Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

16 Maalis 2014, 10:19

skaniaa.. http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Scan ... ?ca=16&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

16 Maalis 2014, 11:39

Ruåtsista uitettu näkyy olevan tuokin. EX-omistaja on väristä päätellen ollut Vägverket. Jos nuita ei olisi jo kahta ennestään, niin saattaisin olla jo menossa hakemaan tuota.

Jos tuo on V-V:n vanha, niin eipä tarvi pelätä puutöitä kopissa, vaan koppero on kauttaaltaan lähes 1,5mm pellistä tehty (toki alapäästään ruostuvaa sorttia) Ainoat puuosat tuon mallin kabiinissa ovat takakiinnikkeen vaste (2x4" lankunpätkä hytän takaseinässä, korkeus 10cm) ja viilu kattopellin sikkauksessa (5x20mm) kattoverhoilun kiinnitystä varten. Näin on ollut asia jo vuodesta 1961. Olipa pienoinen ylläri, kun purettiin tuo ensimmäinen, kun oli kuultu lähipiiristä kuhujuttuja kirves-vitosen Vabiksen (75) hytän massiivisista puutöistä)

Hyttä on BeGe:n valmistetta.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Maalis 2014, 13:02

Näkyy olevan ilmo kadonnut...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

16 Maalis 2014, 13:23

No ei varmasti pitkään tuolla pyyntihinnalla olisikaan pysynyt myymättä :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

16 Maalis 2014, 18:10

Tuo nosturi sen myynnin nopeutti ja takasi, 1500-2500€ pilkki lahon Scanian hinnalla. Eikähän tuo autokaan ihan katastrofilta vaikuttanut kuvien perusteella.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

16 Maalis 2014, 19:07

Nuhvelentin veli kirjoitti:Tuo nosturi sen myynnin nopeutti ja takasi, 1500-2500€ pilkki lahon Scanian hinnalla.
Näin juuri :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

31 Maalis 2014, 20:38

Alkaa taas lähestymäään se aika vuodesta, että tuo Mercedes pitäisi kurvailla konttuurille näytille...

Pakoputki vaatii nyt kyllä totaaliuusinnan ja jarrut pienen tarkastuksen (meinaavat pikkuisen puoltaa). Noh onhan tässä vielä kuukausi aikaa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Maalis 2014, 21:25

Aattelin itse viedä kerrankin ajoissa Sisun konttorille, eli nyt heti keväällä kun aikaraja täyttyy vasta lokakuussa.

On nimittäin jo parina vuonna mennyt vikalle viikolle katsastus :| :oops:
Viimeksi muokannut nelosnuhvi, 31 Maalis 2014, 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

31 Maalis 2014, 21:43

Kylläpä tuo häätyy tietenki käyttää lähipäivinä tarjolla, niin pääsee taas muihin touhuihin (entraamaan käyttö-Xantiat taas hiljaisiksi)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

18 Huhti 2014, 22:46

Noh.. Mersussa ei edelleenkään ole tuoretta leimaa ja jarrutkin puoltavat... Ensi viikko aamutuuria, jospa sitä sitten..
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

21 Huhti 2014, 00:04

Tere tulemast 1980-luvulle... Jarrut tuossa hirmussa on aivan silkkaa 1950-lukua. Pyöränsylinterit edessä ovat muuten samanlaiset, kuin tuossa LA-312:ssa, mitoitus on vain pikkuisen eri 1,5" vs. 41mm männät.

Sisuskalut olivat muuten lähes identtiset, jopa kenkien säätömekanismi periytyy 1950-luvulta...

Kuppikumit olivat kuluneet, mutta pitivät vielä sylinterin putsauksen jälkeen. Hihnat olivat täydessä mitassa ja muutenkin osat ihan kohtuullisessa kuosissa.

Seuraava askel on kaikkien sylinterien puhdistus ja kuppikumien vaihto... Sama operaatio on myös LA-312:ssa edessä...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

21 Huhti 2014, 00:29

Pitäis varmaan ittekkin jokin saakelen riesa hommata, kuljettimeksi.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

21 Huhti 2014, 00:57

Yksi opasti, että nämä tämän sarjan Rommelit pärjäävät pienellä ylläpidolla...

Kuulemma öljynsyöntiin auttaa öljyrenkaiden vaihto 600 000km maissa, tämän jälkeen saa taas pudotella 600 000km. Jarrut toimivat 10v "huollon" jälkeen ja muuten riittää pelkkä oljynvaihto ja tankkaus...

No ensimmäisen 9kk aikana 2 polttoaineensuodatinta, kytkimen painelinja, remmit, hytän pellitys, valoremppa ja nyt tämä jarruremppa... Toivottavasti seuraava vastaava sessio sattuu Mersun 50-vuotisjuhlien ajankohtaan... Annetaan kuitenkin sen verran tasoitusta, että eihän tuo uusi ole ja onhan sillä jo arviolta 700 000km tietä takana.

Ehkäpä tuo kone voisi kuitenkin saada uudet öljyrenkaat ja venakopan tiivisteen lähitulevaisuudessa...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

30 Huhti 2014, 12:16

Käytin mersua leimakonttorilla tänään... Eipä menny, että naps ja kops...

Kuulemma tuossa pitäisi olla jarrut myös taka-akselilla :shock:

Kuskinpuolen pyöräsylinteri oli päästänyt nesteet rumpuun sillä lopputulemalla, että vänkärin puoli pelasi, mutta kuskin puolella oli n. 20% tehoa toiseen nähden. Käsijarruakin saisi pikkuisen kiristellä...

Noh. Kuukausi aikaa saattaa jarrut kuntoon ja käyttää tuo näytillä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

30 Touko 2014, 20:10

No. Nyt on sitte jarrut takanaki ja käsijarru nosti perän ylös dynamometrin rullilta. Lopputuloksena tuore leima kiiltelee paperissa..

Taas saa olla vuen rauhassa tuon kans.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin