Leyland 270 Vammas Kersantti

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Helmi 2017, 11:35

Aloitetaan oma topic.

Eli Ford läksi ja tilalle tulee itselle soveliaampi kone, eli Leyland 270 pohjainen vammaskessu ylipitkillä teloilla.

2007 poistettu rekisteristä kun vaihdelaatikko hajonnut äkillisessä jarrukäännöksessä telojen kanssa. Nyt tänään tilasin kilven vanhalla tunnuksella joka onneksi oli vielä vapaa.

Kilven eka kirjain Y joten koneen pitäisi olla vaasan seudulta lähtöisin, edellisellä omistajalla ollut vuodesta 88 ihan tuossa nuffikon nurkilla savossa.

Kone siis jäänyt seisomaan ja seisoessaan luukut auki koko vaihteistokopleksi totaalijumissa ruostuneena. Moottori vetänyt itsensä vettä täyteen niin, ettei mittatikkukaan noussut kun oli jäässä. harmillisesti jos oikein muistan entiset omistajat kertoivat koneen remontoidun muutama kk ennen tätä vaihdelaatikon särkymistä...

Kone saapuu tänne joskus maaliskuussa kun tiet vähän sulavat.

No tälle on tulossa varaosatraktori tuolta eteläsuomesta josta otetaan toimivampi tekniikka tähän. Minun ajatusmaailmaan ei ehjän purkaminen sovi, joten kuin nenä päähän tätä oli jo alettu purkaa esim. keula kokonaisuudessaan jo poissa runkopalkista eteenpäin. eli ei enää hyvä häviä. Senkin yksilön moottorissa on vikaa, venttiili pudonnut männänpäälle, mutta alakerta ehyt. itellä on myös hyllyssä tampereelta ex. kaivinkoneyrittäjän kp:stä ostamasta osajäämistöstä kunnostettu kansi plus moottorinkorjaussarja eli ei hätiä mitiä senkään suhteen.

tämmönen tapaus siis ja tilannekatsaus.

Kuvia en älynnyt tohkeissaan ottaa, joten ne tulevat sitten kuuksenvaarasta jos ja kun kone saapuu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

14 Helmi 2017, 22:59

Ostit siis kaivulaitteen ja kasan romua, ja siihen sitten ehjemmän peruskoneen 8)
Milloin on kuokan tarkotus iskeytyä ojaan?

Pitää vissiin omaa Ukkomestaria ruveta elvyttämään tosissaan, jotta saan kuntoon ennen sinua...
Kaks vuotta jo uinunu pajan eessä :oops: :oops: :oops:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

15 Helmi 2017, 06:59

Traktorikaivuri, kampe jolla voi tehdä hieman mitä tahansa mutta ei kunnolla mitään. :D
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Helmi 2017, 07:42

jamppi kirjoitti:Traktorikaivuri, kampe jolla voi tehdä hieman mitä tahansa mutta ei kunnolla mitään. :D
Pitkälti näin. Silti, kun omassa käytössä semmoinen on niin saa vaikka sen yhden häiritsevän kivenpään pellolta noukittua pois.

Oma käyttö lähinnä pellonraivausta, kivennostoa pellosta, pelto-ojien kaivua ja metsäojitusta. Ainakaan heti ei ole tarkoitus lähteä oman talouden ulkopuolelle kaivamaan. Rakennuksillahan ympäripyörivät on ihan eri luokkaa, mutta omassa käytössä ymp.pyörivien kalliit alustaremontit ei kiinnosta.

Tarve koneelle olisi heti lumien sulettua, mutta todennäköistä on, ettei tekniikanvaihdos onnistu niin nopealla aikataululla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

15 Helmi 2017, 20:12

Kun saat sen kuntoon, niin naapuri tulee välittömästi kysymään jotain kannonpoistoa ym...
Oma hommansa on kunnostuksessa, letkuja saa mättää uusia urakalla vanhojen pykineitten tilalle etc...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Helmi 2017, 18:02

Onhan sitä jumppaa varmasti, mutta letkut näytti aika lyhkäsiltä per paikka, eli edullisia teetättää ja vammas on matalapaineinen, eli letkut kestävät paljon enemmän mitä 80-100 bar korkeammilla paineilla varustetuissa kaivureissa. työpaine kun on 110-120 bar. litroja tulee pumpulta 230l/2100 kierroksella.

