Pikakoulutuksella työttömyyden syövereistä linja-auton kuljettajiksi koulutetut enemmän tai vähemmän Suomea puhuvat henkilöt pannaan nekin heti ajolisenssin saannin jälkeen jo istumaan ja ihastelemaan Suomen talvisia maisemia semmoisen nykyään bussiksi kutsutun laitteen etupäässä olevan muutaman neliön ison näyteikkunan taakse. Kuljettajantuolikin on nykyään usein vielä siellä bussin edessä semmoisessa "ajajan montussa", vain muutama pleksi ja joku alumiinikenno erottaa kuskin varpaat tuulen tuiverruksesta ja pitää krokotiili-Echot ja golfsukat kuivana floskasta jne. Sieltä montusta kuski sitten lähettelee käskyjä kaukana perässä möyryävälle muutaman sadan hepan turbotiiselipaketille, miten lujaa kulloinkin voidaan lasketella jne. Ajaminen on kevyttä ja toista kättä voi huoletta paljon käyttää esim. kännykkätelineenäkin, mikäli persusta ei jatkuvasti syyhyä jne. Kaikki menee suht. hyvin, jos esim. semmoiset tekijät, kuin liukas tie, kova tuuli, luonnonvaraiset eläimet jne. pysyvät poissa baanalta! Aina ei näin käy ja silloin plexit murenee ja maallikotkin huomaavat, miten turvallisia nuo nykyajan bussit todella ovatkaan, niin kuskeille, kuin matkustajillekin!
Samaa heppoista sarjaa melkein jo nykyiset nokattomat kuormuritkin kuskin kannalta. Tulee vaan mieleen esim. vanhat nokkamallin Jyry-Sisut, edessä iso kone ja kunnon runkopalkit etupuskuriin asti ja sielläkin usein vielä ns. aurapuskurikin, jos esim. se hydraulisesti nousevan auran puskuri, niin saa olla melkoinen rysäys ennen, kuin kuskin varpaissa alkaa tuntumaan!
Tälläkertaa Karjaalla bussi pusikkoon!
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Onhan sitä tullut aikanaan bussiakin sompailtua, silloin ne olivat pääasiassa nokkakoneella tai mahurilla varustettuja ja ihan hyvin niillä pysyi tiellä.
Vaikeampaa kuuluu olevan ajaa näillä kakskerros kabinettiautoilla joissa on teli.
Nykyään käyttävät paljon virolaisia kuljettajia ja somaleitakin pääkaupunkiseudulla varsinkin ja heillä on tämä Suomen kielen osaaminen ja ymmärtäminen varsinkin taksihommissa vaikeata.
Oli kerrankin jättänyt eräs kuski pyörätuoliasiakkaat konalaan kun oli pitänyt mennä kontulaan
Vaikeampaa kuuluu olevan ajaa näillä kakskerros kabinettiautoilla joissa on teli.
Nykyään käyttävät paljon virolaisia kuljettajia ja somaleitakin pääkaupunkiseudulla varsinkin ja heillä on tämä Suomen kielen osaaminen ja ymmärtäminen varsinkin taksihommissa vaikeata.
Oli kerrankin jättänyt eräs kuski pyörätuoliasiakkaat konalaan kun oli pitänyt mennä kontulaan
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."