Sivu 4/5

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 10:19
Kirjoittaja nuffiko
skaniaa.. http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Scan ... ?ca=16&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 11:39
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Ruåtsista uitettu näkyy olevan tuokin. EX-omistaja on väristä päätellen ollut Vägverket. Jos nuita ei olisi jo kahta ennestään, niin saattaisin olla jo menossa hakemaan tuota.

Jos tuo on V-V:n vanha, niin eipä tarvi pelätä puutöitä kopissa, vaan koppero on kauttaaltaan lähes 1,5mm pellistä tehty (toki alapäästään ruostuvaa sorttia) Ainoat puuosat tuon mallin kabiinissa ovat takakiinnikkeen vaste (2x4" lankunpätkä hytän takaseinässä, korkeus 10cm) ja viilu kattopellin sikkauksessa (5x20mm) kattoverhoilun kiinnitystä varten. Näin on ollut asia jo vuodesta 1961. Olipa pienoinen ylläri, kun purettiin tuo ensimmäinen, kun oli kuultu lähipiiristä kuhujuttuja kirves-vitosen Vabiksen (75) hytän massiivisista puutöistä)

Hyttä on BeGe:n valmistetta.

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 13:02
Kirjoittaja jusape
Näkyy olevan ilmo kadonnut...

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 13:23
Kirjoittaja nelosnuhvi
No ei varmasti pitkään tuolla pyyntihinnalla olisikaan pysynyt myymättä :wink:

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 18:10
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Tuo nosturi sen myynnin nopeutti ja takasi, 1500-2500€ pilkki lahon Scanian hinnalla. Eikähän tuo autokaan ihan katastrofilta vaikuttanut kuvien perusteella.

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 19:07
Kirjoittaja nelosnuhvi
Nuhvelentin veli kirjoitti:Tuo nosturi sen myynnin nopeutti ja takasi, 1500-2500€ pilkki lahon Scanian hinnalla.
Näin juuri :wink:

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 31 Maalis 2014, 20:38
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Alkaa taas lähestymäään se aika vuodesta, että tuo Mercedes pitäisi kurvailla konttuurille näytille...

Pakoputki vaatii nyt kyllä totaaliuusinnan ja jarrut pienen tarkastuksen (meinaavat pikkuisen puoltaa). Noh onhan tässä vielä kuukausi aikaa.

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 31 Maalis 2014, 21:25
Kirjoittaja nelosnuhvi
Aattelin itse viedä kerrankin ajoissa Sisun konttorille, eli nyt heti keväällä kun aikaraja täyttyy vasta lokakuussa.

On nimittäin jo parina vuonna mennyt vikalle viikolle katsastus :| :oops:

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 31 Maalis 2014, 21:43
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Kylläpä tuo häätyy tietenki käyttää lähipäivinä tarjolla, niin pääsee taas muihin touhuihin (entraamaan käyttö-Xantiat taas hiljaisiksi)

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 18 Huhti 2014, 22:46
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Noh.. Mersussa ei edelleenkään ole tuoretta leimaa ja jarrutkin puoltavat... Ensi viikko aamutuuria, jospa sitä sitten..

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 21 Huhti 2014, 00:04
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Tere tulemast 1980-luvulle... Jarrut tuossa hirmussa on aivan silkkaa 1950-lukua. Pyöränsylinterit edessä ovat muuten samanlaiset, kuin tuossa LA-312:ssa, mitoitus on vain pikkuisen eri 1,5" vs. 41mm männät.

Sisuskalut olivat muuten lähes identtiset, jopa kenkien säätömekanismi periytyy 1950-luvulta...

Kuppikumit olivat kuluneet, mutta pitivät vielä sylinterin putsauksen jälkeen. Hihnat olivat täydessä mitassa ja muutenkin osat ihan kohtuullisessa kuosissa.

Seuraava askel on kaikkien sylinterien puhdistus ja kuppikumien vaihto... Sama operaatio on myös LA-312:ssa edessä...

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 21 Huhti 2014, 00:29
Kirjoittaja jusape
Pitäis varmaan ittekkin jokin saakelen riesa hommata, kuljettimeksi.....

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 21 Huhti 2014, 00:57
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Yksi opasti, että nämä tämän sarjan Rommelit pärjäävät pienellä ylläpidolla...

Kuulemma öljynsyöntiin auttaa öljyrenkaiden vaihto 600 000km maissa, tämän jälkeen saa taas pudotella 600 000km. Jarrut toimivat 10v "huollon" jälkeen ja muuten riittää pelkkä oljynvaihto ja tankkaus...

No ensimmäisen 9kk aikana 2 polttoaineensuodatinta, kytkimen painelinja, remmit, hytän pellitys, valoremppa ja nyt tämä jarruremppa... Toivottavasti seuraava vastaava sessio sattuu Mersun 50-vuotisjuhlien ajankohtaan... Annetaan kuitenkin sen verran tasoitusta, että eihän tuo uusi ole ja onhan sillä jo arviolta 700 000km tietä takana.

Ehkäpä tuo kone voisi kuitenkin saada uudet öljyrenkaat ja venakopan tiivisteen lähitulevaisuudessa...

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 30 Huhti 2014, 12:16
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Käytin mersua leimakonttorilla tänään... Eipä menny, että naps ja kops...

Kuulemma tuossa pitäisi olla jarrut myös taka-akselilla :shock:

Kuskinpuolen pyöräsylinteri oli päästänyt nesteet rumpuun sillä lopputulemalla, että vänkärin puoli pelasi, mutta kuskin puolella oli n. 20% tehoa toiseen nähden. Käsijarruakin saisi pikkuisen kiristellä...

Noh. Kuukausi aikaa saattaa jarrut kuntoon ja käyttää tuo näytillä.

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 30 Touko 2014, 20:10
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
No. Nyt on sitte jarrut takanaki ja käsijarru nosti perän ylös dynamometrin rullilta. Lopputuloksena tuore leima kiiltelee paperissa..

Taas saa olla vuen rauhassa tuon kans.