Mercedes LP-913 tuulettimen ja tehostimen hihnojen mitat?

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

18 Helmi 2014, 10:28

Tämmöinen ongelma olisi.

Tuulettimen hihnat (2kpl) pohjaavat molemmat, eikä ohjaustehostimen pumpun hihnassakaan kehumista ole.

Kysymys kuuluukin, että olisiko jollakin tiedossa näiden remmien mittoja? Auto on vuosimallia 1980 ja moottorina pöhisee OM-352/X1 (5,7l /130Hv vapari-6).

Poiskaan nuita ei viitsi purkaa, jos ei ole uusia laittaa tilalle, koska auto on lähes päivittäisessä käytössä tällä hetkellä. Toisekseen hihnojen vaihto on tuossa T-2 mallissa saatu erittäin mielenkiintoiseksi operaatioksi jo yksistään kippaamattoman ohjaamon takia (tuulettajanhihnojen kiristin on kuskin puolella sisälokasuojan takana)

Korjaus mallisarjaan: Kyseessä on LN-sarja, eikä T-2 (T-2 on kevyempi 508-608-sarja)
Viimeksi muokannut Nuhvelentin veli, 22 Helmi 2014, 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

22 Helmi 2014, 12:54

Ahkeruus palkittiin: Sainpa selvitettyä net hihnan mitat:

Tässäpä muillekin tarvitsijoille: vm-77 (mtr:no 45xxxx) eteenpäin moottorityyppi 353.981-10

Laturinhihna: 2x AVX13x1325
Tehostimenhihna: AVX 13x975

Vanhemmissa >1977 (melko suurella todennäköisyydellä):

Laturinhihna: AVX 13x1450
Tehostimenhihna: AVX 13x975

PS. Nämä ovat sitten Contitech:iltä saatuja mittoja
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

24 Helmi 2014, 21:11

Huhhuijaa... Taisi se remmien mittojen selvittäminen olla helpoin osa tässä projektissa.

Tuulettajanhihnojen kiristin on melko jäykkä... suorilla käsillä jarrurummun yli 1/8 kierros per vääntö. 4 tuntia ja 1 remmi irti, 2 vielä paikallaan. Kiitos ja kumarrus sille, joka on keksinyt kippaavan hytän ja piikkiset risut sille, joka on pitänyt Mersun koppimallin 1960-luvun kuosissa vielä 1980-luvulla... :evil:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

25 Helmi 2014, 01:09

Tämä kolmen remmin vaihtaminen otti aikaa 6 tuntia, vaati etupyörän poiston kuskin puolelta ja akrobaatin kropan (jota allekirjoittaneella ei todellakaan ole) Noh nyt remmit on vaihdettu ja Mersu hiljeni huomattavasti. Toivottavasti ei tarvitse ihan heti ruveta samaan operaatioon...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin