Metsäkonealalla uutta ja repäisevää sitten 901 Valmetin!!

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

06 Tammi 2014, 13:33

Nämä pienet koneet ensiharvennuksille on ajatuksena kaunis mutta käytännössä se ei tahdo toimia,myös koneen tuotto on pieni ja näinollen jää tulos pieneksi koneen omistajalle ja seuraavassa taksaneuvotteluissa tekee 1270 mies paremman tarjouksen ja pikkumoton leveranssi senkun pienenee ja siirtokulut nousee ja oravanpyörä alkaa olla valmis.

Toki jollain 770 saadaan kapeammat ajourat ja haamu-uria myöten siten välejäki jatkettua mutta kyllähän nuo isompien motojen nostureiden ylettyvyys kompensoi tuonki asian.

Minun käsitykseni on että isot koneet kumminki korjaa kentän pitemmässä juoksussa tuollaki puolella,metsänomistajalla pitää saada tulosta
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Tammi 2014, 13:31

Ponsse BEAR Facelift :D
Liitteet
ponsu.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

01 Huhti 2014, 09:45

Vähän harmittaa kun missasin scorpionin metsätyönäytöksen, ei olis ollunna mahdottoman kaukana. Mut ehkäpä noita vielä tulevaisuudessa näkee jollain leimikolla, tulee kuitenkin käytyä aina kattomassa harvennusjälkiä kun sattuu sopiva savotta kulkureittien varteen.


Tuo facelift metsäkoneessa on vähä kuin krominen pakoputki työkoneessa, ihan kiva, muttei tuo lisäarvoa itse tuotteeseen :D
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

05 Kesä 2014, 20:28

Paikalliselle urakoitsijalle saapui joku viikko sitten Scorpiooni, työnäytöstä kävin ihmettelemässä nyt maanantaina. Erikoisen näköinen ja ilmeisesti ihan toimivakin laitos mitä kuskeja kuuntelee. Mutta itse odottaisin Ponsselta jo uusia kevyemmän pään koneita, ensiharvennus vehkeitä. Ei tohdi noita järkäleitä sinne laskea..
Liitteet
IMG_2696.JPG
IMG_2699.JPG
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Kesä 2014, 18:26

Noita menee nyt kuin kuumille kiville. Ponssella tahkotaan rautaa ihan tosissaan nyt, silti osakkeiden kurssi ei ole kaksinen, ihan ihmetellä pitää :?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Raataja
Nuhvitietäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 18:35

12 Kesä 2014, 10:57

Epävarmuus jäytää EU-alueen ja Venäjän markkinoita, ja isot sijoittajat empivät. Sen takia nyt ovat ostajan markkinat. Hyviä sijoituskohteita, vuokrauskohteita / kerrostalo- ja rivitaloasuntoja sekä kotimaisten hyvässä kunnossa olevien yritysten osakkeita saa ostaa edullisesti, (halpoja ne eivät ole koskaan sijoittajalle / ostajalle). Sijoittajalle lainaraha on joka tapauksessa tällä hetkellä naurettavan halpaa, korko liikkuu 0,5-2 % tietämillä, jos on antaa edes jotakin rahan arvoista vakuutta osakkeiden lisäksi kaniin. Suomalaisten PK -yritysten ja myös isompien firmojen joukossa uinuu tulevaisuuden rahapajoja. Suurin vaikeus on vaan löytää ne oikeat, ja arvioida miten ne, esim. Ponsse pärjää Komatsun ja JD:n kanssa koko ajan Kauko - Idän, Korean, Japanin ja Kiinan jättien kanssa kiristyvässä kilpailussa. Oma ennustus on, että Ponsse myydään seuraavan nousukauden alkaessa ennen kuin sen osakkeet ehtivät lähteä nousukiitoon.
Itse olen haeskellut sopivaa ostokohdetta, ja todennäköisesti pistän euroni kiinni Outokumpuun ja Fortumiin, sekä yhteen kerrostalokaksioon pääkaupunkiseudulta pääradan varresta. Elikkä hajautan isojen poikien malliin riskin kolmeen koriin, koska vuokra-asunnon tulolla pystyy lähes tulkoon kuittaamaan pienehkön sijoituslainan lyhennykset ja korot, kun etsii sellaisen kerrostalo-osakkeen jonka vastike on kohtuullinen, ja putkiremppa mielellään tehty. Pankinjohtaja näytti vihreää valoa, ja lupasi bout rallaa 200.000 eskoa. Tällaisen summan pystyy maksamaan takaisin vielä palkkatuloillakin, tietenkin, jos osakkeet osoittautuvat roskapapereiksi, hatuttaa seuraavat 15 vuotta heittää rahaa kaivoon mutta asunnonhinnat lähtevät pääkaupunkiseudulla nousemaan heti nousukauden alkaessa, arvion on 20-25 prosenttia nykyisestä hintatasosta, ja tekemällä 2-3 vuoden määräaikaisen vuokrasopimuksen, ehtii hyvin mukaan tulevaan odotettavissa olevaan asuntojen hintahulapaloon.
Fortum on risksijoitus, koska sillä on painolastina Venäjällä, Uralin takana sijaitseva vanha sähkölaitos. Miljardi-investointi, joka voi osoittautua kultakaivokseksi tai kaataa suohon koko yrityksen. Fortum on virtaviivaistanut organisaatiota ja karsinut rönsyt pois, varmasti vahvistanut tuloskuntoa Venäjän projektin epävarmuuden takia, tai sitten Fortum ostaa lisää,ja sen osakekurssi lähtee takuuvarmasti jossakin vaiheessa nousukiitoon, jos Venäjällä ei tapahdu yllätyksiä. Outokumpu on puolestaan hyvin johdettu yritys, sen laadukkaat tuotteet menevät kaupaksi, ja organisaatio on hyvässä kunnossa. Yhtiöllä on ollut muiden mukana vaikeuksia teräksen hinnan vajottua, ja välillä kassavarat ovat olleet vähissä mutta sen tase ja osake vahvistuvat heti kun Pyhäjoen Rosatomin ydinvoimalan rakennustyöt pääsevät käyntiin. Rostatom voi olla yksi varteenotettava Fortumin ostaja ehdokas, eikä ole poissuljettu, ettei Venäjän hallinto voisi sitä auttaa esim. tekemällä sellaisia venäläisiä yrityksiä suosivia vero- ja päästöpäätöksiä, joista aiheutuisi Fortumille kovat lisäverot, ja pakollisia lisäinvestointeja. Aika näyttää jos ja kun Rostatom käynnistää Fortumin nurkanvaltausprojektin. :)
Vastaa Viestiin