Sivu 1/1

Vammas major

Lähetetty: 02 Syys 2018, 09:43
Kirjoittaja naffield
Leyland alustaisen vammas majorin laturin hihna pitäis saaha vaihettua, mutta nokkapumpun akselin koplinki tuntuu olevan yhtärautaa akselin kanssa. Lyömään siihen ei oikein pysty. Hihnapyörästä laippa on irti mutta ei tuu sen vertaa rakoa että saisi uuen hihnan paikolleen. Näitä akseleitahan vois jollain olla irrallaan, miten lie onko fordissa akselin mitta sama. Voishan sen rälläkällä katkasta ja tehä laippaliitoksen sorvissa :?:

Re: Vammas major

Lähetetty: 02 Syys 2018, 10:56
Kirjoittaja nuhvi63
Ota pumppua irti sen verran että rakoa tulee.

Re: Vammas major

Lähetetty: 02 Syys 2018, 11:24
Kirjoittaja jusape
Ja sit kun remmin sinne saat, laita toinenkin jo ennakkoon vararemmiksi sinne kiinni köyttäen niin ettei pääse akseliin kiinni ottamaan...

Re: Vammas major

Lähetetty: 02 Syys 2018, 12:21
Kirjoittaja kari t
naffield kirjoitti:Leyland alustaisen vammas majorin laturin hihna pitäis saaha vaihettua, mutta nokkapumpun akselin koplinki tuntuu olevan yhtärautaa akselin kanssa. Lyömään siihen ei oikein pysty. Hihnapyörästä laippa on irti mutta ei tuu sen vertaa rakoa että saisi uuen hihnan paikolleen. Näitä akseleitahan vois jollain olla irrallaan, miten lie onko fordissa akselin mitta sama. Voishan sen rälläkällä katkasta ja tehä laippaliitoksen sorvissa :?:
Mulla on nuhvin nokkapumppu / akseli irralaan, yllätys yllätys akseli on kasatti hitsaamalla yhdeksi tönkiksi :shock:
Akselin pituus 350 mm.
Oliskohan jollakin tarvetta tuollaiselle paketille ? Vai laittaisinko nelivetonuhvin keulaan ja hommais jostakin hydraulitoimisen vinssin keulalle, telinehän siinä olis jo valmiiksi tehtynä.

Re: Vammas major

Lähetetty: 02 Syys 2018, 13:57
Kirjoittaja naffield
Nyt se on purettu. Lämpöä, kylmää, lekaa, crc.tä. Lähtihän se laippa liikkumaan akselilla.

Re: Vammas major

Lähetetty: 03 Syys 2018, 20:51
Kirjoittaja Warpu
tuommosessa nokkapumppuasennuksessa pitää akselilla olla jonkinlainen pituussuntainen liikkumisvara, jos ei ole syö melko äkkiäkin pumpun piloille tai pahimmillaan käy kampiakselin päittäislaakerien päälle 8)