Bedford

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

29 Loka 2011, 20:41

jore kirjoitti:Asiaa vähän sivuten,Ostettiin 80Luvun alussa mehtäkärryksi vetävä kärry,Myyjä sanoi sen olevan Petterin rungolle tehty.
Kysymys sitten,Mikä tarkotus on siinä,kun toisen puolen Vannepultit ovat Vääränkätisellä kierteellä,en muista kummalla puolen on ne vääränkätiset??Miksi näin.??
Oikealla puolella ne pultit on.
Ne on ihan vain aukeamisen takia laitettu vasenkätiseksi, eli kun autolla ajetaan normaaliin ajosuuntaan, niin mutterit periaatteessa kiristyy ajosuunnan takia koko ajan, eli mutteri eivät pyri pyörimään aukipäin.
Normaali systeemi vanhemmassa ajoneuvokalustossa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

29 Loka 2011, 21:23

Ok.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

30 Loka 2011, 08:29

Kontio kirjoitti:
jore kirjoitti:Asiaa vähän sivuten,Ostettiin 80Luvun alussa mehtäkärryksi vetävä kärry,Myyjä sanoi sen olevan Petterin rungolle tehty.
Kysymys sitten,Mikä tarkotus on siinä,kun toisen puolen Vannepultit ovat Vääränkätisellä kierteellä,en muista kummalla puolen on ne vääränkätiset??Miksi näin.??
Oikealla puolella ne pultit on.
Ne on ihan vain aukeamisen takia laitettu vasenkätiseksi, eli kun autolla ajetaan normaaliin ajosuuntaan, niin mutterit periaatteessa kiristyy ajosuunnan takia koko ajan, eli mutteri eivät pyri pyörimään aukipäin.
Normaali systeemi vanhemmassa ajoneuvokalustossa.
Huomasin saman, kun pulttipyssyllä yritin muttereita takarenkaista aukaista, harmillisesti toiselle puolelle jäi kaksi ja toiselle sivustalle neljä sitkeämpää mutteria vielä kiinni :? Eturenkaista ei inahtanutkaan mutterit, aika tehnyt tehtävänsä :( Pitäs kyllä saada renkaat irti hiekkapuhallusta ja maalausta varten
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Jasa
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 27 Touko 2010, 19:29

30 Loka 2011, 16:02

Samanlaisen ropleeman kanssa painin viikkositten mutta työmaalta lainaamani pulttipyssy joka on sitä raskasrajaa eli painaa helvetisti ja iso atlas copcon kompura jossa deuz voiman lähteenä oli ne aseet jolla lähti eräästä vanajasta pyöränpultit V..ttuilemati auki vaikka olivat olleet 25 v koskemattomana eli sen opin että millään bilteman kompuralla sekä pulttipyssyllä ei kannata näissä raskaakaluston remonteissa ryhtyä kovasti momenttia vaativiin väännöksiin olise sitten auki tai kii päin vääntämistä. :wink:
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

30 Loka 2011, 16:17

pillillä mutter punaseks ja pultti pyssyllä niin huonommallakkii piltemalla lähtöö. tae sitten sillä ihme kammella.jos ee aukee niin katkee.
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

30 Loka 2011, 18:17

Jasa kirjoitti:Samanlaisen ropleeman kanssa painin viikkositten mutta työmaalta lainaamani pulttipyssy joka on sitä raskasrajaa eli painaa helvetisti ja iso atlas copcon kompura jossa deuz voiman lähteenä oli ne aseet jolla lähti eräästä vanajasta pyöränpultit V..ttuilemati auki vaikka olivat olleet 25 v koskemattomana eli sen opin että millään bilteman kompuralla sekä pulttipyssyllä ei kannata näissä raskaakaluston remonteissa ryhtyä kovasti momenttia vaativiin väännöksiin olise sitten auki tai kii päin vääntämistä. :wink:
Sanotaanko että kalustosta ei ainakaan ollut enää kiinni, petteri on nimittäin kylän pajalla odottamassa hiekkapuhallusta, sain siellä lainata wurthin ISOA pulttipyssyä ja ilmantuotosta vastasi n 4kuution tuotolla ruuvikompura :twisted: No jos kuumaksi pultin päätä saisi :?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

30 Loka 2011, 18:33

UniversalDM4 kirjoitti:Minusta tuo hytti ei ole lainkaan pahasti hapantunut, kun vertaa noihin omiin projekteihin :oops: Tuommoinen http://www.nettikone.com/bedford/vuosimalli1969/955914" onclick="window.open(this.href);return false; tuli mieleen, ainakin mainostaa ohjaamoa.
Kiitos vinkeistä, valitettavasti ei lokareita enää siinäkään kopissa ollut. No konepelti ja vähän muutakin saattaisi löytyä sieltä :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Loka 2011, 19:39

Vanteet irroitettu, hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Toivottavasti huomenna sama sää jatkuu ja pääsee runkoa puhaltamaaan! Sen jälkeen saakin projektin jo tuoda katon alle, mukavampi näprätä iltaisin :)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Jasa
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 27 Touko 2010, 19:29

01 Marras 2011, 20:24

ilmantuotosta vastasi n 4kuution tuotolla ruuvikompura


9 kuutioo oli mulla tuossa atlas copcossa tuotto ,no se on kyllä sen luokan kopmpura mitä yleensä noissa louhinta töissä käytetään mutta täytyy sitten jo pyssynkin olla sitä luokkaa että läpäsee tuon ilma määrän mitä kompura lykkää,yleensä vaan on niin että jompi kumpi on aina liian pieni.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

02 Marras 2011, 19:25

Runko hiekkapuhallettu, 700kiloa puhallushiekkaa kului kahden päivän aikana. Pientä paniikkia aiheutti taivaalta yhtäkkiä alkanut vesitihku, pikaisesti pressut päälle. Eihän tuo näyttänyt kuin parista paikkaa vähän jo punoittavan :? No onnistuihan se lopulta, ja autokin saatiin katon alle. Muutamasta paikasta pitää vielä koneella hioa, sekä toisen puolen jarrut tuntuu jumittavan, nekin pitäisi purkaa...
Liitteet
4234.JPG
4234.JPG (93.18 KiB) Katsottu 8610 kertaa
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

03 Marras 2011, 19:56

Tuleekos tämä ihan liikenteeseen vai rekvisiitaksi
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

04 Marras 2011, 18:09

Mitenkä niin?

Ei tule liikenteeseen eikä rekisteröitäväksi. Pihakaluksi suunnittelin, mukavahan sillä olisi vähän hiekkapatjaa yrittää levittää metsäautoteille :) Pitää vaan vähän nätimmäksi ensin värkätä että kehtaa pihassa seisottaa :!: Sanotaanko että ei sen ainakaan pahempaan kuntoon pitäisi käsittelyssäni mennä, tai sitten on jotain mennyt vikaan :o
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

04 Marras 2011, 20:10

:shock: Ajattelin vaan kun noin tarkkaa työtä teet että tulis liikenteeseen
Mukana kuin peräpukama!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Marras 2011, 21:15

Toisaalta, tuota kyllä toivois kilpiinkin, kun valmistuu.... :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Marras 2011, 22:14

Postiautoahan nelosnuhvi tuosta suunnitteli :D
Mitään entisöintiä en tee, jos saisi nätin "pihakoneen" tehtyä, sunnuntaisin posti käydä laatikosta hakemassa kuten edellisessä talossa tällä oli tehty -90 luvulla :roll:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin