Sivu 1/9

Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 17:20
Kirjoittaja nelosnuhvi
Otsikossohan se tärkein olikin, tämmönen härpätin tuli sitten hankittua:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 17:22
Kirjoittaja nelosnuhvi
Nyt ei ole enää kuljetus ongelmana tässä harrastuksessa! No liittyy tietysti myös työhöni, ei muuten ihan tämmöistä pystyisi pitämään :?

Ja lisään vielä: Ajoin valtran kyytiin, pitihän ritilää kokeilla. Ei oo moksiskaan sisu moisesta kyytiläisestä. Kuka arvaa paljonka kokonaiskorkeus tällä kuljetuksella on?

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 17:28
Kirjoittaja jamppi
Jopas, niittikoppi Susi, ja vielä rolssin koneella, hyvä auto lukuunottamatta tuota koppia
Ei ihan jokapäiväinen kapine nykyään, ensin katoin että mettäkonealusta mutta onkin kaivurille tehty
Tommonen sisu oli töissä aikoinaan lavettina, tosin cumminssin koneella

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 19:56
Kirjoittaja jokke
Tuollaisella Sisulla on tullut nuorena miehenä ajeltua. Rolssin kone oli kierrosherkkä, joten vaihtaminen ilman kytkintä oli hauskaa :wink:
Kaikenkaikkiaan jos itselle olisin kuormuria hankkimassa veteraanikäyttöön vaikea olisi olla ostamatta juuri 320 Rolssia :!:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 20:00
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Heh snagari :mrgreen:

Yks iso makkaraperunat ja puolen litran cocis kiitosh :)

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 20:08
Kirjoittaja sompio
357,4 cm kokonaiskorkeus. 8) :roll:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 20:34
Kirjoittaja Leukkumies
Tuommonen se kuorma-auton pitää olla 8)

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 20:42
Kirjoittaja nelosnuhvi
jamppi kirjoitti:Jopas, niittikoppi Susi, ja vielä rolssin koneella, hyvä auto lukuunottamatta tuota koppia
Ei ihan jokapäiväinen kapine nykyään, ensin katoin että mettäkonealusta mutta onkin kaivurille tehty
Tommonen sisu oli töissä aikoinaan lavettina, tosin cumminssin koneella
Edellisen omistajan toimesta nostettu ritilä suoraksi, aikaisemmin mettäkonealustalla ollut tämä. Vaatimuksena oli minulla suora ritilä, mitenpä muuten näitä harrastevehkeitä kuljettelis 8)
jokke kirjoitti:Tuollaisella Sisulla on tullut nuorena miehenä ajeltua. Rolssin kone oli kierrosherkkä, joten vaihtaminen ilman kytkintä oli hauskaa :wink:
Kaikenkaikkiaan jos itselle olisin kuormuria hankkimassa veteraanikäyttöön vaikea olisi olla ostamatta juuri 320 Rolssia :!:
Hiljalleen alkaa fullerin sielunelämä aukeemaan, hitaasti tosin :lol: Oli ilo seurata kun edellinen omistaja heitteli vaan vaihteita sisään miten halusi :shock:
Nuffieldmaster kirjoitti:Heh snagari :mrgreen:

Yks iso makkaraperunat ja puolen litran cocis kiitosh :)
No niin heti kettuillaan :mrgreen:
sompio kirjoitti:357,4 cm kokonaiskorkeus. 8) :roll:
Mistäs näin tarkka arvaus? Oikea vastaus tasan 4metriä, kattovilkkuineen päivineen. +/- 10cm :D

Ja minusta tuo koppi on jopa loistava, jotenkin omaan silmään käypi just! Ja on muuten hyvä näkyvyys, makuulaverikin on poikaa pitemmillä matkoilla 8)

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 20:51
Kirjoittaja anglia67
Oikeaoppinen harraste/hyötykuljetin 8)

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 20:54
Kirjoittaja sompio
Oon vaan tottunu tekemään millintarkkaa työtä. :lol: :lol: :mrgreen:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 21:03
Kirjoittaja Jasa
Hieno peli .Onnitelut uudesta perheenjäsenestä :D Rolssin moottori todella nopea kierroksiaan pudottaan joten ei aikaakaan kun huomaat että vaihtelet ilman kytkintä kuin vanha tekijä .Ite ajelin rolssi sisua aikoinaan tosin nokka mallista ja nyt itellä nokka malli harraste pelinä leylandin moottorilla vaan mutta onneksi fullerilla ,rollseissahan oli aina fuller loota mutta leyland moottorisissa nokka malleissa oli kohtalaisesti myös ZF vaihteistoa .

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 22:35
Kirjoittaja Kontio
Komea ÄmmäJyry!
Ja vielä makuuhytillä. Itse en ole kuin päässyt vähän siirtelemään niittikoppaa :cry:
No, pitää vielä hankkia R-Jyry suurinpiirtein tuolla yhdistelmällä ja nimenomaan Fullerilla.

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 10:31
Kirjoittaja nuhvi63
On tullut M-Sisu Misulla ajettua jokunen kuukausi,oli tosin NTE400 Cummins kopin alla. Todella hyvä näkyvyys verrattuna mihin tahansa kuormuriin,ja koneen jytinäkin kuuluu kivasti ohjaamoon 8) 8) .
Onnittelut hankinnasta :!: :!:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 17:46
Kirjoittaja nelosnuhvi
Sisu-palstalla on niin hiljaista, joten kirjoittelen tänne sisusta. Soppii sekkaan varmaankin :D

Eli muutama kysymys,

1. minkä takia tässä on peräkärryn käsijarru vipukin kopissa(ohjekirjassa näin luki). Ei kai se vakiona kaikissa ollut?

2. Onko tässä joskus ollut nosturi ja kippilavakin :shock: , kun vaihdekepin seutuvilla on valintakytkin nosturi/kippi, sekä kaksi palautuvaa vipukytkintä ja kaksi merkkivaloa.

3. Mikä on kuvassa näkyvä purnukka, mikä virka sillä on/ollut? Siitä on lähtenyt ohut letku jonnekkin, nyt poikki?

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 17:49
Kirjoittaja nelosnuhvi
Neljäs kyssäri, mistä kannattaa hankkia sidontaketjuja ja vanttikiristimiä? Ei ole ennen tarvetta itse ostaa, joten vähän vinkkiä. Ettei ensimmäisellä kiristyksellä pasahda ketjut ottaan :(