10/42 vm.66. Universal Three vm. 61
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuhvi palas kotipihaan tänään puolenpäivän kieppeillä. Vävymies ajaa huruuteli nuhvin Oulun Hönttämäestä Pattijoelle, matkaa noin 90 km, ajoaika yhden pysähdyksen taktiikalla 3 h 10 min.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Keskinopeutta siis on ollut yli 30kmh....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Näin on. Veeti oli mitannut kännykällä 30 km/h, tieten vävy oli painanut jalkakaasua varpaalla hieman astinlaudan alapuolelle, itekin olen huomannut että sieltä löytyy hieman enemmän kierroksia mitä käsikaasullajusape kirjoitti:Keskinopeutta siis on ollut yli 30kmh....
Laittelin muuten tähänkin vilkut ja takapistokeen peräkärryä varten.
10/42:nen taitaa joutua veturiksi tulevana torstaina
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Srarttimootorirempaa tehty tänään. Kolmitonnisen startti 10/42:seen. Kaksi nuhvien starttia läpikäyty.
Kuvissa kommentteja.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+starttimootoreita/
Kuvissa kommentteja.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+starttimootoreita/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Laitettanpa tänne myös 61:sen kolmosen raplaamista:
Tänään vaihdoin tuon lämmityslaiteen paluuletkun eri paikaan mitä tuossa aiemmin kerroin, nyt menee suoraan alavesiletkuun ja toimii kuin junan vessa. Rupes ohjaamossa tarkenemaan,
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2206.JPG
Tuolta sitten vähän käyntiääntä: https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2211.MOV
Ei ralakata fiiperi, tyhjäkäynnin kun laitaa niin pienelle että juuri jaksaa käydä, silloin rupeaa käynti vaeltamaan.
Tänään vaihdoin tuon lämmityslaiteen paluuletkun eri paikaan mitä tuossa aiemmin kerroin, nyt menee suoraan alavesiletkuun ja toimii kuin junan vessa. Rupes ohjaamossa tarkenemaan,
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2206.JPG
Tuolta sitten vähän käyntiääntä: https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2211.MOV
Ei ralakata fiiperi, tyhjäkäynnin kun laitaa niin pienelle että juuri jaksaa käydä, silloin rupeaa käynti vaeltamaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
no kyllä varmaan ohjaamossa vesi kiertää ja voi toimia ilman ongelmia niin kauan kun tuo hana on auki mutta sen jälkeen moottorissa on luvassa lämpöongelmia koska moottorin sisäinen kierto on tulpattu. se miten tuo ohjaamon lämmitys oli ensin kytketty niin molemmat linjat johtivat samaan tilaan termostaatin alle ja kiertovesipumpulla vesi todellakin lähti kiertämään käytännössä vain lämpömittarin anturissa. onko tuossa kuvassa ruiskutuspumpun päällä oleva letku letkulämmittimen letku? sekin olisi parempi paikka lämmityslaitteen letkulle kuin tuo moottorin sisäisen kierron letku
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Noinhan tuo lämmityslaiteelta tuleva paluuletku oli jo ennen mootoriremonttia useita vuosia, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kone oli remontissa käytännössä reilun vuoden niin en muistnut miten letkut olivat, mietinkin että tuleeko väärin kun lämmityslaiteelta tuleva letku on niin pitkä, mutta kun muisti petää ja järki ei pelaa niin laitoin letkut väärin päin.
Otetaa neuvosta vaari. Kesäksi alavesiletkun haaraletku alkuperäiseksi, lämmityslaiteelta tulevan letkun hana kiini, taikka sitten kuten neuvoit.
Kone oli remontissa käytännössä reilun vuoden niin en muistnut miten letkut olivat, mietinkin että tuleeko väärin kun lämmityslaiteelta tuleva letku on niin pitkä, mutta kun muisti petää ja järki ei pelaa niin laitoin letkut väärin päin.
Letkulämmitimen paluuletku tuo on.onko tuossa kuvassa ruiskutuspumpun päällä oleva letku letkulämmittimen letku? sekin olisi parempi paikka lämmityslaitteen letkulle kuin tuo moottorin sisäisen kierron letku
Otetaa neuvosta vaari. Kesäksi alavesiletkun haaraletku alkuperäiseksi, lämmityslaiteelta tulevan letkun hana kiini, taikka sitten kuten neuvoit.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuhville loimi selkään Pitää vielä vaihtaa tuulettajan hihna lyhyemmäksi, muuten taitaa tulla loimeen reikä laturin remmisiivan kohdalle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Harvoin satuu rengasliikessäkin, että olis kaksi traktoria peräkkäin hallissa renkaanvaihdossa
Uudet renkaat takapäähän sisäkumien kera. 13,6 - 28 sama koko mitä oli entiset.
Uudet renkaat takapäähän sisäkumien kera. 13,6 - 28 sama koko mitä oli entiset.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
En mie nää ku yhen traktorin kuvissa, tuo toinenhan on setori
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No, jokku tekee ZETORilla oikein töitäkin, urakointia, vielä nykyään. Jopa satoja tuntejakin, talvessa ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ryssän jäterautaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Laittelenpa tämän saman topikin alle myös 61:sestä kolmosesta juttua.
Minähän ole taistellu tämän kanssa edellisestä koneremontista lähtien, kasipahvi vaihdettu 2 kertaa, nesteet ei pysynyt sisällä. Nyt kolmas kansipahvin vaihto. Pari tuntia käytelty, lomassa kannen kiristys ja venttiilien säätö.
Näyttäs että nyt onnistui, syykin taisi tulla selville. Vaihdoin toisesta kannesta termostaatin kotelon, kannen ollessa pöydällä. Lämpömittari anturia asentaessa huomasin että kierteet täytyy puhdistaa, kotelo irti ja molemmat kierteet kuntoon. Koteloa uudelleen paikoilleen laittaissa tulikin tenkkapoo, eipä mennytkään toinen pultti kierteille. Tutkitua syytä huomasin, että termarin kotelo kantoikin vesipumpun yläosaan, ei muuta kuin kotelo ruuvipenkkiin ja vingulla vinguttamaan.
Nytpä mietityttää, oliko sama ondelma jo kahdessa edellisessä kansipahvin vaihdossa. Tämä nyt laitettu kansi ollut ammattikoululla kunnostuksessa, höyläsivätkö noin paljon pois, vai olko sama ongelma edellisesä kannessakin.
Poistettu kansi täytyy vielä koeponnistaa.
Siinäpä pähkinää purtavaksi ammattimiehillekin.
Nyt on lämmityslaiteen letkutukset laitettu eri systeemillä.
Kuvat näemmä haluaa olla makuuasennossa, , kuitenkin asia tullenee selväksi
Lähtö kennolle. Paluu alavesiletkuun
] .
Kunnostetun öljypumpun jälkeen paineet ok. Lämmöt ok, kierroksen niin pienellä että juuri ja juuri jaksoi käydä.
Minähän ole taistellu tämän kanssa edellisestä koneremontista lähtien, kasipahvi vaihdettu 2 kertaa, nesteet ei pysynyt sisällä. Nyt kolmas kansipahvin vaihto. Pari tuntia käytelty, lomassa kannen kiristys ja venttiilien säätö.
Näyttäs että nyt onnistui, syykin taisi tulla selville. Vaihdoin toisesta kannesta termostaatin kotelon, kannen ollessa pöydällä. Lämpömittari anturia asentaessa huomasin että kierteet täytyy puhdistaa, kotelo irti ja molemmat kierteet kuntoon. Koteloa uudelleen paikoilleen laittaissa tulikin tenkkapoo, eipä mennytkään toinen pultti kierteille. Tutkitua syytä huomasin, että termarin kotelo kantoikin vesipumpun yläosaan, ei muuta kuin kotelo ruuvipenkkiin ja vingulla vinguttamaan.
Nytpä mietityttää, oliko sama ondelma jo kahdessa edellisessä kansipahvin vaihdossa. Tämä nyt laitettu kansi ollut ammattikoululla kunnostuksessa, höyläsivätkö noin paljon pois, vai olko sama ongelma edellisesä kannessakin.
Poistettu kansi täytyy vielä koeponnistaa.
Siinäpä pähkinää purtavaksi ammattimiehillekin.
Nyt on lämmityslaiteen letkutukset laitettu eri systeemillä.
Kuvat näemmä haluaa olla makuuasennossa, , kuitenkin asia tullenee selväksi
Lähtö kennolle. Paluu alavesiletkuun
] .
Kunnostetun öljypumpun jälkeen paineet ok. Lämmöt ok, kierroksen niin pienellä että juuri ja juuri jaksoi käydä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Oliko vesipumppu orkkis vaiko tarvike ?
Ihan hiton pieni rakohan siinä termarikotelon - vesipumpun välissä on.
Vesipumppu on myös taustastaan ihan saakelen lähellä kannen päätyä ......
Itte eräässä tapauksessa joutunut hiontahommiin, että edes sen 0.5mm jää rakoa väleihin.......
Ihan hiton pieni rakohan siinä termarikotelon - vesipumpun välissä on.
Vesipumppu on myös taustastaan ihan saakelen lähellä kannen päätyä ......
Itte eräässä tapauksessa joutunut hiontahommiin, että edes sen 0.5mm jää rakoa väleihin.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68