Logistiikkaongelma ratkaistu täälläkin...

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

01 Marras 2014, 02:55

No nyt se Rommeli teki sitte ilmalukon jäähdytysjärjestelmään.. Ilmeisesti termari jumissa (ja paisarin painekorkki)
Meinaliee pidellä lämmöt alle 40c ja teheskelee painetta... Kannentiivistevikaan en usko, koska nesteet ja ölpät pysyvät oikeissa väreissä... Jänskää tämä harraste/käyttö kuorma-auton ylläpito...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

20 Kesä 2016, 21:32

Kyllä se paineen teko johtui kusevasta kansipahvista, vika konkretisoitui kunnolla viime kauden loppupuolella.. Alko menemään nesteet "veikeän" värisiksi ja kummasti myös nestehukka hyökkäsi agressiivisesti vanhuksen kimppuun...

Uudet tiivisteet odottamassa ja tarkoitus olisi aukoa kone tällä viikolla, sekä tehä sotasuunnitelma rempan suunnasta, josko ensiviikolla taas leimalle ja liikenteeseen...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

01 Heinä 2016, 23:38

5-sylinterin liekkirengas oli katkennut ja päästi paineen vesitilaan. On muuten melko H*lvetillinen purettava, kun hyttä on jäykkä... Kansi hääty ottaa lavalle. 9,5h purkua ja 7,5h kasausta, lopputulemana käyntikuntoinen OM-353. Jarrut olivat sitte seuraava murhe, jos ei ole ilmoja, niin eipä toimi nestepuolikaan. Ylipaineventtiilistä pelastusliittimen hilut pois ja palloventtiilistä, ym. putkenosista erilainen värkki tilalle... Johan alkoi ilmat riittämään.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

05 Heinä 2016, 17:17

Perjantaina kävästiin leimakonttorilla ja laakista läpi taas. Viikonlopun aikana tuo nautti pohjoisen tieverkosta 500km verran (Kävästiin Kemijärven Papatuspäivillä reisu).
Lämpöongelmat jäivät naulaan vanhan tiivisteen kanssa, joten melko hyvältä vaikuttaa. Seuraava huomiota vaativa osa taitaa olla kopin melko psykedeelinen maalaus, jota voisi palautella lähemmäksi vanhaa Transpointin väritystä muutamin muutoksin...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

23 Heinä 2016, 21:46

Kyllä se Messeri tuntuu nyt olevan kunnossa.. lämmöt pysyy tasaisessa 85c tasossa kelistä ja kuormasta riippumatta...
Pakosarja ja pakoputki pitävät vielä vähän ylimäärästä meteliä ja antavat hyttään erikoisen "Wunderbaum"-aromin... Jospa sitä vielä jossaki välissä pikkusen paneutus aiheeseen...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

30 Syys 2016, 23:36

2500km Rommelilla tien päällä.. Hyvin on toiminut... Leimausmahis seuraavan kerran Lokakuun lopussa.. taidanpa käyttää tuon konttorilla silloin....

Toivottavasti taas seuraava kausi ilman ongelmia... Mersu ei (toivottavasti) petä...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

17 Heinä 2017, 00:45

Ei riemulla rajaa, ko Mersulla ajaa... Nyt sitte pääsi vaihtelemaan pyöränpultteja.. Pylväskuorman alla nasahti vänkärin takasesta yksi väsynyt pultti poikki ja huonon vanteen takia meni kolmesta muusta mutterit silvuplee... Meinasi pukata jännän 11km turvetiellä, mutta ajamalla kotia (onneksi oli pari mutteria jemmassa) Vaihtopultit tulivat ajallaan, mutta kartioprikat jäivät kulun päälle. Pultit on vaihdettu...prikkoja odotellaan...

Tiistaina tuo pitäs taasen olla tien päällä OMT-2017:n kuskaushommissa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin