Vammas major
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
- Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
- NLCF r.y jäsen Nro: 379
- Paikkakunta: Kärsämäki
Leyland alustaisen vammas majorin laturin hihna pitäis saaha vaihettua, mutta nokkapumpun akselin koplinki tuntuu olevan yhtärautaa akselin kanssa. Lyömään siihen ei oikein pysty. Hihnapyörästä laippa on irti mutta ei tuu sen vertaa rakoa että saisi uuen hihnan paikolleen. Näitä akseleitahan vois jollain olla irrallaan, miten lie onko fordissa akselin mitta sama. Voishan sen rälläkällä katkasta ja tehä laippaliitoksen sorvissa
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ota pumppua irti sen verran että rakoa tulee.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ja sit kun remmin sinne saat, laita toinenkin jo ennakkoon vararemmiksi sinne kiinni köyttäen niin ettei pääse akseliin kiinni ottamaan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mulla on nuhvin nokkapumppu / akseli irralaan, yllätys yllätys akseli on kasatti hitsaamalla yhdeksi tönkiksinaffield kirjoitti:Leyland alustaisen vammas majorin laturin hihna pitäis saaha vaihettua, mutta nokkapumpun akselin koplinki tuntuu olevan yhtärautaa akselin kanssa. Lyömään siihen ei oikein pysty. Hihnapyörästä laippa on irti mutta ei tuu sen vertaa rakoa että saisi uuen hihnan paikolleen. Näitä akseleitahan vois jollain olla irrallaan, miten lie onko fordissa akselin mitta sama. Voishan sen rälläkällä katkasta ja tehä laippaliitoksen sorvissa
Akselin pituus 350 mm.
Oliskohan jollakin tarvetta tuollaiselle paketille ? Vai laittaisinko nelivetonuhvin keulaan ja hommais jostakin hydraulitoimisen vinssin keulalle, telinehän siinä olis jo valmiiksi tehtynä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tuommosessa nokkapumppuasennuksessa pitää akselilla olla jonkinlainen pituussuntainen liikkumisvara, jos ei ole syö melko äkkiäkin pumpun piloille tai pahimmillaan käy kampiakselin päittäislaakerien päälle
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um