Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!
Valvoja: automies560
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Käynnistyvyys ei ole kuulunut koskaan RR Eagle moottoreiden parhaimpiin puoliin, sen sijaan suuri öljynkulutus ja muut murheet, joita esiintyi MKI ja MKII - sarjan moottoreissa oli saatu korjattu versioon MKIII, joka oli ihan hyvä moottori. Nämä viimeiset Rollssit vaan jäivät Cumminsin varjoon, joka jylisi -80-luvun alussa yhä useammin Jyry-Sisun nokalla. Kun Jyry-Sisun R- ja M- sarjat korvattiin uusilla S-sarjan malleilla 1982 (SR-sarja) ja 1983 (SM-sarja), jäi Rolls-Royce moottorit, kuten myös Jyry-nimi historiaan. Viimeiset Rollssi koneiset lienevät vuosimallia 1983. Joidenkin huhujen mukaan olisi joitain SR-sarjan autoja ollut Rolls-Royce moottorilla, mutta ainakin ovat hyvin harvinaisia, jos sellaisia on tehty.
Fuller-vaihteiston kanssa Rolls-Royce sopii hyvin yhteen, koska moottori laskee kierrokset nopeasti kaasusta helpatessa, nopeampi vaihtaa vaihtaa, kuin Cummins tai Leyland-moottorilla.
http://www.youtube.com/watch?v=_jHfVRRWIOI" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja on sitä M-sarjan Sisulla TV-sarjassakin ajettu: http://www.youtube.com/watch?v=VlX0FdokPZM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä "ämmäsisu" Hollannissa http://www.mbmcargotech.nl/forum/mbmsp041277.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Fuller-vaihteiston kanssa Rolls-Royce sopii hyvin yhteen, koska moottori laskee kierrokset nopeasti kaasusta helpatessa, nopeampi vaihtaa vaihtaa, kuin Cummins tai Leyland-moottorilla.
http://www.youtube.com/watch?v=_jHfVRRWIOI" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja on sitä M-sarjan Sisulla TV-sarjassakin ajettu: http://www.youtube.com/watch?v=VlX0FdokPZM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä "ämmäsisu" Hollannissa http://www.mbmcargotech.nl/forum/mbmsp041277.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Siinä on laidoissa putkitupet jo, edellisellä omistajalla oli tukkikarikat siinä Minkäslainen perälauta pitäisi olla, vähän hankala tuohon sovittaa jos irrotettavat laidat laittaisi... Tietysti jos laidallisen lavan hankkisi jostain ja nostaisi sen tarvittaessa tuohon ritilän päälle Mitähän laki tuohon sanoisi? Tukevat kiinnitystapit alla tietysti.jusape kirjoitti:Tee siihen laidat, jotka on putkituppeihin pudotettavat, ja leimalla otteeseen merkintä "kappaletavaralava" niin voi kuskata melkeinpä mitä vaan
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Varmuuden saat tuohonkin kysymykseen kun käyt / soitat katsastuskonttorille, teet ja toimit katsastusmiesten antamien ohjeitten mukaan, ei oo sitten lamputtajilla nokan koputtamista kun on lisämerkintä rekisteriotteessa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jeps, näin pitää tehdä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Perälauta (yleensä siis 2-osainen, sivut aukee kumpikin omalle puolelleen) on saranoitu laitoihin, ja saranathan voi olla vaikka "nosta pois" - tyyppiä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Lataussäädin löytyi, siinähän se suhtkoht näkyvillä. Vipukytkin ja HI/LO asennot. Käänsin HI asentoon, johan lataajamppi kirjoitti: Sitten siinä vasemmassa sivussa kojelaudan alla on manuaalinen latauksen säätömahdollisuus, katkaisin jolla säädetään talveksi hieman enemmän
jännitettä vai oliko se että kesäksi vähemmän
Katteles onko siellä semmosta rasia jossa on jotain tekstiä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Sisu omissa nimissä. Tänään oli taas pakko vähän ajohaluja päästellä, eikun rolssi tulille ja baanalle Alkaa jo fullerikin vähän tottelemaan, "vähän" kurisee vielä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyyl se siittä, ku hiuka reenailee, ni alkaa sujuun.
Kevääl oot jo "vanha tekijä" kepittämises....
Kevääl oot jo "vanha tekijä" kepittämises....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ite opin aikoinaan armeijassa Fullerin käytön suht äkkiä,toki olin jo nuhvilla oppinu että kiekat pitää olla kohallaan,
mut yhelle kohtalotoverille ei menny ei sitten mitenkään jakeluun miten Fullerilla vaihetaan,saikin sitten ajokiellon Fuller-sisuihin,ajeli sitten yleensä vaan Rellulla Tai Ransiitilla
mut yhelle kohtalotoverille ei menny ei sitten mitenkään jakeluun miten Fullerilla vaihetaan,saikin sitten ajokiellon Fuller-sisuihin,ajeli sitten yleensä vaan Rellulla Tai Ransiitilla
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 84
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
Meillä oli duunissa ennen 300SM fullerilla, todella mielyttävä peli. Jonkuverran aiheutti hilpeyttä, kun meillä oli emoyhtiön kaveri tanskasta opettamassa uusia duunijuttuja ja se halus välttämättä ajaa Sisulla. Kuulosti kyllä todella pahalta.... Itse en ole koskaan päässyt ajamaan nakkikoppia, mutta hienoa että joku pitää veteraanit liikkeellä.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
Onnea uudelle harrastekoneelle. Onkohan tuota ollu liikkeellä, kun on alkanut minullakin kovasti tekemään mieli vanhaa kasikoneista nokkamallin scaniaa. Kävisi harrasteajelu ja omat kuljetukset ihan eri malliin.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kysyin konttorilta tätä, muuta estettä kappaletavaran kuljetukselle ei ole paitsi kuormatilan ja ohjaamon välissä oltava suojaseinä, jonkinlainen sermi siis Tätä kun ei vaadita koneenkuljetukseen..kari t kirjoitti:Varmuuden saat tuohonkin kysymykseen kun käyt / soitat katsastuskonttorille, teet ja toimit katsastusmiesten antamien ohjeitten mukaan, ei oo sitten lamputtajilla nokan koputtamista kun on lisämerkintä rekisteriotteessa
Vinkkasi myös että otteeseen olisi hyvä kirjata kappaletavakuljetuksen hyväksyntä, mutta tämä vaatii kuormansidontapisteiden ja ohjaamon suojan lujuustodistukset
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
käsittääkseni noin vanhaan ei tarvita niitä lujuus laskelmia?nythän oli kyseessä vanhempi kuin -92 auto( ihan varma en oo tosta vm mutta ainakaan -81 scaniassa ei tarvittu) Tässäkin asiassa tuntuu olevan vaihtelu katsastus miesten välillä yllättäävänkin suurta? Mulla ei meinaan ole etusermiäkään mutta silti katsastus mies sanoi että voi viedämitä vaan kun ei ole ylilevee. Käytin kysymyksessä esimerkkinä mm. rehupaaleja mutta kyllähän se sitä sermiä kaipailis siihen hommaan oikeestikkin noin niinkun turvallisuuden ja jo lastauksen helpottamiseks.nelosnuhvi kirjoitti:Kysyin konttorilta tätä, muuta estettä kappaletavaran kuljetukselle ei ole paitsi kuormatilan ja ohjaamon välissä oltava suojaseinä, jonkinlainen sermi siis Tätä kun ei vaadita koneenkuljetukseen..kari t kirjoitti:Varmuuden saat tuohonkin kysymykseen kun käyt / soitat katsastuskonttorille, teet ja toimit katsastusmiesten antamien ohjeitten mukaan, ei oo sitten lamputtajilla nokan koputtamista kun on lisämerkintä rekisteriotteessa
Vinkkasi myös että otteeseen olisi hyvä kirjata kappaletavakuljetuksen hyväksyntä, mutta tämä vaatii kuormansidontapisteiden ja ohjaamon suojan lujuustodistukset
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Saitko otteeseen merkintää kappaletavarakuljetuksesta?aspeha kirjoitti:käsittääkseni noin vanhaan ei tarvita niitä lujuus laskelmia?nythän oli kyseessä vanhempi kuin -92 auto( ihan varma en oo tosta vm mutta ainakaan -81 scaniassa ei tarvittu) Tässäkin asiassa tuntuu olevan vaihtelu katsastus miesten välillä yllättäävänkin suurta? Mulla ei meinaan ole etusermiäkään mutta silti katsastus mies sanoi että voi viedämitä vaan kun ei ole ylilevee. Käytin kysymyksessä esimerkkinä mm. rehupaaleja mutta kyllähän se sitä sermiä kaipailis siihen hommaan oikeestikkin noin niinkun turvallisuuden ja jo lastauksen helpottamiseks.nelosnuhvi kirjoitti:Kysyin konttorilta tätä, muuta estettä kappaletavaran kuljetukselle ei ole paitsi kuormatilan ja ohjaamon välissä oltava suojaseinä, jonkinlainen sermi siis Tätä kun ei vaadita koneenkuljetukseen..kari t kirjoitti:Varmuuden saat tuohonkin kysymykseen kun käyt / soitat katsastuskonttorille, teet ja toimit katsastusmiesten antamien ohjeitten mukaan, ei oo sitten lamputtajilla nokan koputtamista kun on lisämerkintä rekisteriotteessa
Vinkkasi myös että otteeseen olisi hyvä kirjata kappaletavakuljetuksen hyväksyntä, mutta tämä vaatii kuormansidontapisteiden ja ohjaamon suojan lujuustodistukset
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!