Ford trader-Custom

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Tammi 2012, 16:36

Selventäkääpä tietämättömälle näiden FoMoCon mallien erot?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Tammi 2012, 21:02

Oliskos noissa ollut moottorin kallistuskulma eri,
joten öljypohjat, sekä öljypumpun imuputki olisivat erilaiset :?:

Tai jotain sinnepäin..... :oops:

Tää ei oo tietoa, vaan hämyisä "muistikuva" vain
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Tammi 2012, 21:57

En nyt moottoreista puhunut, vaan kori ja alustarakenteesta sekä tekniikasta ja valmistusaikakaudesta. Onko Custom traderin korvaaja? Kun koetin googlettaa Custom Fordia, tuli sieltä rod-autoja vastaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Tammi 2012, 22:11

Jaa, oli hiukan "epäselvä kysymys" mitä haet....
Trader oli malli ennen kustomia, ei vissiin kovinpaljoa teknisiä eroja, "Face-lift" malli kaiketi enimmäkseen.
Vaihteistossa tais C:ssä olla enempi pykäliä (kertoja? - tai pykälä, pari enemmän??)
Muutenkin "hiukan päivitetty" malli ? (voi olla menin täysin metsään ... :oops: )
Muistikuvat kun on, (nekin vähäiset) jostain +15v takaa....


Edit:
Eikös customit ollu mallimerkinnöillä, esim 09xx?,1110?, 1113?, jne..... :?:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

24 Tammi 2012, 21:02

Muistaakseni Customit oli malleiltaan D 500, D 750 ja D 1000.
Kahdessa ensimmäisessä kuutosmoottori ja suurimmassa oli Perkinsin V-8.

Nuo Jusapen muistelemat mallimerkinnät oli Ford Cargon malleja.
Olen muuten itse ajanut ajokortin Custom Cab 750:llä.

Ei ole sitten aivan varmaa tietoa.. oikaiskaa jos muisti pettää :shock:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2012, 21:15

No niin, nyt alkoi google paljastamaan salojaan. Kiitos Jokke

Tuollainen auto seisoo tyhjänpanttina erään tehdasrakennuksen kupeella. Virinnyt pieni mielenkiinto kapinetta kohtaan :?

Jos tuollaisen saisi MR kilpiin, mitä sen vakuutukset olisivat ja saako sillä ajaa sen 30X24 tuntia kuten suuri huhu kulkee, vai onko se vain 30 pv ja sillä siisti?

Olisi kuitenkin tarvetta heinien kuljetuksiin ja koneiden kuljetuksiin...

Pitääkö MR-autossa olla alkuperäinen lava vai saako siihen rakentaa ajanmukaisen päälirakenteen jälkikäteen?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

24 Tammi 2012, 22:10

Muistelisin lukeneeni joskus kauuan sitten Koneviestistä juttua Ford Customin kevyestä kuorma-autosta jossa oli Ford 5000 - neloskone vähän virkistettynä. oli muistaakseni KV:n koeajossa, oisko ollu joskus 70 - 80- lukujen taitetta. Muisti voi tosin heittää jo, mutta näin olisin mieltä. :D
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

24 Tammi 2012, 22:40

Niin, sitähän se on, noiden 15-20v vanhojen "hämärien" muistikuvien kanssa.
Siks laitoinkin "että voi olla menee täysin metsään" lisäyksen perään.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

05 Helmi 2012, 20:11

Tuo Custom Cab on ollut vain D-sarjan ja Gargojen varustetasoa ilmaiseva myyntilisä, mutta jostakin syystä suurin osa näistä Fordeista on kuitenkin tuotu Suomeen tuolla customihytällä varustettuina.

Kuinkahan puritaaninen nuissa olisi ollut tuo Standard-varustetaso, kun tuo Customikaan ei oikein erottunut edukseen aikalaisistaan, muussa kuin hinnassa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin