Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

03 Heinä 2012, 08:53

kari t kirjoitti:Ootko kysynyt Ylivieskasta :?: http://www.ylivieskanautohajottamo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä on kysytty, ei moista löytynyt. Vain sitä mallia mitä yleisesti näihin on asennettu löytyi. Kuitenkin masinistipuolella tuli jo tietoa että alkuperäisasennuksena tätäkin suodatinmallia löytyy :roll: No pitää viikonloppuna purkaa rikkinäiset osat pois ja lähteä niiden kanssa ostoksilla käymään 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

03 Heinä 2012, 21:40

tuli ja yhteystietovinkki noista osista jos tarvittet vielä niin otappa yhteyttä 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

04 Heinä 2012, 10:29

Warpu kirjoitti:tuli ja yhteystietovinkki noista osista jos tarvittet vielä niin otappa yhteyttä 8)
Yhteyttä otettu! Suodatintyyppi selvisi, MP460 näyttäisi sopivan. Sekä alkuperäisasennus ihan tuo suodatinpaketti vaikka sisun kirjat sitä ei tunteneetkaan. Vielä kun saisi korjattua suodatinjalan kuntoon.. 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

09 Heinä 2012, 21:05

Paljonkos muuten tuossa sisussa on kantavuutta :?:
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

10 Heinä 2012, 09:41

Kontio kirjoitti:Paljonkos muuten tuossa sisussa on kantavuutta :?:
14750kg näyttäisi paperit :wink: Kokonaispaino näin ollen 24750kg.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

10 Heinä 2012, 20:46

nelosnuhvi kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Paljonkos muuten tuossa sisussa on kantavuutta :?:
14750kg näyttäisi paperit :wink: Kokonaispaino näin ollen 24750kg.
Juu, kiitoksia tiedosta. Oli tuossa viikonloppuna väittely erään henkilön kesken, että 16 tonnia (kaivuria) ei saisi nupilla liikkeelle.... Ellei sitten olisi vähintään 5-akselinen auto tai sitten lavettikyyti :shock:
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

10 Heinä 2012, 20:51

Kontio kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Paljonkos muuten tuossa sisussa on kantavuutta :?:
14750kg näyttäisi paperit :wink: Kokonaispaino näin ollen 24750kg.
Juu, kiitoksia tiedosta. Oli tuossa viikonloppuna väittely erään henkilön kesken, että 16 tonnia (kaivuria) ei saisi nupilla liikkeelle.... Ellei sitten olisi vähintään 5-akselinen auto :shock:
Onpa konttorilta saatu lupia kuljetella kolmiakselisella sisullakin 16tonnin kaivuria, siirtonopeuden ollessa 70km/h :twisted: . Näin kertoili eräs kaivinkoneurakoitsija. 5-akselisellahan viedään jo tuplakuormia tuohon verrattuna :mrgreen:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

11 Heinä 2012, 17:10

Sisussa uudet suodatinkalut paikoillaan, eikun tienpäälle :mrgreen:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Jasa
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 27 Touko 2010, 19:29

11 Heinä 2012, 22:22

Onpa konttorilta saatu lupia kuljetella kolmiakselisella sisullakin 16tonnin kaivuria

Ihmettelisin jos ei saisi :D sillä itse ajoin aikoinaan 3 akselista Sisu SL 250 sora autoa jossa oli tasan 15 tonnia kantavuus sekä Jyry-Sisua missä siinäkin reipas 14 tonnia niin mikä ihme siittä ritilä autosta tekee niin painavan että vaaditaan erikois lupa 16 tonniin kun ajattelee ettei tuollainen ritilä paina mitään tuollaisen auton päällä:?: :shock:
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

15 Heinä 2012, 16:29

Jasa kirjoitti:Onpa konttorilta saatu lupia kuljetella kolmiakselisella sisullakin 16tonnin kaivuria

Ihmettelisin jos ei saisi :D sillä itse ajoin aikoinaan 3 akselista Sisu SL 250 sora autoa jossa oli tasan 15 tonnia kantavuus sekä Jyry-Sisua missä siinäkin reipas 14 tonnia niin mikä ihme siittä ritilä autosta tekee niin painavan että vaaditaan erikois lupa 16 tonniin kun ajattelee ettei tuollainen ritilä paina mitään tuollaisen auton päällä:?: :shock:
Niitä on "nou hau" miehiä......tuossa itellä 4 akselisessa 21 t kantavuutta joten täytyyhän 3 akselisen kok. painoks saada jotain 27 t normina ja ritilä-autoonhan saa kait hakea Jonkun tonnin lisäpainojakin jostain??
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

15 Heinä 2012, 17:08

aspeha kirjoitti:
Jasa kirjoitti:Onpa konttorilta saatu lupia kuljetella kolmiakselisella sisullakin 16tonnin kaivuria

Ihmettelisin jos ei saisi :D sillä itse ajoin aikoinaan 3 akselista Sisu SL 250 sora autoa jossa oli tasan 15 tonnia kantavuus sekä Jyry-Sisua missä siinäkin reipas 14 tonnia niin mikä ihme siittä ritilä autosta tekee niin painavan että vaaditaan erikois lupa 16 tonniin kun ajattelee ettei tuollainen ritilä paina mitään tuollaisen auton päällä:?: :shock:
Niitä on "nou hau" miehiä......tuossa itellä 4 akselisessa 21 t kantavuutta joten täytyyhän 3 akselisen kok. painoks saada jotain 27 t normina ja ritilä-autoonhan saa kait hakea Jonkun tonnin lisäpainojakin jostain??
Niittikopin kok.paino 24750kg, eikä lisää saanut kun konttorilta kysyin :? :twisted: Eli ei taida ritiläautoihin enää korotuksia saada tai sitten eivät konttorilla asiasta tarpeeksi tienneet :? Tosin alkuperäiset kantavuuskilot on kaikki käytössä, eli tähän on jo haettu tuo telin "lisäkilot"
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

21 Heinä 2012, 17:20

http://www.nettikone.com/sisu/sm-300/1081509" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinäpä on kunnon painot, 19 tonnia kantavuus :shock: :shock: :twisted:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Heinä 2012, 22:03

telipaino 21000 8) Siinä jo alkaa ruotsinrauta antautumaan,Sisu nostaa vielä telipallot ilmaan ja jatkaa matkaa.... :lol: :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

22 Heinä 2012, 23:30

nelosnuhvi kirjoitti:http://www.nettikone.com/sisu/sm-300/1081509

Siinäpä on kunnon painot, 19 tonnia kantavuus :shock: :shock: :twisted:
vaan tulee tuossa huonojakin puolia..... on meinaan kalliimpi dieselvero tuossa kun mun neli akselisessa vaikka pari tonnia enemmän painoja. Noh ehkä siinä kuitenkin katsastuksen aikaan on vähemmän ongelmia jarrusovituksessa jotta miten sen nyt sitten ottaa......................
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Heinä 2012, 10:24

nuhvi63 kirjoitti:telipaino 21000 8) Siinä jo alkaa ruotsinrauta antautumaan,Sisu nostaa vielä telipallot ilmaan ja jatkaa matkaa.... :lol: :lol:
Mutta antautuu noilla painoilla jo keskiverto metsäauto ja soratietkin :cry:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin