Mainos
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Mitähän tuo "kolmeen suuntaan kaatava kippi" tekee, kippaako sivuillekkin? Mitenhän tuo on toteutettu
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
http://www.youtube.com/watch?v=SaH1fRv6K5o" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
No joo hydraulisesti onnistuu helpommin. Noitahan näkee kalliimmissa peräkärreissä. Mutta mekaanisella kipillä lienee mielenkiintoisempi toteutus
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Naapurin urakoitsijalla oli venäläinen? (vaiko ussr) maansiirtokärry, jossa oli kolmikaatokippi. Nurin se kuulemma meni, ja monta kertaa jos ei ollut tarkkana kippaamisen kanssa, painopiste siirtyi nopeilla liikkeillä liian äkkiä-> lopputulos arvattavissa, varsinkin vetelällä maalla..
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Mainoksessa puhutaan konekipistä, eihän siinä oteta kantaa miten se kippi toimii... Varmaankin tämmösestä kyse: http://www.juvekim.fi/product.php?id=142919" onclick="window.open(this.href);return false;
Joidenkin (vähän vanhempien...) autojen rekisteriotteissa muuten lukee "autoon asennettu hydraulinen konekippi".
Joidenkin (vähän vanhempien...) autojen rekisteriotteissa muuten lukee "autoon asennettu hydraulinen konekippi".
aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Mekaaninen konekippi vaan voi olla jo paljon mielenkiintoisempi teknisestinuffiman kirjoitti:aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
nelosnuhvi kirjoitti:Mekaaninen konekippi vaan voi olla jo paljon mielenkiintoisempi teknisestinuffiman kirjoitti:aika yleinen tuolla euroopassa vieläkin tuo 3 kaatokippi meillä ei niin yleinen. nähny monessa esim tanskasta tuodussa kuorkissa 3 kaatokipin. ei niin monimutkainen juttu ku luulis, vois joskus näpsästä kuvat kyseisestä laitteesta.
Juu mekaaninen tosiaan voiki olla todella mielenkiintoinen
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Se kolmikaato toteutettu siten että senpuolen laita lukitaan saranaksi johon suuntaan kaadetaan ja sylinteri on lavan keskikohdalla,oon nähny käytössa ja toimii,luulisin että tukijalka pitää olla maassa kun sivulle kippaa.
Juu, noin siis normaali hydraulinen kolmikaatokippi. Mutta mitenkäs sitten se mekaanisen konekipin toiminta?rees kirjoitti:Se kolmikaato toteutettu siten että senpuolen laita lukitaan saranaksi johon suuntaan kaadetaan ja sylinteri on lavan keskikohdalla,oon nähny käytössa ja toimii,luulisin että tukijalka pitää olla maassa kun sivulle kippaa.
Ja niissä näkemissäni hydr. kolmikaatokipeissä, mitä minä olen nähnyt, ei ole tukijalkoja sivuilla lainkaan.
Ruotsalaiset tuntuvat suosivan paljon enemmän noita kolmikaatokippejä kuin suomalaiset... Mistä sitten johtuu..
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kai suomalaisilla ei sitten ole niin tarvetta sivuille kaadella kuormiaan
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
tanskassahan noita on paljon. jos en ny iha väärin muista niin olisko siellä jopa jotenkin pakollinen kun tie alueella ei sais peruutella joten kuorma kipattava sivulle. tämä siis ihan hatara mielikuva...
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI