Moottoriöljy lisääntyy
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Käynnistyykö ja käykö hyvin? Jos savuttellee pahasti niin suuttimet ruikkii, ja palamaton löpö menee öljyihin.
Löpöä sinne kai menee ettei pakkasnestettä
Löpöä sinne kai menee ettei pakkasnestettä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Käynnistyy hyvin ja käy nätisti..suuttimet on vaihdettu pari vuotta sitten sevenin kärkiin ja säädetty avautumispaineet 170bar muistaakseni..savuttaa koko ajan sinistä katkua niinkuin palamatonta löpöä..polttoöljyä sen täytyy olla koska ei ainakaan harmaata ole.olisko ruiskutuspumpussa jotain häikkää.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sininen savutus voimee johtua eri tekijöistä. Yks voi olla että puristuspaineet ei ole kohdallaan = ehkä venttiilit painuneet kanteen liiaksi.
Tai ruiskutusajoitus ei ole ihan kohdillaan.
Tai suutinkärjet ei ole oikeanlaiset tai paineet pielessä.
Tai männänrenkaat väsyneet ja kuluneet aiheuttaen ohivuotoa.
Tai ruiskutusajoitus ei ole ihan kohdillaan.
Tai suutinkärjet ei ole oikeanlaiset tai paineet pielessä.
Tai männänrenkaat väsyneet ja kuluneet aiheuttaen ohivuotoa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Myös nämä siis aiheuttavat öljyn lisääntymistä.jusape kirjoitti: ↑10 Helmi 2019, 12:43 Sininen savutus voimee johtua eri tekijöistä. Yks voi olla että puristuspaineet ei ole kohdallaan = ehkä venttiilit painuneet kanteen liiaksi.
Tai ruiskutusajoitus ei ole ihan kohdillaan.
Tai suutinkärjet ei ole oikeanlaiset tai paineet pielessä.
Tai männänrenkaat väsyneet ja kuluneet aiheuttaen ohivuotoa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa vähän jutuntynkää, liityen voimakaaseen savutamiseen. Syylinen löytyi IKH:n suutinkärjistä.
viewtopic.php?f=1&t=6068
viewtopic.php?f=1&t=6068
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
No minulla on sevenin kärjet vaihdettu 3 vuotta sitten muistaakseni bdll 150s 6582 oli malli..sinistä katkua tuo kone on aina päästäny.mutta käyntiin on lähtenyt aina ihmeempiä vippas konsteja käyttämättä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Entiseltä Diesel Turuselta ( ei enään toiminnassa ) saamani tietojen mukaan nuo BDLL 150s 6582 pitäis olla sopivat Nuffield Universaal 4 / BMC koneeseen, tosin ei suuria eroja ole 460, 10/60 suutinkärkiin BDLL150 S 6581.
Kokeileppas jusapenkin mainitsemaa ruiskupumpun ajoituksen säätämistä aikaisemmalle, minulla auttoi 61:sen kolmosen savutamiseen koneremontin jälkeen
Kokeileppas jusapenkin mainitsemaa ruiskupumpun ajoituksen säätämistä aikaisemmalle, minulla auttoi 61:sen kolmosen savutamiseen koneremontin jälkeen
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pumppu pyörii samaan suuntaan kuin moottori käy, eli tuulettajan siivet menee ylhäällä takaa katsottuna oikealta vasemmalle.
Moottorieista ja yleensäkin traktoreista puhuttaessa, aina osapaketteja ja muutenkin , katsontasuunta on aina ajosuunta eteenpäin.
Eli tällöin koplingista pumpun puoleista laippaa pitää saada hiukan käännettyä pyörimissuuntaan. Itse pumppuhan ei käänny mihinkään.
Siinä koplingissa on 2 pulttia joilla se on koottu, ne löysään ja hieman juuri pyörimissuuntaan. Koplingissa on sellainen viiva-asteikko ja laipassa muistaakseni 1 viiva. Puoli viivanväliä vaikkas siirtää. En ole koskaan perehtynyt, ainakaan muista, että paljonkos tuo 1 viivanväli tekisi todellisen ennakon muutosta, koska pumppu kun pyörii puolet moottorin kierroksista, niin asteina käännettynä todellinen vaikutus on tuplat.
Moottorieista ja yleensäkin traktoreista puhuttaessa, aina osapaketteja ja muutenkin , katsontasuunta on aina ajosuunta eteenpäin.
Eli tällöin koplingista pumpun puoleista laippaa pitää saada hiukan käännettyä pyörimissuuntaan. Itse pumppuhan ei käänny mihinkään.
Siinä koplingissa on 2 pulttia joilla se on koottu, ne löysään ja hieman juuri pyörimissuuntaan. Koplingissa on sellainen viiva-asteikko ja laipassa muistaakseni 1 viiva. Puoli viivanväliä vaikkas siirtää. En ole koskaan perehtynyt, ainakaan muista, että paljonkos tuo 1 viivanväli tekisi todellisen ennakon muutosta, koska pumppu kun pyörii puolet moottorin kierroksista, niin asteina käännettynä todellinen vaikutus on tuplat.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Juu siis tarkoitinki sitä koplinkia et mihin suuntaan sen kääntäminen vaikuttaa.olen vain ajoituksen katsonut sillai että 28 merkki piikkiin ja pumpulta ykkösen lähtö irti ja kääntänyt koplinkia kunnes pinta liikahtaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Koplingissa runko-osassa on, tai pitäisi olla merkki, johon pumpun puoleisen koplinkiosan viiva kohdistetaan, kampiakselimerkin ollessa ennakkomerkissään. Fourissa jakoketjun venyminen tai ketjukiristimen toimimattomuus voi aiheuttaa muutosta myöhäiselle löysän ketjun myötä.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68