Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

08 Helmi 2012, 17:20

Otsikossohan se tärkein olikin, tämmönen härpätin tuli sitten hankittua:
Liitteet
08022012371.jpg
08022012371.jpg (77.21 KiB) Katsottu 20710 kertaa
08022012374.jpg
08022012374.jpg (92.09 KiB) Katsottu 20710 kertaa
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

08 Helmi 2012, 17:22

Nyt ei ole enää kuljetus ongelmana tässä harrastuksessa! No liittyy tietysti myös työhöni, ei muuten ihan tämmöistä pystyisi pitämään :?

Ja lisään vielä: Ajoin valtran kyytiin, pitihän ritilää kokeilla. Ei oo moksiskaan sisu moisesta kyytiläisestä. Kuka arvaa paljonka kokonaiskorkeus tällä kuljetuksella on?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

08 Helmi 2012, 17:28

Jopas, niittikoppi Susi, ja vielä rolssin koneella, hyvä auto lukuunottamatta tuota koppia
Ei ihan jokapäiväinen kapine nykyään, ensin katoin että mettäkonealusta mutta onkin kaivurille tehty
Tommonen sisu oli töissä aikoinaan lavettina, tosin cumminssin koneella
Mukana kuin peräpukama!
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

08 Helmi 2012, 19:56

Tuollaisella Sisulla on tullut nuorena miehenä ajeltua. Rolssin kone oli kierrosherkkä, joten vaihtaminen ilman kytkintä oli hauskaa :wink:
Kaikenkaikkiaan jos itselle olisin kuormuria hankkimassa veteraanikäyttöön vaikea olisi olla ostamatta juuri 320 Rolssia :!:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Helmi 2012, 20:00

Heh snagari :mrgreen:

Yks iso makkaraperunat ja puolen litran cocis kiitosh :)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

08 Helmi 2012, 20:08

357,4 cm kokonaiskorkeus. 8) :roll:
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

08 Helmi 2012, 20:34

Tuommonen se kuorma-auton pitää olla 8)
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

08 Helmi 2012, 20:42

jamppi kirjoitti:Jopas, niittikoppi Susi, ja vielä rolssin koneella, hyvä auto lukuunottamatta tuota koppia
Ei ihan jokapäiväinen kapine nykyään, ensin katoin että mettäkonealusta mutta onkin kaivurille tehty
Tommonen sisu oli töissä aikoinaan lavettina, tosin cumminssin koneella
Edellisen omistajan toimesta nostettu ritilä suoraksi, aikaisemmin mettäkonealustalla ollut tämä. Vaatimuksena oli minulla suora ritilä, mitenpä muuten näitä harrastevehkeitä kuljettelis 8)
jokke kirjoitti:Tuollaisella Sisulla on tullut nuorena miehenä ajeltua. Rolssin kone oli kierrosherkkä, joten vaihtaminen ilman kytkintä oli hauskaa :wink:
Kaikenkaikkiaan jos itselle olisin kuormuria hankkimassa veteraanikäyttöön vaikea olisi olla ostamatta juuri 320 Rolssia :!:
Hiljalleen alkaa fullerin sielunelämä aukeemaan, hitaasti tosin :lol: Oli ilo seurata kun edellinen omistaja heitteli vaan vaihteita sisään miten halusi :shock:
Nuffieldmaster kirjoitti:Heh snagari :mrgreen:

Yks iso makkaraperunat ja puolen litran cocis kiitosh :)
No niin heti kettuillaan :mrgreen:
sompio kirjoitti:357,4 cm kokonaiskorkeus. 8) :roll:
Mistäs näin tarkka arvaus? Oikea vastaus tasan 4metriä, kattovilkkuineen päivineen. +/- 10cm :D

Ja minusta tuo koppi on jopa loistava, jotenkin omaan silmään käypi just! Ja on muuten hyvä näkyvyys, makuulaverikin on poikaa pitemmillä matkoilla 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

08 Helmi 2012, 20:51

Oikeaoppinen harraste/hyötykuljetin 8)
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

08 Helmi 2012, 20:54

Oon vaan tottunu tekemään millintarkkaa työtä. :lol: :lol: :mrgreen:
Jasa
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 27 Touko 2010, 19:29

08 Helmi 2012, 21:03

Hieno peli .Onnitelut uudesta perheenjäsenestä :D Rolssin moottori todella nopea kierroksiaan pudottaan joten ei aikaakaan kun huomaat että vaihtelet ilman kytkintä kuin vanha tekijä .Ite ajelin rolssi sisua aikoinaan tosin nokka mallista ja nyt itellä nokka malli harraste pelinä leylandin moottorilla vaan mutta onneksi fullerilla ,rollseissahan oli aina fuller loota mutta leyland moottorisissa nokka malleissa oli kohtalaisesti myös ZF vaihteistoa .
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

08 Helmi 2012, 22:35

Komea ÄmmäJyry!
Ja vielä makuuhytillä. Itse en ole kuin päässyt vähän siirtelemään niittikoppaa :cry:
No, pitää vielä hankkia R-Jyry suurinpiirtein tuolla yhdistelmällä ja nimenomaan Fullerilla.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

09 Helmi 2012, 10:31

On tullut M-Sisu Misulla ajettua jokunen kuukausi,oli tosin NTE400 Cummins kopin alla. Todella hyvä näkyvyys verrattuna mihin tahansa kuormuriin,ja koneen jytinäkin kuuluu kivasti ohjaamoon 8) 8) .
Onnittelut hankinnasta :!: :!:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

09 Helmi 2012, 17:46

Sisu-palstalla on niin hiljaista, joten kirjoittelen tänne sisusta. Soppii sekkaan varmaankin :D

Eli muutama kysymys,

1. minkä takia tässä on peräkärryn käsijarru vipukin kopissa(ohjekirjassa näin luki). Ei kai se vakiona kaikissa ollut?

2. Onko tässä joskus ollut nosturi ja kippilavakin :shock: , kun vaihdekepin seutuvilla on valintakytkin nosturi/kippi, sekä kaksi palautuvaa vipukytkintä ja kaksi merkkivaloa.

3. Mikä on kuvassa näkyvä purnukka, mikä virka sillä on/ollut? Siitä on lähtenyt ohut letku jonnekkin, nyt poikki?
Liitteet
09022012379.jpg
09022012379.jpg (73.24 KiB) Katsottu 20540 kertaa
09022012382.jpg
09022012382.jpg (54.82 KiB) Katsottu 20540 kertaa
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

09 Helmi 2012, 17:49

Neljäs kyssäri, mistä kannattaa hankkia sidontaketjuja ja vanttikiristimiä? Ei ole ennen tarvetta itse ostaa, joten vähän vinkkiä. Ettei ensimmäisellä kiristyksellä pasahda ketjut ottaan :(
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin