Sivu 2/5

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 29 Kesä 2013, 21:11
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
220km siirtymä takana Rommelilla. Värkki toimi, kuin Mersu ainakin. Pikkuien alitehoiselta tuo tuntuu varsinkin pitkissä mäissä.

Pienimuotoisia peltitöitä tuo kaipaa, mutta ei mitään hälyttävää havaittu.

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 29 Kesä 2013, 21:50
Kirjoittaja nelosnuhvi
Nuhvelentin veli kirjoitti:220km siirtymä takana Rommelilla. Värkki toimi, kuin Mersu ainakin. Pikkuien alitehoiselta tuo tuntuu varsinkin pitkissä mäissä.

Pienimuotoisia peltitöitä tuo kaipaa, mutta ei mitään hälyttävää havaittu.
Kuvaa? :)

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 00:09
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Uusi kuvapalvelin on vielä hakusessa kuvablogin kippauksen jäljiltä.

Mersu toimii muutenkin. Jarrut ovat melkein, kuin Sitikassa, eli pysähtyy eikä vetele. Valot toimivat. pitänee kuitenkin laittaa pari pellinpalaa etupeltiin, ennen kuin kehtaa kurvata konttorille. Ehkä sammutinvaijerikin pitäisi viritellä toimimaan.

Valovarustus rakennellaan sitten kesän aikana kohdilleen... Muutama taakse suunnattu alustavalo, sekä pari takatyövaloa ja tietenkin majakat näin ensialkuun.
Omat ajovalot pitää etsiä jostakin nykyisten traktorimallin tarvikelamppujen tilalle ja pari lisäpitkää katolle, eiköhän sillä sitten näe ajella.

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 01 Heinä 2013, 21:50
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Olen tehnyt vakuutuskyselyitä Mersua varten. Haitari tuntuu tässäkin olevan n. 600€ kalleimman ja halvimman välillä pelkälle liikennevakuutukselle. Tuonne 1000€ tasolle se kuitenkin tuntuisi jäävän. Löytyi myös uusi tariffi painoluokkaan 8-12ton, jonka maksuissa on taas joku ihme porrastus.

Elämä on...

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 01 Heinä 2013, 21:58
Kirjoittaja jusape
No noista kun en mitään tiedä, niin toisaalta tuntuu edulliselta ( oma ropponen 405 pökötti, perusmaksu vuosi 500eskoo noin...) , toisaalta, kunnen tiijä, niin ehkä kalliilta, kun raskaamman puolen onnettomuudet ehkä vähäisempiä ha puoleen nähen, tosin sitten vahingon sattuessa raskaalla puolella puhutaan hiukan eriluokan korvaussummista helposti......

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 01 Heinä 2013, 22:22
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Saanko esitellä..! ROMMELI 8)

Vänkärin etusessa alapuolen ilmat vähissä (1,4kg)

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 01 Heinä 2013, 22:36
Kirjoittaja jusape
Ihan kivan näkönen, värityksestä nyt voi olla mitä mieltä vaan. Vastaavalla on tänne (kaverin auto) haettu yks 460 nuffi, yks 850taavi ja yks purkujenkki pikappi, se tosin vain 813 malliltaan mut muuta eroo 913seen vissiin ei ole kuin etuakselin kantavuus, sen vaihtamalla tuo kaverinkin piili sais sen tonnin lisää kokonaispainoa.......

Ja menee yllättävänkin pienellä aineella, taavin hakureissu sillon kesti 9h ja kuormanteossa meni puoltuntii, pari take-away - kahvipaussia ( 1/suunta) ja satasen naftat kustansi.......eli ajoaikaa 7,5-8h.....

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 01 Heinä 2013, 22:41
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Jeps. Pikkuisen toistakymmentä litraa tuo nielaisi sataselle, kun ajeleskeltiin Kemijärveltä Keminmaahan (220km) Ylimääräistä painoa oli hyvinkin avotraktorin verran päällä (Xantia 1490kg ja GG +1000kg)

Tuosta värityksestä... Nuo ruskeat kohdat on tarkoitus hävittää ja ehkäpä kopinkin väritystä voisi vähän tarkastaa... :mrgreen:

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 01 Heinä 2013, 22:47
Kirjoittaja jusape
Sitä mäkin siittä värityksestä vähä meinasin :mrgreen: , mut naftakulut on uudehkon haisulin/hiluksin D4D koneen luokkaa, ja ne on vaan sellasia nipponin (muka) pakuja......

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 02 Heinä 2013, 06:00
Kirjoittaja nuhvi63
Miulla on tuommosen etuakseli polttopuukärryn alla,hyvin on kestänyt 8) 8)

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 02 Heinä 2013, 20:02
Kirjoittaja nelosnuhvi
Nuhvelentin veli kirjoitti:Olen tehnyt vakuutuskyselyitä Mersua varten. Haitari tuntuu tässäkin olevan n. 600€ kalleimman ja halvimman välillä pelkälle liikennevakuutukselle. Tuonne 1000€ tasolle se kuitenkin tuntuisi jäävän. Löytyi myös uusi tariffi painoluokkaan 8-12ton, jonka maksuissa on taas joku ihme porrastus.

Elämä on...
Oma niitti on yrityksen nimissä, joten vakuutusmaksuihin saa heti 70 prossan alennukset, joten ei jäänyt kummoista maksua :) Vero jotain 700 vuoteen, eli tonnin yhteensä. Tosin talvikuukaudet on seisonnassa :wink:

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 02 Heinä 2013, 22:15
Kirjoittaja HL-Zetor
Onko liikennevakuutusmaksussa eroa jos kyseessä kuorma-auto tai koneenkuljetusauto? :roll:

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 04 Heinä 2013, 19:41
Kirjoittaja nelosnuhvi
HL-Zetor kirjoitti:Onko liikennevakuutusmaksussa eroa jos kyseessä kuorma-auto tai koneenkuljetusauto? :roll:
Ei käsittääkseni ole eroa päällirakenteella maksuihin, ei ainakaan vakuutusmies mitään virkkanut.

Iso ero onkin sitten siinä onko auto yksityisessä käytössä vai rahtiajossa, liikenneluvallisissa rahtitöissä vakuutukset on moninkertaiset..

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 05 Heinä 2013, 16:11
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Käytin Mersun tänään konttorilla..

Ihmeiden aika ei ole ohi. Auto on seissyt 2 vuotta täysin ajamattomana ja meni heittämällä läpi katsastuksesta. Edes rekisteriotteeseen ei tullut mitään ylimääräisiä rivejä. Noh nyt se on sitten taas laillisesti liikenteessä.

Re: Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 05 Heinä 2013, 17:24
Kirjoittaja jusape
No tuohan on mukavaa, kunnei sitä heti ropaamaan tarvinnut ruveta......
Tosin, seisseet pallonivelet ym voi olla tiftimpiä, kuin sitten kuukauden ajon jälkeen......