Mainos

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

11 Marras 2012, 19:51

Tämmöstä vuonna -54
Liitteet
Document(5).jpg
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

20 Marras 2012, 17:12

Mitähän tuo "kolmeen suuntaan kaatava kippi" tekee, kippaako sivuillekkin? Mitenhän tuo on toteutettu :?:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

20 Marras 2012, 17:17

http://www.youtube.com/watch?v=SaH1fRv6K5o" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

20 Marras 2012, 17:23

No joo hydraulisesti onnistuu helpommin. Noitahan näkee kalliimmissa peräkärreissä. Mutta mekaanisella kipillä lienee mielenkiintoisempi toteutus :?: :)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

20 Marras 2012, 17:32

Naapurin urakoitsijalla oli venäläinen? (vaiko ussr) maansiirtokärry, jossa oli kolmikaatokippi. Nurin se kuulemma meni, ja monta kertaa jos ei ollut tarkkana kippaamisen kanssa, painopiste siirtyi nopeilla liikkeillä liian äkkiä-> lopputulos arvattavissa, varsinkin vetelällä maalla.. :lol:
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

20 Marras 2012, 19:43

Mainoksessa puhutaan konekipistä, eihän siinä oteta kantaa miten se kippi toimii... Varmaankin tämmösestä kyse: http://www.juvekim.fi/product.php?id=142919" onclick="window.open(this.href);return false;

Joidenkin (vähän vanhempien...) autojen rekisteriotteissa muuten lukee "autoon asennettu hydraulinen konekippi".
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

30 Marras 2012, 11:57

aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

04 Joulu 2012, 22:13

nuffiman kirjoitti:aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.
Mekaaninen konekippi vaan voi olla jo paljon mielenkiintoisempi teknisesti :!: :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

05 Joulu 2012, 10:05

nelosnuhvi kirjoitti:
nuffiman kirjoitti:aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.
Mekaaninen konekippi vaan voi olla jo paljon mielenkiintoisempi teknisesti :!: :wink:



Juu mekaaninen tosiaan voiki olla todella mielenkiintoinen :wink:
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

27 Joulu 2012, 12:17

Se kolmikaato toteutettu siten että senpuolen laita lukitaan saranaksi johon suuntaan kaadetaan ja sylinteri on lavan keskikohdalla,oon nähny käytössa ja toimii,luulisin että tukijalka pitää olla maassa kun sivulle kippaa.
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

27 Joulu 2012, 20:23

rees kirjoitti:Se kolmikaato toteutettu siten että senpuolen laita lukitaan saranaksi johon suuntaan kaadetaan ja sylinteri on lavan keskikohdalla,oon nähny käytössa ja toimii,luulisin että tukijalka pitää olla maassa kun sivulle kippaa.
Juu, noin siis normaali hydraulinen kolmikaatokippi. Mutta mitenkäs sitten se mekaanisen konekipin toiminta?

Ja niissä näkemissäni hydr. kolmikaatokipeissä, mitä minä olen nähnyt, ei ole tukijalkoja sivuilla lainkaan.
Ruotsalaiset tuntuvat suosivan paljon enemmän noita kolmikaatokippejä kuin suomalaiset... Mistä sitten johtuu..
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

02 Tammi 2013, 23:27

Kai suomalaisilla ei sitten ole niin tarvetta sivuille kaadella kuormiaan :roll:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

03 Tammi 2013, 18:04

tanskassahan noita on paljon. jos en ny iha väärin muista niin olisko siellä jopa jotenkin pakollinen kun tie alueella ei sais peruutella joten kuorma kipattava sivulle. tämä siis ihan hatara mielikuva...
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Vastaa Viestiin