Sivu 1/1

4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 09:31
Kirjoittaja kuokkamies
Seuraavaa kyselisin uutena tällä palstalla.
Olen ostattelemassa 465 kaivuria (ukkomestari 352)68mallista,
kyseinen laite tuli testattua ja lähti käymään talven jäljeltä yllättävän hyvin.
Mutta remppaakin löytyy ,jarrut ei pitäneet käytännössä yhtään onkohan niissä yleensä isot ja kalliit korjaukset kuntoon saattamisessa ? ja tasauspyörästönlukon käyttöpoljin oli kadoksissa, runkoon sisälle menevä vipu pyöri vapaana ilman mitään tuntuvaa vastetta.
Voisikohan joku valaista vähän näistä remonteista lisää tietoa.

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 11:10
Kirjoittaja nuhvi63
Jarrujen laitto ei ole kallis juttu,uudet kitkapinnat,jouset ja mahdollisesti kuulat maksaa alta satasen,kaivurin kyseessä ollen voi olla kyllä himpun ahdasta asentaa...
Lukosta kertokoot niitä räpläilleet.

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 11:53
Kirjoittaja kari t
ja tasauspyörästönlukon käyttöpoljin oli kadoksissa, runkoon sisälle menevä vipu pyöri vapaana ilman mitään tuntuvaa vastetta.
Varmaan noudatettu korjausohjekirjan varoitusta, tasauspyörästön lukkolaite on tarkoitettu vain kumirenkain varustetuissa traktoreissa, sitä ei saa kytkeä toimintaan käytettäessä teräspyöriä,kitkaketjuja tai teloja.
Jos traktori on varustettu noilla lisävarusteilla, suositellaan lukkolaitteen polkimen irroitusta.

Nähtävästi siirtohaarukasta poistettu tapit ja siirtopalikat.

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 12:55
Kirjoittaja kuokkamies
Kiitos!
Olipas nopeaa tiedonsaantia ,kerkesin juur välillä kauppareisulla poiketa.
Ei ole teloja tässä,joskus on varmaan ollu kun etuakselissa on aika isot lukitustapin reiät molemmin puolin
Etukumit on myös sököt.
Koko on 11-20,kävin tuossa paikallisella kummisutarilla ja suositteli 22"vannekehän ymppäystä, ei kirpaise kun kympeissä paikallinen seppä leikkaa plasmalla ja hitsailee uuden tilalle vanhalle pulttikehälle. Sitten alkais löytyyn joutilasta tubeleskumia käyttöön kohtuuhinnalla.Kaippa siellä sellaiset kestäs.

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 13:20
Kirjoittaja jusape
Juu, tuo 20tuumanen alkaa olla hiukan hankala koko, 22,5tosta löytyy pilvin pimein....

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 13:22
Kirjoittaja Leyfield
Noinhan se on kuin kati t kirjoitti. Ajelin aikanaan muutamilla Nuffi / Leyland pohjaisilla vastapainokaivureilla ja kaikista niistä oli eliminoitu tasauspyörästön lukon käyttömahdollisuus. Varmasti säästää peräremonteissa.

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 16:11
Kirjoittaja kari t
Leyfield kirjoitti:Noinhan se on kuin kati t kirjoitti. Ajelin aikanaan muutamilla Nuffi / Leyland pohjaisilla vastapainokaivureilla ja kaikista niistä oli eliminoitu tasauspyörästön lukon käyttömahdollisuus. Varmasti säästää peräremonteissa.
Menkööt tämän kerran painovirhepaholaisen nimiin, :lol: :wink:

Nyt kun on kumipyörillä niin ei muuta kuin käyttöpoljin, välitanko ja jousi paikoilleen, sitten kokeilemaan onko haarukassa palikat paikoillaan :wink:

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 20:08
Kirjoittaja kuokkamies
Olishan se lukko varmaan poikaa ,mutta kunse vipu tuntuu pyörivän ihan sen tuntusesti että siellä rungon sisäälää ei oo mittään liikkuvaa osaa siinä kiinni.
Minkähänlainen savotta olis kattoo sinne sinne ja lisätä puuttuvia palikoita jos niitä jostain löytäs ?

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 21:38
Kirjoittaja kari t
Lukon puoleinen ("kynkkä"), akselikotelo irti, näkyy seuraavanlaista: http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... +lukko.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; , siintä vain sitten katselemaan onko kaikki hilut paikoillaan.

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 23:59
Kirjoittaja Warpu
eipä kannata kaivurialustaan lukkoa laittaa 8)

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 27 Maalis 2013, 00:14
Kirjoittaja jusape
En taitais kyllä minäkään laittaa, vaikkei kyllä nuffi/leuku pohjaista kaivuria olekkaan, vielä ......
Kaverikin kun oli myynyt -66 10/60 alustaisen ukkomestarin neljä-viisvuotta sitten, enkä sitä tiennyt, että myy pois....
Kuvittelin ettei se sitä ikinä myy, enkä sitä oikeestaan viimeisen 10v aikana enää edes kysellyt, kun kone oli ollut sentään talossa uudesta asti, ensin sedällään, ja sittemmin hänellä...... :?

Tunteja koneen mittarissa oli sellanen 4500, ja kaikki oli mittarissa......

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 27 Maalis 2013, 09:21
Kirjoittaja kari t
Ei ole minkäänlaista kokemusta kaivurinuhveista, joten kannattaa kuunella kokemusta omaavien mielipiteitä, mutta jos välttämättä haluat kokeilla .
Voit varmistaa tasauspyörästön sisähilujen paikallaanolon tunkaamalla rattaa ilmaan, pyöritä ratasta ja samalla painat käyttövipua alaspäin, jos ratas lakkaa pyörimästä niin sisähilut paikoillaan.
Tuolta sivulta löydät myös räjäytyskuvia, tosin vanhemmista lukoista, uudemissa ei ole sisäpuolista jousta painamassa lukkoa pois päältä, siirtohaarukassa myös pieniä eroja, mutta periaate selvinnee. Aukeavasta kuvasta < tulee selvempi kuva.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 9&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 4/65 lukko

Lähetetty: 27 Maalis 2013, 09:43
Kirjoittaja Leyfield
kari t kirjoitti:
Leyfield kirjoitti:Noinhan se on kuin kati t kirjoitti. Ajelin aikanaan muutamilla Nuffi / Leyland pohjaisilla vastapainokaivureilla ja kaikista niistä oli eliminoitu tasauspyörästön lukon käyttömahdollisuus. Varmasti säästää peräremonteissa.
Menkööt tämän kerran painovirhepaholaisen nimiin, :lol: :wink:

Nyt kun on kumipyörillä niin ei muuta kuin käyttöpoljin, välitanko ja jousi paikoilleen, sitten kokeilemaan onko haarukassa palikat paikoillaan :wink:
Kappas vaan, tietokone tehnyt virheen. :oops: :)