Priestman beaver kaivinkone

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

02 Maalis 2012, 22:25

tämmönen hankinta tuli tehtyä viisi vuotta sitten 8) :lol: moottorina on fordson power-majorin kone kokonais painoa on koneella 11 tuhatta :D nyt kesällä pitäis maalata kone uuteen väriin...
Liitteet
IMG_2903-2.jpg
IMG_2903-2.jpg (111.03 KiB) Katsottu 9905 kertaa
IMG_2902-2.jpg
IMG_2902-2.jpg (133.29 KiB) Katsottu 9905 kertaa
Leyland 272 -77
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

02 Maalis 2012, 22:30

VAU!! Mistä moinen löytyi? Joko liikkuu ja kiikkuu?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

02 Maalis 2012, 22:33

juu onhan tuolla kaivettu jonku verran omalla pihalla ja toimii ihan hyvin :lol: ainoa moitittava asia on moottori kun menee nesteet öljyn sekaan... (fordsonnin moottorin perusvika) :evil:
Leyland 272 -77
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

02 Maalis 2012, 22:34

lähi tienoilta löyty noin 35 kilometrin päästä karkkilasta en muista tarkkaan mistä sieltä se löyty :D
Leyland 272 -77
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

02 Maalis 2012, 22:58

tässä vastaavan lainen kone tosi toimissa :mrgreen: ( http://www.youtube.com/watch?v=HsVWiUMfVAQ" onclick="window.open(this.href);return false; )
Leyland 272 -77
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Maalis 2012, 23:10

:shock:

Enpä muista ikinä nähneenikään moista laiteta, ei varmaan montaa täsämaassa ole jäljellä.

Onkos jollain muistikuvia Ruston-Bucyrus?(tjsp...) merkkisestä koneesta, 18metrin puomilla, laahakauha (5m3), omapaino noin 70T ?
Kun ala-asteella olin, tuota peltojen poikki menevää puroa perattiin (vuosi oli jotain -81 tai2), niin siinä työmaalla oli sellainen,
(muistaakseni jostain pohjanmaalta tuotiin tänne)
kun leveimmässä kohdassa oli leveyttä, harjukohdassa, noin 35m ja syvyyttäkin yli 10, maanpinnasta siis...
Sen tietää missä koneista kiinnostunut 11-12 vuotias pojankloppi silloin aikansa vietti, heti koulun jälkeen, monta tuntia päivässä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

03 Maalis 2012, 09:16

Jos tuo olis minun kone niin en maalaisi, tuossa kuosissa on ärhäkämmän näkönen.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

03 Maalis 2012, 09:34

Ääni täältäkin alkuperäisen ulkoasun puolesta, on tuossa vaan niin helkutin komea ajan patina.
Ennemmin vaan tekniikka kuntoon ja pientä siistimistä.
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

03 Maalis 2012, 12:14

Lahtinen kirjoitti:Ääni täältäkin alkuperäisen ulkoasun puolesta, on tuossa vaan niin helkutin komea ajan patina.
Ennemmin vaan tekniikka kuntoon ja pientä siistimistä.
kyllä munki mielestä pitäis pitää se alku peräsessä kunnossa 8) laittaa uusi kone ja telaston laakerit korjaa niin kyllä alkaa maapallo kääntymään :mrgreen: minun tietoon on vaan tullut että suomessa on vaan 2 vastaavaa konetta :shock:
Leyland 272 -77
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

03 Maalis 2012, 14:54

Ei maalia tuohon, on rumuudessaan hieno kapine :!:
Mukana kuin peräpukama!
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

03 Maalis 2012, 21:23

Hietanen kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:Ääni täältäkin alkuperäisen ulkoasun puolesta, on tuossa vaan niin helkutin komea ajan patina.
Ennemmin vaan tekniikka kuntoon ja pientä siistimistä.
kyllä munki mielestä pitäis pitää se alku peräsessä kunnossa 8) laittaa uusi kone ja telaston laakerit korjaa niin kyllä alkaa maapallo kääntymään :mrgreen: minun tietoon on vaan tullut että suomessa on vaan 2 vastaavaa konetta :shock:
Äkkiä sanoosin että on niitä Suomessa säilyny enemmänkin, tuossa esim yksi. http://www.kaivinkoneet.com/forum/viewt ... f=38&t=261" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi äitin kotokylällä on eräässä hietamontussa tuollainen Beaveri Teräsmiehen kaverina.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

03 Maalis 2012, 21:49

Kone oli siinä mielessä kiinnostava että siitä löyty mukana huolto kirjoja, kaivunkoneen nosturi-ym arvot ja vastapainot lappu ja räjäytys kuva kirja ja kaiken näköstä kuorma kirjaa ja sen sellasta eli eikö nuo tuo jo jonku verran koneelle arvoa lisää?? kone on viimeksi työskennellyt yrityksessä nimeltään B.HALME. Viimenen koneen urakka työ oli yrityksessä 70-80 luvulla Vihdissä motellin kaivo. Jolloin sen jälkeen on entinen omistaja kaivannut lammikikoita. Tämmönen maahantuoja on ollu koneella kuin Oy AXEL von KNORRING joka nimi on muuttunut Knorring Oy Ab:ksi vuonna 24.10.1989 8) :D
Viimeksi muokannut Hietanen, 03 Maalis 2012, 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leyland 272 -77
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

03 Maalis 2012, 21:53

Konemäki kirjoitti:
Hietanen kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:Ääni täältäkin alkuperäisen ulkoasun puolesta, on tuossa vaan niin helkutin komea ajan patina.
Ennemmin vaan tekniikka kuntoon ja pientä siistimistä.
kyllä munki mielestä pitäis pitää se alku peräsessä kunnossa 8) laittaa uusi kone ja telaston laakerit korjaa niin kyllä alkaa maapallo kääntymään :mrgreen: minun tietoon on vaan tullut että suomessa on vaan 2 vastaavaa konetta :shock:
Äkkiä sanoosin että on niitä Suomessa säilyny enemmänkin, tuossa esim yksi. http://www.kaivinkoneet.com/forum/viewt ... f=38&t=261" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi äitin kotokylällä on eräässä hietamontussa tuollainen Beaveri Teräsmiehen kaverina.
Johan on heti kun laittaa omasta koneesta kuvia niin alkaa tietoa satelee että noita on enemmä no se on hyvä asia se :D
Leyland 272 -77
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

03 Maalis 2012, 22:08

Hyvä että pelastetaan vanhoja koneita, saapa tulevat sukupolvet ihmetellä että millä sitä Suomen maata on rakennettu markka aikana. Tuo majorin kone ei kunnostamisen kannalta varmaan ole ongelma, jos muuten kone toimii. Joo tuosta maalauksesta no kantani on puolet ja puolet minä kyllä kallistuisin maalauksen puolelle vaikka ei se koneen käyttö tarkoitusta paranna on se silimälle kivan näköinen kirkaassa värissä. No miten sen ottaa onko se katsojan silimässä.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

04 Maalis 2012, 10:09

juu kyllähän toi mjorin kone lähtee yllättävän hyvin käymään :D mutta harmailla öljyillä joutuu melkein ajaa kun sen verran kova vuoto siellä on :( ainoa remontti koneessa on ollu meidän aikana kauhan hydraali sylinteri vuosi niin paljon että piti vaihtaa tiivisteet sinne 8)
Leyland 272 -77
Vastaa Viestiin