Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

06 Touko 2013, 23:51

Kuten monet tietävätkin, niin tuo harrastus juoksuttaa pitkin ja poikin tätä armasta kotimaatamme.
Citroen-Aku 75TL-ketju on vähän kevyen tuntuinen näihin hommiin...
Alkoi elämään ajatus kevyen (tuoreemman) kuorma-auton hankinnasta näihin harrasteajoihin. Kaksi kriteerit täyttävää tarjokasta löytyisi tästä lähialueilta:

1. Volvo F-407 -85 rahtilavalla ja perälautanostimella pikkuvikaisena.
2. Mersu 913 8? koneenkuljetus/kappaletavaralavalla. Ajokunnossa, mutta leima kuivunut.

Kumpaankohan näistä kannattaisi sekaantua? Lähinnä ylläpitokulujen suuruusluokat kiinnostaisivat. Verossahan nuissa ei ole, kuin about 20€ eroa. Mersun osien saanti taitaa olla taattua Vehon puolelta, Volvoon vähän lujemmassa Wetterin kautta...

Mielipiteitä..?
Viimeksi muokannut Nuhvelentin veli, 01 Heinä 2013, 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

08 Touko 2013, 16:53

Lavatavaraa kuskatessa perälautanostin menettelee pumppukärriä apuna käyttäen, nostoteho? 1500-2000kg pitäisi olla vähintään..kyseessä kuitenkin pieni volvo?, ajomäärät jotakin merkitsee, ja yleiskunto, edelliseltä omistajalta saa parhaat tiedot.. :wink:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Touko 2013, 19:31

Noista kummastakaan paha sanoa mitään.....kummastakaan mitään kokemusta, molemmat tavallaan hyviä.... :roll:
Ehkä mesen ottaisin ennemmin, jollei muuta kuin leima haalistuneen oloinen, Vålvån 407 ehkä harvemmassa kuin 913mese.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

09 Touko 2013, 20:09

Vålvålla rullailtu 330 000km
Marsusta ei tietoa, kun matkamittari on hajonnut 280 000km kohdalla.

Perälautanostin riittäisi hyvin näihin maamoottorihaalauksiin (oletettavasti kyseessä +1000kg nostin) ja nätistihän tämmöiseen pikkupyöräiseen tekisi ajorampitkin Nuhvi-kokoluokan traktorihaalauksiin. Muiden kamppeiden lastauksiin ja purkuihin löytyy nostokonstit näistä nykyisistä kamppeista (Mersun selässä 5tnm Hiab ja Scaniassa Hiab 179 metsänosturi, myös Valmetin 675 Quicke nostaa jotakin)
Volvossa olisi n. 3000kg kantavuutta, joten kyllä siinä nämä harrastekamppeet kulkisivat, toki 913 Mersussa kuormaa kulkisi 5000kg.

Kummankin myyjän kanssa on oltu yhteyksissä, mutta ratkaiseva askel on vielä ottamatta :wink: .
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Touko 2013, 20:30

Noilla "lisäfaktoilla" ehkä kallistuisin Vålvåån, kokonaispaino se kuitenkin verotuksen ratkaisee, ja jollei mitään "nuffi" kokoluokkaa raskaampaa ole tarkoituskaan siirrellä....
Tosin, meneehän sielläkin totennäköisesti se 5tonnia kyydissä, ilman jotta vuokkoset tajuaa mitä se kuorma painaa....
Yhdel kaveril tääl vissiin kans 913 marsu, omatekoisella koukkusysteemillä, ja kantavuus siten jossain ~ 3tonnia, ajellut 5-7t sorakuormiakin eikä pysäytettäes ole mitään ihmetelty....

Toisaalta, se parintonnin kok.painon ero ei nyt hirveitä kuitenkaan maksa, vuodessa, ehkä satkun?? ja kun laitos kuitenkaan ympärivuotisessa ajossa kaiketi ole....

Päätä siinä sitten....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

10 Touko 2013, 03:37

Itse asiassa Dieselvero tuossa ei ole kovin määräävä tekijä, ero taitaa olla n.20€ luokkaa Vålvån hyväksi.

Liikennevakuutukset ovat sitten asia erikseen, jostakin syystä en ole saanut Mersusta kuin yhden tarjouksen (maksettavaa olisi jäänyt 1564€) Vålvån vakuutuksiin sain melkein 600€ haitarin, halvimman ollessa pakettiautokokoluokkaa... Vakuutusyhtiöillä on joku ihme raja 8000kg kohdalla :evil:

Kulurakenne houkuttelisi pitelemään Volvoa jo ympärivuotisesti liikenteessä.

Tarvetta olisi satunnaisesti kummankin sortin autolle, kappaletavaralle toki useammin.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Touko 2013, 11:48

Nuhvelentin veli kirjoitti:.... Vakuutusyhtiöillä on joku ihme raja 8000kg kohdalla :evil:

Kulurakenne houkuttelisi pitelemään Volvoa jo ympärivuotisesti liikenteessä.

Tarvetta olisi satunnaisesti kummankin sortin autolle, kappaletavaralle toki useammin.
No niinhän se on, että kaikenlaista PITÄISI olla satunnaisia tarpeita varten......

Ota svenski....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

10 Touko 2013, 23:09

Siihen Svenskiin olen itsekin kallistumassa.
Koneenkuljetusritilää ei muuhun tarvitse, kuin 4/65+U-M 355 yhdistelmän halaukseen eikä Mesessä riitä kantavuus sille.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Touko 2013, 23:14

Joo, das Deuthsland tekele olis sille vielä liian pieni.... ja ehkä turhan korkee, tulis kiikkerä yhdistelmä, kärrilavetti varmaan parempi ratkaisu.
Tai sit tars olla aikas järeealustainen 3-akselinen ritiläauto.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
384
Vitos -nuffisti
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 10:46
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

17 Touko 2013, 02:19

-trafin sivuilla nettipankkitunnuksilla 4€ kun laittaa liikenteestä poiston ja sama kun takaisin.Kätevää kun ajoittaista käyttöä.
-itsellä työmaa käytössä Iveco,laitan seisontaan pidemmillä savotoilla,tosin en ole onnistunut pankkitunnuksilla firman auton kanssa pelaamaan
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

21 Kesä 2013, 14:47

Svenski myytiin ilmoittamatta alta :evil: , joten uhkaavasti näyttää, että tuo Rommeli tulee kalustovahvuuteen.

Autossa on yllättävän pitkä alusta (4.80m) ja peränylitystäkin reippaat 1,5m. Ritilän tekijä oli ns. osannut asiansa ja auto olisi helppoa muuttaa takaisin myös lavalliseksi.

Liikenteeseen tuon saa pikku fixailuilla, eli jarrujen, sekä valojen läpikäynnillä. Jossakin vaiheessa tarvitsisi tekaista akkukotelon pohja ainakin uusiksi.
Muuten tuo oli ihan kopsakassa kunnossa (ei mikään ruusu, mutta kukkiihan se pottukin)

Neuvottelut alkavat olemaan jo papereiden tekoa vaille valmiina... Saapa nähdä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

21 Kesä 2013, 19:31

Noh, siite on päädyttävä vaan Das Deutshlandiin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

29 Kesä 2013, 01:42

Aamupäivällä olisi tarkoitus lähteä hakemaan se 913 Rommeli kotia. Painokuormaksi kyytiin sain 20Hv G.G maamoottoriprojektin (n. 1000kg)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Kesä 2013, 03:10

No just...... :D
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

29 Kesä 2013, 07:03

No niin 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin