Sivu 8/9

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 21 Touko 2013, 12:53
Kirjoittaja Jooseppi 1
Olisiko teijon telkkuaja.. :?:
Viime viikolla jututin erästä sisu miestä, viimeisiä sisuja suomalaisella torpalla, toinen omistaja taitaa olla, ja cummittelija koneella, sekä fullerin suoralaatikolla, mittarissa vain vaivaiset 1,6 milj.km.. :roll: :shock: :wink:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 02 Loka 2013, 11:35
Kirjoittaja Jooseppi 1
Niitin seuraaja :wink:
http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaskalus ... 082078.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 02 Loka 2013, 11:43
Kirjoittaja Jooseppi 1
Nalle-SISU :wink:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Marras 2013, 22:48
Kirjoittaja Kontio
Teettikös nelosnuhvi niittiinsä jarrurempan?

Tuli tuolla masinistien puolella puhetta jarrurempoista, niin ajattelin kysäistä (siis jos viitsit suuntaa-antavan hinnan kertoa..) että mitä tuommoinen remontti oikein korjaamolla maksaa.

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Marras 2013, 23:23
Kirjoittaja nelosnuhvi
Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..

Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Marras 2013, 23:40
Kirjoittaja jusape
Se on sitä näiden vanhojen kanssa....

Eräskin , nimeltä mainitsematon, tokaisi/ kysäs multa, että oliko mitään järkee 1500eken osia hommata 4tonnin arvoiseen vanhaan leukuun..... :roll:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 11 Marras 2013, 09:16
Kirjoittaja Kontio
nelosnuhvi kirjoitti:Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..

Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
No niin, mietin päässäni että jos karhuun laitetaan uudet rummut ja hihnat + sitten juuri jarruihin tapit, sovitukset, niin melko varmasti siellä 1000€ molemminpuolin vähintään pyöritään hinnoissa.

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 11 Marras 2013, 21:27
Kirjoittaja nelosnuhvi
Kontio kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..

Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
No niin, mietin päässäni että jos karhuun laitetaan uudet rummut ja hihnat + sitten juuri jarruihin tapit, sovitukset, niin melko varmasti siellä 1000€ molemminpuolin vähintään pyöritään hinnoissa.
Jeps :wink:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 13 Marras 2013, 13:53
Kirjoittaja Jooseppi 1
Tekikö nelosnuhvi perävaunun liittimestä paineilmasysteemit ulkoiseen käyttöön, perävaunun jarruletkun sovittimesta, kuvaa en löytänyt siitä vaikka kuinka etsin, 2 letku "liitin", yhdistetään yhdelle letkulle, päähän pikaliitin, on kopissakin ilman ulostulo, mutta se taitaa toimia vaan kompressorin tuottamalla ilmalla :?: , ilman tulo heikkoa, auton perästä tulevasta ulostulosta saa suuremman paineen :!: monimutkainen selostus.. :roll:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 13 Marras 2013, 20:17
Kirjoittaja nelosnuhvi
Jooseppi 1 kirjoitti:Tekikö nelosnuhvi perävaunun liittimestä paineilmasysteemit ulkoiseen käyttöön, perävaunun jarruletkun sovittimesta, kuvaa en löytänyt siitä vaikka kuinka etsin, 2 letku "liitin", yhdistetään yhdelle letkulle, päähän pikaliitin, on kopissakin ilman ulostulo, mutta se taitaa toimia vaan kompressorin tuottamalla ilmalla :?: , ilman tulo heikkoa, auton perästä tulevasta ulostulosta saa suuremman paineen :!: monimutkainen selostus.. :roll:
Tuo on ritiläauto niin ei ole perävaunu liittimiä, eikä vetokytkintäkään. Tosin aikaisemmista työtehtävistä muistona mm. ohjaamossa perävaunu käsijarruvipstaakki. Mulla on ilman ulosotto pikaliittimellä painesäiliöltä, oikeen hanakin vielä välissä :wink:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 13 Marras 2013, 21:12
Kirjoittaja Jooseppi 1
Sieltähän saa painetta eritavalla säiliöiden jälkeen, se p-vaunun vipu on ollut muissakin merkeissä, vaikka ei ehkä vaunua ole kiskottukaan, paikallaan ollessa vetämällä vipua voi jarruvalot loistaa, tiedä sitten liikkuessa vaikuttaako mitenkään, takaa ajavia voi hauskuttaa..vaikkei jarrutakaan.. :roll:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 20 Joulu 2014, 23:17
Kirjoittaja nelosnuhvi
Kevät puolella tämä aihe saa jonkinverran jatkoa, pienien päivitystouhujen merkeissä.

SISU:han palveli lähes koko syksyn käytännössä päivittäin kuljetustehtävissä, kaksi vikaa tuli sinä aikana ilmi, ei muuta! Telinnostokoneikon tietämillä meni paineilmaletku poikki ja toinen "vika" oli ihan itseaiheutettu, perästä toinen ylileveysvalo tarttui johonkin kiinni ja väänti varret mutkalle..

Tälläistä olisi ohjelmassa siis:

-Led äärivaloja tilattu erivärisiä 30kpl, katotaan monta saadaan mahdutettua
-Peruutuskamera setti kahdella kameralla paikoilleen
-Uudet ledivalot 6kpl eri puolille autoa
-Led baari katolle
-Uudet led-sisävalot
-Digimittareita tulossa 6kpl, niille paneeli.
-Uusi kytkinpaneeli valoille
-Radioille uusi kotelo
-Ohjaamon sisällä metallipintoihin pinnoituskalvot ja katon+moottorikopan verhoilu uusiksi
-Takalasien tummennus kalvolla

Ja tekniikkaan:
-Tasauspyörästön lukko toimimaan, painekellossa vika ollut alusta asti
-Apukuskin pyyhkijöihin varret
-Täyshuolto

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 27 Maalis 2015, 21:02
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Tänään vanaattisen sisumiehen kanssa juttelin tuolla agrimarketin konepäivillä, kehaisi, että ketkäs muulla merkillä ajavat saa merkkikaramellitkin joka kioskilta :mrgreen: On se sisu vaan parempi ku muut siinäkin asiassa :lol:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 27 Maalis 2015, 22:43
Kirjoittaja nuhvi63
Paitsi että nekin p¤rkeleen Sisu-pastillit tehää nykyää Italiassa :evil: :evil:
Lopetin niitten syömisen kun kuulin tuon.
Sisulla olin kyllä töissä tänäänkin :D

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 27 Maalis 2015, 23:19
Kirjoittaja nelosnuhvi
Minä ostin talteen sillon näitä viimeisiä suomessa tehtyjä Sisu-pastilleja, koko "kartsallisen" :wink: Arvo eikun nousee enää :D