Lyö semmosen hinnan palveluille, että eivät kysele toista kertaa jos haluaa pitää vain omassa käytössä :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Helmi 2017, 23:02

Eihän se letku välttämättä kallista ole, monasti ainakin pienemmissä letkuissa n.3/4 osaa hinnasta tulee päistä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

18 Helmi 2017, 20:22

Minullahan samanlainen Leyland/kersantti lyhyillä teloilla
Minulle edellinen omistaja varoitti ettei tasaupyöränlukkoa saa käyttää, jos telat päällä,
se rikkoo vaihdelaatikon :oops:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Helmi 2017, 22:16

Yleensä Nuffialustaisista Ukoista on vissiinkin tasurin poljin poistettu jo varusteluvaiheessa ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Helmi 2017, 22:25

ei varmasti kestä maataloustraktorin takasilta lukon käyttöä telojen kanssa, koska valmistajat likipitäen poikkeuksetta kieltävät lukon käytön jo liukuesteketjujenkin kanssa talvella!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Helmi 2017, 16:00

Minkään traktorin purku ei tunnu kivalta hommalta omalle omatunnolle, mutta tuo on onneksi purettu jo alkuun. Tuosta siis ainakin voimansiirto tulee kaivurin alle.

Peräkonttina harvinainen vain pto -malli. ei siis tippaakaan hydrauliikkaa mukana peräkontissa. nähtävästi ei ole vedätetty voimansiirrolla kuin korkeintaan omaa ja kompressorin painoa.
Liitteet
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (94.11 KiB) Katsottu 18691 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Raataja
Nuhvitietäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 18:35

25 Helmi 2017, 18:41

On tuossa jumppaamista ennen kuin alkaa ojaa syntymään mutta mikä ettei. Jos joku etsii hieman parempikuntoisia rempattavia kaivurinaihioita niin Järvenpäässä vanhan 4. tien, Lahdentien varrella entisen SEO-huoltamon pihalla lienee tällä hetkelläkin puolenkymmentä käytettyä vanhempaa kaivuria, ja olisko 2-3 Leukkua ynnä muita romutraktoreita myytävänä. Pikkaisen oli suolaiset hinnat kun noin 2 vuotta sitten ohi kulkiessa kyselin ko. paikasta yhtä puomivikaista, ja ostamatta se jäi. :|
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

26 Helmi 2017, 20:54

Raataja kirjoitti:On tuossa jumppaamista ennen kuin alkaa ojaa syntymään mutta mikä ettei. Jos joku etsii hieman parempikuntoisia rempattavia kaivurinaihioita niin Järvenpäässä vanhan 4. tien, Lahdentien varrella entisen SEO-huoltamon pihalla lienee tällä hetkelläkin puolenkymmentä käytettyä vanhempaa kaivuria, ja olisko 2-3 Leukkua ynnä muita romutraktoreita myytävänä. Pikkaisen oli suolaiset hinnat kun noin 2 vuotta sitten ohi kulkiessa kyselin ko. paikasta yhtä puomivikaista, ja ostamatta se jäi. :|
Moi
Saisko tuolta yhteystietoja, kun itsellä kiinnostaisi ylipitkät telat + rattaat, jos vain jostain
semmoiset löytäisi :?: :?: :?:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Helmi 2017, 21:20

Tuommonen erikoisempi kontti. Löytyykö muilta?
Liitteet
kontti.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Helmi 2017, 21:26

:(

Ei varmaankaan tieajoa eikä peltoajoa nähnyt paljoa. Takaset ovat luultavasti alkuperäiset dunlop fieldmasterit ja vahva olettama on, että sisällä on vielä bathgaten ilmaakin.
Liitteet
unnamed2.jpg
unnamed.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin