Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

09 Helmi 2012, 17:59

Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta :D

Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä

Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

09 Helmi 2012, 18:24

jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta :D

Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä

Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis :D Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.

Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla :? Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

09 Helmi 2012, 21:52

nelosnuhvi kirjoitti:
jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta :D

Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä

Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis :D Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.

Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla :? Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä 8)


Kyllä 320 Rolssi pilotia tarvitsi. Ei juuri muuten pakkasilla ilman lämmitystä käyntiin lähtenyt. Ei varmaan rikki mene jos oikein käyttää.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

10 Helmi 2012, 02:14

pilottilaite on varsin hyvä keksintö armeijassa vähän tuoreemmassa SKoossa tuo tuli tutuksi
ei ois muuten tarvinnu yrittääkään valmettia käyntiin mutta reippaalla pumppaamisella
pakkasellakin savupilvi sakeni :roll:
tuosta perävaunun jarruventtilistä tais olla joskus puhe että sopivilla keleillä on hyvä
yhdistelmän jarruttamiseen 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

10 Helmi 2012, 18:49

jokke kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta :D

Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä

Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis :D Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.

Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla :? Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä 8)


Kyllä 320 Rolssi pilotia tarvitsi. Ei juuri muuten pakkasilla ilman lämmitystä käyntiin lähtenyt. Ei varmaan rikki mene jos oikein käyttää.
Tänään oli kaksi tuntia piuhan nokassa, -18 pakkasta. Kyllähän sisu (rolls) hörähti viimeisellä käyntiin ilman pilottiakin 8)

Ovet ei vaan kestä kiinni, ovien sovitukset ei oo ihan justiinsa, ja pakkasella oventiivisteet ilmeisesti sen verta jäykät ettei ovi lukitu :shock: Saa pitää mutkaan ajaessa penkistä kiinni että kyydissä kestää :?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

10 Helmi 2012, 19:04

Ovet ei vaan kestä kiinni, ovien sovitukset ei oo ihan justiinsa, ja pakkasella oventiivisteet ilmeisesti sen verta jäykät ettei ovi lukitu Saa pitää mutkaan ajaessa penkistä kiinni että kyydissä kestää
Tuttu tunne Land Rover Defenderistä. Ja on kuitenkin vuosimallia 2003.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

10 Helmi 2012, 19:10

Se onkin länsivenäläinen kötöstys koko auto, kuten kapiaiset intissä mainostivat :roll:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

10 Helmi 2012, 19:25

Mustekala on hyvä noissa ovisäädöissä, toinen kun aukeaa niin toinen kiristyy :D

Tuonikäsessä sisussa on muitakin ihan oikeasti hyviä ominaisuuksia, esim. etujarrutehon puolitus, on lähes kuin ABS jarrut
Sitten siinä vasemmassa sivussa kojelaudan alla on manuaalinen latauksen säätömahdollisuus, katkaisin jolla säädetään talveksi hieman enemmän
jännitettä vai oliko se että kesäksi vähemmän
Katteles onko siellä semmosta rasia jossa on jotain tekstiä
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

10 Helmi 2012, 19:28

Ovien lukitusvikaa esiintyy myös 2010-luvun Mitsubishi-vastapainotrukeissa,halvatun ovet jotain meltorautaa :twisted: :twisted:
Oootko kokeillu voidella sitä lukon kieltä,vois auttaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

10 Helmi 2012, 19:34

Jampistahan alakaa tulla Savolaenen kun melekeen sannoo jo suattaa se olla niinnii tae ee sitten ookkaa. :mrgreen:
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

10 Helmi 2012, 21:56

jamppi kirjoitti:Mustekala on hyvä noissa ovisäädöissä, toinen kun aukeaa niin toinen kiristyy :D

Tuonikäsessä sisussa on muitakin ihan oikeasti hyviä ominaisuuksia, esim. etujarrutehon puolitus, on lähes kuin ABS jarrut
Sitten siinä vasemmassa sivussa kojelaudan alla on manuaalinen latauksen säätömahdollisuus, katkaisin jolla säädetään talveksi hieman enemmän
jännitettä vai oliko se että kesäksi vähemmän
Katteles onko siellä semmosta rasia jossa on jotain tekstiä
Jarrutuksen puolitus päällä, ihan kätevä. Ei ole turhan ärhäkkä näin äkkinäisen käsittelyssä :D Tuo jännitteensäätö olikin ihan uusi juttu, pitääpä huomenissa tutkia löytyykö sellaista.

Ei auttanut voitelu ovissa, kieli lukittuu käsin kääntäessä kyllä ja aukeaa napista painamalla, mutta ei vastaa oikein kopin tappiin.

Leikkailin uudet lattiamatot, sekä hansikaslokeron päällystelin. Punkan päälle matto, vähän kaunistaa vähän väljähtynyttä ulkonäköä. kuskin penkkiin penkinpäällisen, apukuskille pitää vielä etsiä jotain. Uudet verhot valmistumassa. Lisäksi vielä imurointia ja pölyjen pyyhkimistä, niin johan muuttui helpolla ohjaamon tunnelma. Maalipaikkailut ja tarrojen laitto jääpi keväämmälle.

Vähän myös jo mallailin lankkuja ritilän keskiosaan, joka on avoinna vielä. Kestää sitten pienempikin tavara kyydissä..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

10 Helmi 2012, 22:36

Ihan varma en ole lakipykälistä mutta kun tuo on koneenkuljetukseen tarkoitettu niin pientä
varovaisuutta kappaletavaran kuskaukseen
Muistelisin tulleen sanktioita moisesta
Mukana kuin peräpukama!
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

10 Helmi 2012, 22:39

Tuossa kuva siitä lataussäätimestä, siis tuossa vasemmassa sivussa oleva harmaa suorakaiteen muotoinen muoviloota.

Kuva

Ja tässä lisää kuvia samasta esitteestä:

Kuva
Kuva
Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

10 Helmi 2012, 23:49

jamppi kirjoitti:Ihan varma en ole lakipykälistä mutta kun tuo on koneenkuljetukseen tarkoitettu niin pientä
varovaisuutta kappaletavaran kuskaukseen
Muistelisin tulleen sanktioita moisesta
Ei prkl! Luulin että saapi tämmöisellä tasaritilällä ja keskeltä umpinaisella kuljettaa muutakin. Muutamalta asiaa kysyin, ja sanoivat että jos on asiallisen näköinen kuorma, eikä kuorman kyydistä putoamisen vaaraa ole, saapi myös pyörättömiä koneita kuljettaa. Muutamaa maamoottoria ja puimakonetta olisi tarve :evil: Edellinen omistaja kuljetti polttopuutkin tällä :shock: No onneksi ei ole iso tarve tämmöiselle kuljetuksille. Koneenkuljetukseen tämän hankin ja siihen se hyvin kelpaakin!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

11 Helmi 2012, 02:08

Tee siihen laidat, jotka on putkituppeihin pudotettavat, ja leimalla otteeseen merkintä "kappaletavaralava" niin voi kuskata melkeinpä mitä vaan
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin