Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

29 Kesä 2013, 21:11

220km siirtymä takana Rommelilla. Värkki toimi, kuin Mersu ainakin. Pikkuien alitehoiselta tuo tuntuu varsinkin pitkissä mäissä.

Pienimuotoisia peltitöitä tuo kaipaa, mutta ei mitään hälyttävää havaittu.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

29 Kesä 2013, 21:50

Nuhvelentin veli kirjoitti:220km siirtymä takana Rommelilla. Värkki toimi, kuin Mersu ainakin. Pikkuien alitehoiselta tuo tuntuu varsinkin pitkissä mäissä.

Pienimuotoisia peltitöitä tuo kaipaa, mutta ei mitään hälyttävää havaittu.
Kuvaa? :)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

30 Kesä 2013, 00:09

Uusi kuvapalvelin on vielä hakusessa kuvablogin kippauksen jäljiltä.

Mersu toimii muutenkin. Jarrut ovat melkein, kuin Sitikassa, eli pysähtyy eikä vetele. Valot toimivat. pitänee kuitenkin laittaa pari pellinpalaa etupeltiin, ennen kuin kehtaa kurvata konttorille. Ehkä sammutinvaijerikin pitäisi viritellä toimimaan.

Valovarustus rakennellaan sitten kesän aikana kohdilleen... Muutama taakse suunnattu alustavalo, sekä pari takatyövaloa ja tietenkin majakat näin ensialkuun.
Omat ajovalot pitää etsiä jostakin nykyisten traktorimallin tarvikelamppujen tilalle ja pari lisäpitkää katolle, eiköhän sillä sitten näe ajella.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

01 Heinä 2013, 21:50

Olen tehnyt vakuutuskyselyitä Mersua varten. Haitari tuntuu tässäkin olevan n. 600€ kalleimman ja halvimman välillä pelkälle liikennevakuutukselle. Tuonne 1000€ tasolle se kuitenkin tuntuisi jäävän. Löytyi myös uusi tariffi painoluokkaan 8-12ton, jonka maksuissa on taas joku ihme porrastus.

Elämä on...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Heinä 2013, 21:58

No noista kun en mitään tiedä, niin toisaalta tuntuu edulliselta ( oma ropponen 405 pökötti, perusmaksu vuosi 500eskoo noin...) , toisaalta, kunnen tiijä, niin ehkä kalliilta, kun raskaamman puolen onnettomuudet ehkä vähäisempiä ha puoleen nähen, tosin sitten vahingon sattuessa raskaalla puolella puhutaan hiukan eriluokan korvaussummista helposti......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

01 Heinä 2013, 22:22

Saanko esitellä..! ROMMELI 8)

Vänkärin etusessa alapuolen ilmat vähissä (1,4kg)
Liitteet
Uutta kuljetuskalustoa – Kopio.JPG
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Heinä 2013, 22:36

Ihan kivan näkönen, värityksestä nyt voi olla mitä mieltä vaan. Vastaavalla on tänne (kaverin auto) haettu yks 460 nuffi, yks 850taavi ja yks purkujenkki pikappi, se tosin vain 813 malliltaan mut muuta eroo 913seen vissiin ei ole kuin etuakselin kantavuus, sen vaihtamalla tuo kaverinkin piili sais sen tonnin lisää kokonaispainoa.......

Ja menee yllättävänkin pienellä aineella, taavin hakureissu sillon kesti 9h ja kuormanteossa meni puoltuntii, pari take-away - kahvipaussia ( 1/suunta) ja satasen naftat kustansi.......eli ajoaikaa 7,5-8h.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

01 Heinä 2013, 22:41

Jeps. Pikkuisen toistakymmentä litraa tuo nielaisi sataselle, kun ajeleskeltiin Kemijärveltä Keminmaahan (220km) Ylimääräistä painoa oli hyvinkin avotraktorin verran päällä (Xantia 1490kg ja GG +1000kg)

Tuosta värityksestä... Nuo ruskeat kohdat on tarkoitus hävittää ja ehkäpä kopinkin väritystä voisi vähän tarkastaa... :mrgreen:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Heinä 2013, 22:47

Sitä mäkin siittä värityksestä vähä meinasin :mrgreen: , mut naftakulut on uudehkon haisulin/hiluksin D4D koneen luokkaa, ja ne on vaan sellasia nipponin (muka) pakuja......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

02 Heinä 2013, 06:00

Miulla on tuommosen etuakseli polttopuukärryn alla,hyvin on kestänyt 8) 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

02 Heinä 2013, 20:02

Nuhvelentin veli kirjoitti:Olen tehnyt vakuutuskyselyitä Mersua varten. Haitari tuntuu tässäkin olevan n. 600€ kalleimman ja halvimman välillä pelkälle liikennevakuutukselle. Tuonne 1000€ tasolle se kuitenkin tuntuisi jäävän. Löytyi myös uusi tariffi painoluokkaan 8-12ton, jonka maksuissa on taas joku ihme porrastus.

Elämä on...
Oma niitti on yrityksen nimissä, joten vakuutusmaksuihin saa heti 70 prossan alennukset, joten ei jäänyt kummoista maksua :) Vero jotain 700 vuoteen, eli tonnin yhteensä. Tosin talvikuukaudet on seisonnassa :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
HL-Zetor
Nuhvitietäjä
Viestit: 217
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:44
Paikkakunta: Virrat

02 Heinä 2013, 22:15

Onko liikennevakuutusmaksussa eroa jos kyseessä kuorma-auto tai koneenkuljetusauto? :roll:
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

04 Heinä 2013, 19:41

HL-Zetor kirjoitti:Onko liikennevakuutusmaksussa eroa jos kyseessä kuorma-auto tai koneenkuljetusauto? :roll:
Ei käsittääkseni ole eroa päällirakenteella maksuihin, ei ainakaan vakuutusmies mitään virkkanut.

Iso ero onkin sitten siinä onko auto yksityisessä käytössä vai rahtiajossa, liikenneluvallisissa rahtitöissä vakuutukset on moninkertaiset..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

05 Heinä 2013, 16:11

Käytin Mersun tänään konttorilla..

Ihmeiden aika ei ole ohi. Auto on seissyt 2 vuotta täysin ajamattomana ja meni heittämällä läpi katsastuksesta. Edes rekisteriotteeseen ei tullut mitään ylimääräisiä rivejä. Noh nyt se on sitten taas laillisesti liikenteessä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Heinä 2013, 17:24

No tuohan on mukavaa, kunnei sitä heti ropaamaan tarvinnut ruveta......
Tosin, seisseet pallonivelet ym voi olla tiftimpiä, kuin sitten kuukauden ajon jälkeen......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin