Sivu 1/1

Mainos

Lähetetty: 11 Marras 2012, 19:51
Kirjoittaja jamppi
Tämmöstä vuonna -54

Re: Mainos

Lähetetty: 20 Marras 2012, 17:12
Kirjoittaja nelosnuhvi
Mitähän tuo "kolmeen suuntaan kaatava kippi" tekee, kippaako sivuillekkin? Mitenhän tuo on toteutettu :?:

Re: Mainos

Lähetetty: 20 Marras 2012, 17:17
Kirjoittaja Joonas Potkonen
http://www.youtube.com/watch?v=SaH1fRv6K5o" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Mainos

Lähetetty: 20 Marras 2012, 17:23
Kirjoittaja nelosnuhvi
No joo hydraulisesti onnistuu helpommin. Noitahan näkee kalliimmissa peräkärreissä. Mutta mekaanisella kipillä lienee mielenkiintoisempi toteutus :?: :)

Re: Mainos

Lähetetty: 20 Marras 2012, 17:32
Kirjoittaja kolmetonnine
Naapurin urakoitsijalla oli venäläinen? (vaiko ussr) maansiirtokärry, jossa oli kolmikaatokippi. Nurin se kuulemma meni, ja monta kertaa jos ei ollut tarkkana kippaamisen kanssa, painopiste siirtyi nopeilla liikkeillä liian äkkiä-> lopputulos arvattavissa, varsinkin vetelällä maalla.. :lol:

Re: Mainos

Lähetetty: 20 Marras 2012, 19:43
Kirjoittaja UniversalDM4
Mainoksessa puhutaan konekipistä, eihän siinä oteta kantaa miten se kippi toimii... Varmaankin tämmösestä kyse: http://www.juvekim.fi/product.php?id=142919" onclick="window.open(this.href);return false;

Joidenkin (vähän vanhempien...) autojen rekisteriotteissa muuten lukee "autoon asennettu hydraulinen konekippi".

Re: Mainos

Lähetetty: 30 Marras 2012, 11:57
Kirjoittaja nuffiman
aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.

Re: Mainos

Lähetetty: 04 Joulu 2012, 22:13
Kirjoittaja nelosnuhvi
nuffiman kirjoitti:aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.
Mekaaninen konekippi vaan voi olla jo paljon mielenkiintoisempi teknisesti :!: :wink:

Re: Mainos

Lähetetty: 05 Joulu 2012, 10:05
Kirjoittaja nuffiman
nelosnuhvi kirjoitti:
nuffiman kirjoitti:aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.
Mekaaninen konekippi vaan voi olla jo paljon mielenkiintoisempi teknisesti :!: :wink:



Juu mekaaninen tosiaan voiki olla todella mielenkiintoinen :wink:

Re: Mainos

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 12:17
Kirjoittaja rees
Se kolmikaato toteutettu siten että senpuolen laita lukitaan saranaksi johon suuntaan kaadetaan ja sylinteri on lavan keskikohdalla,oon nähny käytössa ja toimii,luulisin että tukijalka pitää olla maassa kun sivulle kippaa.

Re: Mainos

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 20:23
Kirjoittaja Kontio
rees kirjoitti:Se kolmikaato toteutettu siten että senpuolen laita lukitaan saranaksi johon suuntaan kaadetaan ja sylinteri on lavan keskikohdalla,oon nähny käytössa ja toimii,luulisin että tukijalka pitää olla maassa kun sivulle kippaa.
Juu, noin siis normaali hydraulinen kolmikaatokippi. Mutta mitenkäs sitten se mekaanisen konekipin toiminta?

Ja niissä näkemissäni hydr. kolmikaatokipeissä, mitä minä olen nähnyt, ei ole tukijalkoja sivuilla lainkaan.
Ruotsalaiset tuntuvat suosivan paljon enemmän noita kolmikaatokippejä kuin suomalaiset... Mistä sitten johtuu..

Re: Mainos

Lähetetty: 02 Tammi 2013, 23:27
Kirjoittaja nelosnuhvi
Kai suomalaisilla ei sitten ole niin tarvetta sivuille kaadella kuormiaan :roll:

Re: Mainos

Lähetetty: 03 Tammi 2013, 18:04
Kirjoittaja nuffiman
tanskassahan noita on paljon. jos en ny iha väärin muista niin olisko siellä jopa jotenkin pakollinen kun tie alueella ei sais peruutella joten kuorma kipattava sivulle. tämä siis ihan hatara mielikuva...