Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

21 Touko 2013, 12:53

Olisiko teijon telkkuaja.. :?:
Viime viikolla jututin erästä sisu miestä, viimeisiä sisuja suomalaisella torpalla, toinen omistaja taitaa olla, ja cummittelija koneella, sekä fullerin suoralaatikolla, mittarissa vain vaivaiset 1,6 milj.km.. :roll: :shock: :wink:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

02 Loka 2013, 11:35

Niitin seuraaja :wink:
http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaskalus ... 082078.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

02 Loka 2013, 11:43

Nalle-SISU :wink:
Liitteet
sisuyksiHR_au.jpg
sisuyksiHR_au.jpg (29.65 KiB) Katsottu 17171 kertaa
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

10 Marras 2013, 22:48

Teettikös nelosnuhvi niittiinsä jarrurempan?

Tuli tuolla masinistien puolella puhetta jarrurempoista, niin ajattelin kysäistä (siis jos viitsit suuntaa-antavan hinnan kertoa..) että mitä tuommoinen remontti oikein korjaamolla maksaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

10 Marras 2013, 23:23

Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..

Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Marras 2013, 23:40

Se on sitä näiden vanhojen kanssa....

Eräskin , nimeltä mainitsematon, tokaisi/ kysäs multa, että oliko mitään järkee 1500eken osia hommata 4tonnin arvoiseen vanhaan leukuun..... :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

11 Marras 2013, 09:16

nelosnuhvi kirjoitti:Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..

Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
No niin, mietin päässäni että jos karhuun laitetaan uudet rummut ja hihnat + sitten juuri jarruihin tapit, sovitukset, niin melko varmasti siellä 1000€ molemminpuolin vähintään pyöritään hinnoissa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

11 Marras 2013, 21:27

Kontio kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..

Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
No niin, mietin päässäni että jos karhuun laitetaan uudet rummut ja hihnat + sitten juuri jarruihin tapit, sovitukset, niin melko varmasti siellä 1000€ molemminpuolin vähintään pyöritään hinnoissa.
Jeps :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

13 Marras 2013, 13:53

Tekikö nelosnuhvi perävaunun liittimestä paineilmasysteemit ulkoiseen käyttöön, perävaunun jarruletkun sovittimesta, kuvaa en löytänyt siitä vaikka kuinka etsin, 2 letku "liitin", yhdistetään yhdelle letkulle, päähän pikaliitin, on kopissakin ilman ulostulo, mutta se taitaa toimia vaan kompressorin tuottamalla ilmalla :?: , ilman tulo heikkoa, auton perästä tulevasta ulostulosta saa suuremman paineen :!: monimutkainen selostus.. :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

13 Marras 2013, 20:17

Jooseppi 1 kirjoitti:Tekikö nelosnuhvi perävaunun liittimestä paineilmasysteemit ulkoiseen käyttöön, perävaunun jarruletkun sovittimesta, kuvaa en löytänyt siitä vaikka kuinka etsin, 2 letku "liitin", yhdistetään yhdelle letkulle, päähän pikaliitin, on kopissakin ilman ulostulo, mutta se taitaa toimia vaan kompressorin tuottamalla ilmalla :?: , ilman tulo heikkoa, auton perästä tulevasta ulostulosta saa suuremman paineen :!: monimutkainen selostus.. :roll:
Tuo on ritiläauto niin ei ole perävaunu liittimiä, eikä vetokytkintäkään. Tosin aikaisemmista työtehtävistä muistona mm. ohjaamossa perävaunu käsijarruvipstaakki. Mulla on ilman ulosotto pikaliittimellä painesäiliöltä, oikeen hanakin vielä välissä :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

13 Marras 2013, 21:12

Sieltähän saa painetta eritavalla säiliöiden jälkeen, se p-vaunun vipu on ollut muissakin merkeissä, vaikka ei ehkä vaunua ole kiskottukaan, paikallaan ollessa vetämällä vipua voi jarruvalot loistaa, tiedä sitten liikkuessa vaikuttaako mitenkään, takaa ajavia voi hauskuttaa..vaikkei jarrutakaan.. :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

20 Joulu 2014, 23:17

Kevät puolella tämä aihe saa jonkinverran jatkoa, pienien päivitystouhujen merkeissä.

SISU:han palveli lähes koko syksyn käytännössä päivittäin kuljetustehtävissä, kaksi vikaa tuli sinä aikana ilmi, ei muuta! Telinnostokoneikon tietämillä meni paineilmaletku poikki ja toinen "vika" oli ihan itseaiheutettu, perästä toinen ylileveysvalo tarttui johonkin kiinni ja väänti varret mutkalle..

Tälläistä olisi ohjelmassa siis:

-Led äärivaloja tilattu erivärisiä 30kpl, katotaan monta saadaan mahdutettua
-Peruutuskamera setti kahdella kameralla paikoilleen
-Uudet ledivalot 6kpl eri puolille autoa
-Led baari katolle
-Uudet led-sisävalot
-Digimittareita tulossa 6kpl, niille paneeli.
-Uusi kytkinpaneeli valoille
-Radioille uusi kotelo
-Ohjaamon sisällä metallipintoihin pinnoituskalvot ja katon+moottorikopan verhoilu uusiksi
-Takalasien tummennus kalvolla

Ja tekniikkaan:
-Tasauspyörästön lukko toimimaan, painekellossa vika ollut alusta asti
-Apukuskin pyyhkijöihin varret
-Täyshuolto
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Maalis 2015, 21:02

Tänään vanaattisen sisumiehen kanssa juttelin tuolla agrimarketin konepäivillä, kehaisi, että ketkäs muulla merkillä ajavat saa merkkikaramellitkin joka kioskilta :mrgreen: On se sisu vaan parempi ku muut siinäkin asiassa :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

27 Maalis 2015, 22:43

Paitsi että nekin p¤rkeleen Sisu-pastillit tehää nykyää Italiassa :evil: :evil:
Lopetin niitten syömisen kun kuulin tuon.
Sisulla olin kyllä töissä tänäänkin :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

27 Maalis 2015, 23:19

Minä ostin talteen sillon näitä viimeisiä suomessa tehtyjä Sisu-pastilleja, koko "kartsallisen" :wink: Arvo eikun nousee enää :D
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin