342 nostolaitteesta
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Otin nostolaitekannen ylös kun epäilin sylinterivuotoa. Nostaessa valutti öljyä kannen ja repun välistä. Sylinteri on ihan hyvän näkönen, männänrenkaassa katkon kohdalla selviä naarmuja ja muutenkin kuluneen oloinen. Saako teräksistä männänrengasta korvattua jollain nykyaikaisella tiivisteellä vai tilaanko alkuperäisen renkaan? Sylinteri on 75mm.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minä olen laittanut O-renkaan alkuperäisen lisäksi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Hain Lind-Teciltä Parker KR tiivisteen. Katotaas miten toimii. Öljykin kyllä muistuttaa kermalikööriä, että sekin pitäs varmaan vaihtaa. Nostolaitekannen ja repun välisestä tiivisteestä oli muutama pala enää jäljellä. Ilmankos öljyä roiskui pitkin repun kylkiä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
loputkin tiivisteen riekaleet menemään ja tilalle tasotiivisteliimaa sekä kaikkien pulttien kunnollinen kiristys ennen koekäyttöä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
No nyt on reppu irti. Vettä on ollut öljyn seassa runsaasti, kun oli jäisiä möykkyjä peräkotelon pohjallakin. Pähkäilin miksi nostolaite ei pysy ylhäällä ja apulaite pysyy. Vuodon pitää olla siis nostolaitekaran ja nostolaitesylinterin välissä. Mitä siellä sitten on. Sylinterin ja venttiilin välinen tiiviste, syvyydensäätöventtiili ja takaisku? Tai voihan nostolaitekarakin olla väljä ja päästää. Traktorilla on tarkoitus lähinnä nostella ja siirrellä kamaa pihalla, eli jatkuva hydrauliikka pitää saada. Nyt kaipaisin hyviä vinkkejä nokkapumpun asennukseen. 22cm³/p lienee riittävä tuotto nostolaitteeelle ja esim. takakuormaajalle? Kolmikarainen venttiililohko on ollut jo pitkään hankittuna, mutta pitäiskö nostolaitteen vipu olla lukkiutuva? Eikös se palaudu kun tulee painetta riittävästi, eli kun nosto on yläasennossaan? Pitääkö pumpun käyttöakselissa olla joku "sulake"?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tarkasta pääjärjestelmän paineet, pitäis olla 1400 r/ min 133,6 - 154,6 kg / cm2.
Ota ja tarkasta kaikki nostolaiteen ventiiliyksikön tiivisteet, putket mahdolisten halkeimien varalta, putki voi olla halki jopa helmiliitimen helmen alta. Vaihda tiivisteet uusiin.
Katso myös ventiilikarajojen alapäässä siaitsevat rajoitusventiilit, heikko ventiilinjousi johtaa kuorman nykäiyksittäin tapahtuvaan laskuun . Jos rajoitusventtiili on unehtunut tai pudonnut pois kuorma putoaa romahtaen alas.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg
Ota ja tarkasta kaikki nostolaiteen ventiiliyksikön tiivisteet, putket mahdolisten halkeimien varalta, putki voi olla halki jopa helmiliitimen helmen alta. Vaihda tiivisteet uusiin.
Katso myös ventiilikarajojen alapäässä siaitsevat rajoitusventiilit, heikko ventiilinjousi johtaa kuorman nykäiyksittäin tapahtuvaan laskuun . Jos rajoitusventtiili on unehtunut tai pudonnut pois kuorma putoaa romahtaen alas.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kupariprikat lie liika ohuita, putkilinjaukset menee pieleen, eli ei ole kohtisuorassa pinnat toisiaan vasten, voinee vaatia cu-tiivisteitä päällekkäin 2kpl.
Olikos niin, että joku oli hydrauliikan UZIT tiivisteitä myös käyttänyt ?
Olikos niin, että joku oli hydrauliikan UZIT tiivisteitä myös käyttänyt ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Täältä löytyy se joku joka on käyttänyt noita kurariprikkoja ja uzitteja samanaikaisesti, siis päälekkäin
Olen viimeaikoina käyttänyt myös noita fiiperitiivisteitä. Hahton Maurilta ole hakenut kun on ollut käyntiä Oulussa. 0400- 335350
Olen viimeaikoina käyttänyt myös noita fiiperitiivisteitä. Hahton Maurilta ole hakenut kun on ollut käyntiä Oulussa. 0400- 335350
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kannataa tarkastella hydraulipumppukin tässä vaihessa.
Onko akselilla päittäisvälystä, onko puslat väljät.
Pesän kuluneisuuskin on syytä mitata, jälystä sais olla maksimisaan 0,1 mm
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumput.PDF
Kuvan mukaisia pumppuja on täällä Raahessa kunnostettu hyvällä menestyksellä, nuhvivelihinnalla.
Onko akselilla päittäisvälystä, onko puslat väljät.
Pesän kuluneisuuskin on syytä mitata, jälystä sais olla maksimisaan 0,1 mm
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumput.PDF
Kuvan mukaisia pumppuja on täällä Raahessa kunnostettu hyvällä menestyksellä, nuhvivelihinnalla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Myös uusiotuotanto-korvaavia pumppuja on saatavissa järkihintaan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Noston kanssahan ei ole ollut ongelmaa, vaan se nostolaitteiden valuminen. Ja kun nuhvia tarvitaan pääasiassa nostamiseen ja siirtelyyn niin se täysaikainen hydrauliikka olis kyllä tarvis saada. Eli jos pumpun vaihto tulee niin se siirtyy sillon nokalle.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Noniin, reppu on taas kasassa. Syyllinen oli se nostosylinteriltä kippilähtöön kulkeva putki, jonka tiivisteet hajalla. Totesin että en tuota lähtöä tarvitse ja hain Lind Techistä sokean tilalle. Aamupäivällä nostelin lunta aidan ylin takakuormaajalla. Ei oikeen kivaa hommaa mutta voittaa lapion mennen tullen.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Ei oikein kivaa homaa." Juu, ei ole ei, mutta, tulipahan tänäänkin tehtyä lumitöitä takakuormaajalla hiukka vajaa kolme tuntia yhtä soittoa, lisäksi 40 min matka - ajoa Tiistaina samassa paikassa lumitöitä 2 h + 40 min. Hyvää liikuntaa näin vanhalle miehelle, varmaan satoja kertoja tuli poljettua kytkintä, meinaa vähän vasenta lonkaa pakotella.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !