342 käynnistyvyys

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

Diagnoosi varmistui. Löpön loppumisen jälkeen ilmailin suutinputkista ja totesin että ykkösen löysäämisellä ei ole vaikutusta käyntiin. Polttoaine roiskuu kyllä. On siis sylinteristä henki karannut. Kantta ylös sitten vaan.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3968
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Kato kun avaat venttiilikopan ettei ole keinu poikki tms.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

Kansi on purettu. Ykkösen pakoventtiilin lautasesta pala poissa, imuventtiileissä vuotoja. Ei ihme jos on vähän hengetön ja huono käynnistymään. Täytyy sanoa että nää old shool vehkeet on ihan omaa luokkaansa huollettavuudessa. Kannen irrotukseen meni noin tunti. Ylös nostamiseen sitten meni toinen, kun oli yks pinnapulteista ruostunut reikäänsä. Mikähän on sen hiuspinnijousen tarkoitus? Ei oikein vakuuta kiilojen lukituksenakaan.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

se on kiilojen lisälukitus, voi jättää laittamatta paikoilleenkin 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8931
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Venttilin jousilautasen lukitiskiilojen varmistussokkahan se on. Ei ehkä turha käikäle, kun orkkisjouset on aika mietoja puristusvoimaltaan. Voi ne jättää poiskin, mut jos ne tallessa on, en itse kyllä poiskaan jättäisi.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3968
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Pate64 kirjoitti: 10 Helmi 2019, 22:12 Kansi on purettu. Ykkösen pakoventtiilin lautasesta pala poissa, imuventtiileissä vuotoja. Ei ihme jos on vähän hengetön ja huono käynnistymään. Täytyy sanoa että nää old shool vehkeet on ihan omaa luokkaansa huollettavuudessa. Kannen irrotukseen meni noin tunti. Ylös nostamiseen sitten meni toinen, kun oli yks pinnapulteista ruostunut reikäänsä. Mikähän on sen hiuspinnijousen tarkoitus? Ei oikein vakuuta kiilojen lukituksenakaan.
Ei muuta kuin osia tilaamaan ja Nuhvi takasin elävien kirjoihin 8)
Helppo on tosiaan näppästä kansi ylös, jos ei pinnapulttien ruoste ahista,yleensä ahistaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

Taitaa olla sama mistä tilaa osat? Ei liene montaa valmistajaa näillä. Vien kannen varmaan huomenna tai tiistaina TD-koneistamoon. Tarvittavat osat ja tiiviseet saa varmaan sitäkin kautta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3968
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Konekorjaamo Marjakankaalta oon ite tilaillut.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Pate64 kirjoitti: 10 Helmi 2019, 22:12 Kansi on purettu. Ykkösen pakoventtiilin lautasesta pala poissa, imuventtiileissä vuotoja. Ei ihme jos on vähän hengetön ja huono käynnistymään. Täytyy sanoa että nää old shool vehkeet on ihan omaa luokkaansa huollettavuudessa. Kannen irrotukseen meni noin tunti. Ylös nostamiseen sitten meni toinen, kun oli yks pinnapulteista ruostunut reikäänsä. Mikähän on sen hiuspinnijousen tarkoitus? Ei oikein vakuuta kiilojen lukituksenakaan.
Tuossapa kuvatus nuhvin ventiileistä. En jättäisi mitään noista osista pois kasatessa.
Jos ja kun vaihdat uudet ventiilin ohjaimet, ole tarkkana että menee kunnolla paikoileen, näissä uusissa mitä minulle on laitettu koneistamossa on ollut hieman koneeistetavaa jotta menevät oikeaan syvyteen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... n+osat.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8931
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Turbonuffiin kun ite ohjureita kans joskus vaihtelin uusiksi, niin koron takia piti sorvia niillekkin näyttää.
Ja Marjakankaalta oli osat.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

Pari iltaa mennyt vesitilaa puhdistaessa. Eilen jo epäilin että Bilteman halpa märkäimuri ei selviydy hengissä hommasta. Vuoroon paineilmaa, vuoroon imurilla. Törkyistä hommaa. Putket ihmetyttää, kun niiden pää on kolmisen milliä lohkon pinnan yläpuolella.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8931
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Ei voi olla..... orkkis kansitiivisteen paksuus lienee luokkaa 1.2-1.4mm ja nykyisten tarvikkeiden 1.7-2.1mm paketista esiin ottaessa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Sylinteriputkien ulkonema 0,05 - 0,127 mm, fourissa ja three malleissa, 0,08 - 0,15 mm kymppimalleissa. Korkeusero 0,02 mm.
Jo edesmennyt nuhvien ja leukkujen huoltomiehen kertomaa, " kun työntömitalla työnnät lokin pinnasta putken ulkonemaa hohden, jos mitan pää täkää putkeen niin se riitää". Tätä ohjetta minä olen käyttänyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3968
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Kolme milliä kuulostaa aika rajulta :shock:
Karstaa :?: :?:
Putken tiivistyspinta ei voi olla kolme milliä ylhäällä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

Kaikkea se väsymys teettää... Mittasin äsken tönärillä ja putken pää oli 1,2mm lohkon yläpuolella.
Vastaa Viestiin