynnistyvyys
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Diagnoosi varmistui. Löpön loppumisen jälkeen ilmailin suutinputkista ja totesin että ykkösen löysäämisellä ei ole vaikutusta käyntiin. Polttoaine roiskuu kyllä. On siis sylinteristä henki karannut. Kantta ylös sitten vaan.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kato kun avaat venttiilikopan ettei ole keinu poikki tms.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Kansi on purettu. Ykkösen pakoventtiilin lautasesta pala poissa, imuventtiileissä vuotoja. Ei ihme jos on vähän hengetön ja huono käynnistymään. Täytyy sanoa että nää old shool vehkeet on ihan omaa luokkaansa huollettavuudessa. Kannen irrotukseen meni noin tunti. Ylös nostamiseen sitten meni toinen, kun oli yks pinnapulteista ruostunut reikäänsä. Mikähän on sen hiuspinnijousen tarkoitus? Ei oikein vakuuta kiilojen lukituksenakaan.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Venttilin jousilautasen lukitiskiilojen varmistussokkahan se on. Ei ehkä turha käikäle, kun orkkisjouset on aika mietoja puristusvoimaltaan. Voi ne jättää poiskin, mut jos ne tallessa on, en itse kyllä poiskaan jättäisi.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei muuta kuin osia tilaamaan ja Nuhvi takasin elävien kirjoihinPate64 kirjoitti: ↑10 Helmi 2019, 22:12 Kansi on purettu. Ykkösen pakoventtiilin lautasesta pala poissa, imuventtiileissä vuotoja. Ei ihme jos on vähän hengetön ja huono käynnistymään. Täytyy sanoa että nää old shool vehkeet on ihan omaa luokkaansa huollettavuudessa. Kannen irrotukseen meni noin tunti. Ylös nostamiseen sitten meni toinen, kun oli yks pinnapulteista ruostunut reikäänsä. Mikähän on sen hiuspinnijousen tarkoitus? Ei oikein vakuuta kiilojen lukituksenakaan.
Helppo on tosiaan näppästä kansi ylös, jos ei pinnapulttien ruoste ahista,yleensä ahistaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Taitaa olla sama mistä tilaa osat? Ei liene montaa valmistajaa näillä. Vien kannen varmaan huomenna tai tiistaina TD-koneistamoon. Tarvittavat osat ja tiiviseet saa varmaan sitäkin kautta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Konekorjaamo Marjakankaalta oon ite tilaillut.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossapa kuvatus nuhvin ventiileistä. En jättäisi mitään noista osista pois kasatessa.Pate64 kirjoitti: ↑10 Helmi 2019, 22:12 Kansi on purettu. Ykkösen pakoventtiilin lautasesta pala poissa, imuventtiileissä vuotoja. Ei ihme jos on vähän hengetön ja huono käynnistymään. Täytyy sanoa että nää old shool vehkeet on ihan omaa luokkaansa huollettavuudessa. Kannen irrotukseen meni noin tunti. Ylös nostamiseen sitten meni toinen, kun oli yks pinnapulteista ruostunut reikäänsä. Mikähän on sen hiuspinnijousen tarkoitus? Ei oikein vakuuta kiilojen lukituksenakaan.
Jos ja kun vaihdat uudet ventiilin ohjaimet, ole tarkkana että menee kunnolla paikoileen, näissä uusissa mitä minulle on laitettu koneistamossa on ollut hieman koneeistetavaa jotta menevät oikeaan syvyteen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... n+osat.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Turbonuffiin kun ite ohjureita kans joskus vaihtelin uusiksi, niin koron takia piti sorvia niillekkin näyttää.
Ja Marjakankaalta oli osat.
Ja Marjakankaalta oli osat.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Pari iltaa mennyt vesitilaa puhdistaessa. Eilen jo epäilin että Bilteman halpa märkäimuri ei selviydy hengissä hommasta. Vuoroon paineilmaa, vuoroon imurilla. Törkyistä hommaa. Putket ihmetyttää, kun niiden pää on kolmisen milliä lohkon pinnan yläpuolella.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei voi olla..... orkkis kansitiivisteen paksuus lienee luokkaa 1.2-1.4mm ja nykyisten tarvikkeiden 1.7-2.1mm paketista esiin ottaessa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sylinteriputkien ulkonema 0,05 - 0,127 mm, fourissa ja three malleissa, 0,08 - 0,15 mm kymppimalleissa. Korkeusero 0,02 mm.
Jo edesmennyt nuhvien ja leukkujen huoltomiehen kertomaa, " kun työntömitalla työnnät lokin pinnasta putken ulkonemaa hohden, jos mitan pää täkää putkeen niin se riitää". Tätä ohjetta minä olen käyttänyt.
Jo edesmennyt nuhvien ja leukkujen huoltomiehen kertomaa, " kun työntömitalla työnnät lokin pinnasta putken ulkonemaa hohden, jos mitan pää täkää putkeen niin se riitää". Tätä ohjetta minä olen käyttänyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kolme milliä kuulostaa aika rajulta
Karstaa
Putken tiivistyspinta ei voi olla kolme milliä ylhäällä.
Karstaa
Putken tiivistyspinta ei voi olla kolme milliä ylhäällä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.