Sivu 1/5

Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Lähetetty: 06 Touko 2013, 23:51
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Kuten monet tietävätkin, niin tuo harrastus juoksuttaa pitkin ja poikin tätä armasta kotimaatamme.
Citroen-Aku 75TL-ketju on vähän kevyen tuntuinen näihin hommiin...
Alkoi elämään ajatus kevyen (tuoreemman) kuorma-auton hankinnasta näihin harrasteajoihin. Kaksi kriteerit täyttävää tarjokasta löytyisi tästä lähialueilta:

1. Volvo F-407 -85 rahtilavalla ja perälautanostimella pikkuvikaisena.
2. Mersu 913 8? koneenkuljetus/kappaletavaralavalla. Ajokunnossa, mutta leima kuivunut.

Kumpaankohan näistä kannattaisi sekaantua? Lähinnä ylläpitokulujen suuruusluokat kiinnostaisivat. Verossahan nuissa ei ole, kuin about 20€ eroa. Mersun osien saanti taitaa olla taattua Vehon puolelta, Volvoon vähän lujemmassa Wetterin kautta...

Mielipiteitä..?

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 08 Touko 2013, 16:53
Kirjoittaja Jooseppi 1
Lavatavaraa kuskatessa perälautanostin menettelee pumppukärriä apuna käyttäen, nostoteho? 1500-2000kg pitäisi olla vähintään..kyseessä kuitenkin pieni volvo?, ajomäärät jotakin merkitsee, ja yleiskunto, edelliseltä omistajalta saa parhaat tiedot.. :wink:

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 08 Touko 2013, 19:31
Kirjoittaja jusape
Noista kummastakaan paha sanoa mitään.....kummastakaan mitään kokemusta, molemmat tavallaan hyviä.... :roll:
Ehkä mesen ottaisin ennemmin, jollei muuta kuin leima haalistuneen oloinen, Vålvån 407 ehkä harvemmassa kuin 913mese.....

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 09 Touko 2013, 20:09
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Vålvålla rullailtu 330 000km
Marsusta ei tietoa, kun matkamittari on hajonnut 280 000km kohdalla.

Perälautanostin riittäisi hyvin näihin maamoottorihaalauksiin (oletettavasti kyseessä +1000kg nostin) ja nätistihän tämmöiseen pikkupyöräiseen tekisi ajorampitkin Nuhvi-kokoluokan traktorihaalauksiin. Muiden kamppeiden lastauksiin ja purkuihin löytyy nostokonstit näistä nykyisistä kamppeista (Mersun selässä 5tnm Hiab ja Scaniassa Hiab 179 metsänosturi, myös Valmetin 675 Quicke nostaa jotakin)
Volvossa olisi n. 3000kg kantavuutta, joten kyllä siinä nämä harrastekamppeet kulkisivat, toki 913 Mersussa kuormaa kulkisi 5000kg.

Kummankin myyjän kanssa on oltu yhteyksissä, mutta ratkaiseva askel on vielä ottamatta :wink: .

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 09 Touko 2013, 20:30
Kirjoittaja jusape
Noilla "lisäfaktoilla" ehkä kallistuisin Vålvåån, kokonaispaino se kuitenkin verotuksen ratkaisee, ja jollei mitään "nuffi" kokoluokkaa raskaampaa ole tarkoituskaan siirrellä....
Tosin, meneehän sielläkin totennäköisesti se 5tonnia kyydissä, ilman jotta vuokkoset tajuaa mitä se kuorma painaa....
Yhdel kaveril tääl vissiin kans 913 marsu, omatekoisella koukkusysteemillä, ja kantavuus siten jossain ~ 3tonnia, ajellut 5-7t sorakuormiakin eikä pysäytettäes ole mitään ihmetelty....

Toisaalta, se parintonnin kok.painon ero ei nyt hirveitä kuitenkaan maksa, vuodessa, ehkä satkun?? ja kun laitos kuitenkaan ympärivuotisessa ajossa kaiketi ole....

Päätä siinä sitten....

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 10 Touko 2013, 03:37
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Itse asiassa Dieselvero tuossa ei ole kovin määräävä tekijä, ero taitaa olla n.20€ luokkaa Vålvån hyväksi.

Liikennevakuutukset ovat sitten asia erikseen, jostakin syystä en ole saanut Mersusta kuin yhden tarjouksen (maksettavaa olisi jäänyt 1564€) Vålvån vakuutuksiin sain melkein 600€ haitarin, halvimman ollessa pakettiautokokoluokkaa... Vakuutusyhtiöillä on joku ihme raja 8000kg kohdalla :evil:

Kulurakenne houkuttelisi pitelemään Volvoa jo ympärivuotisesti liikenteessä.

Tarvetta olisi satunnaisesti kummankin sortin autolle, kappaletavaralle toki useammin.

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 10 Touko 2013, 11:48
Kirjoittaja jusape
Nuhvelentin veli kirjoitti:.... Vakuutusyhtiöillä on joku ihme raja 8000kg kohdalla :evil:

Kulurakenne houkuttelisi pitelemään Volvoa jo ympärivuotisesti liikenteessä.

Tarvetta olisi satunnaisesti kummankin sortin autolle, kappaletavaralle toki useammin.
No niinhän se on, että kaikenlaista PITÄISI olla satunnaisia tarpeita varten......

Ota svenski....

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 10 Touko 2013, 23:09
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Siihen Svenskiin olen itsekin kallistumassa.
Koneenkuljetusritilää ei muuhun tarvitse, kuin 4/65+U-M 355 yhdistelmän halaukseen eikä Mesessä riitä kantavuus sille.

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 10 Touko 2013, 23:14
Kirjoittaja jusape
Joo, das Deuthsland tekele olis sille vielä liian pieni.... ja ehkä turhan korkee, tulis kiikkerä yhdistelmä, kärrilavetti varmaan parempi ratkaisu.
Tai sit tars olla aikas järeealustainen 3-akselinen ritiläauto.....

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 17 Touko 2013, 02:19
Kirjoittaja 384
-trafin sivuilla nettipankkitunnuksilla 4€ kun laittaa liikenteestä poiston ja sama kun takaisin.Kätevää kun ajoittaista käyttöä.
-itsellä työmaa käytössä Iveco,laitan seisontaan pidemmillä savotoilla,tosin en ole onnistunut pankkitunnuksilla firman auton kanssa pelaamaan

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 21 Kesä 2013, 14:47
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Svenski myytiin ilmoittamatta alta :evil: , joten uhkaavasti näyttää, että tuo Rommeli tulee kalustovahvuuteen.

Autossa on yllättävän pitkä alusta (4.80m) ja peränylitystäkin reippaat 1,5m. Ritilän tekijä oli ns. osannut asiansa ja auto olisi helppoa muuttaa takaisin myös lavalliseksi.

Liikenteeseen tuon saa pikku fixailuilla, eli jarrujen, sekä valojen läpikäynnillä. Jossakin vaiheessa tarvitsisi tekaista akkukotelon pohja ainakin uusiksi.
Muuten tuo oli ihan kopsakassa kunnossa (ei mikään ruusu, mutta kukkiihan se pottukin)

Neuvottelut alkavat olemaan jo papereiden tekoa vaille valmiina... Saapa nähdä.

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 21 Kesä 2013, 19:31
Kirjoittaja jusape
Noh, siite on päädyttävä vaan Das Deutshlandiin.....

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 29 Kesä 2013, 01:42
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Aamupäivällä olisi tarkoitus lähteä hakemaan se 913 Rommeli kotia. Painokuormaksi kyytiin sain 20Hv G.G maamoottoriprojektin (n. 1000kg)

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 29 Kesä 2013, 03:10
Kirjoittaja jusape
No just...... :D

Re: Logistiikkaongelma kaipaa ratkaisua...

Lähetetty: 29 Kesä 2013, 07:03
Kirjoittaja nelosnuhvi
No niin 8)