Hanki tuo: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... alu-15169/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekee ns.pokkauksen peltiin,pääsee paljon helpommalla pohjatöissä kun sauman saa hiottua tasalle,jäykistää samalla peltiä,helpottaa hitsausta. Stanssipuoli tekee 5mm reikiä,hyvä esim.helmakotelon alasauman teossa,hitsaa niistä rei`istä vaan kiinni,tulee kuin tehtaalta konsanaan.
Noita saa muualtakin ku piltemanista.
Bedford
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tuota pitää miettiä, en ole moista vielä nähnytkään. Siis se pokkaa reunan jotenkin?
Muutkin peltivinkit on tervetulleita, mielelläni oppisin vähän noista peltihommistakin Nyt tulee ehkä vähän kantapään kautta opittua joka kikka, mutta onnistuu välttävästi näinkin
Muutkin peltivinkit on tervetulleita, mielelläni oppisin vähän noista peltihommistakin Nyt tulee ehkä vähän kantapään kautta opittua joka kikka, mutta onnistuu välttävästi näinkin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Joo se tekee Karrikoidusti näin: ---i___ Eli nyt voit lätkästä paikkapellin tuohon yhtenäisen viivan päälle ja hitsata i-kirjaimen kohalta kiinni,hoksasitko?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jeps, nyt tajusin! Voisi olla ihan kätevä muutennuhvi63 kirjoitti:Joo se tekee Karrikoidusti näin: ---i___ Eli nyt voit lätkästä paikkapellin tuohon yhtenäisen viivan päälle ja hitsata i-kirjaimen kohalta kiinni,hoksasitko?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Se on kätevä,ostin aikoinaan samalla myös nakertajan,saa kaarevatkin palat tehtyä helposti.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Niin, päivitystä, aamupäivän hioin pintoja kun loppui tuo suojakaasu niin jää loput hitsaukset ensi viikolle. Vähän alkaa jo näyttää että auto vielä tästäkin saataisiin, vaikka aika pahalta välillä näytti
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tänään sovittelin konepeltiä paikoilleen, toisesta ohjaamosta koitin suorempaa konepeltiä mutta ei oikein käynyt hyvin paikoilleen joten varmaankin on alkuperäinen paukuteltava vähän suoremmaksi ja suosiolla laittaa se..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Huomenna jatkuu projekti konepellin suoristamisella ja paikoilleen asentamisella, tai pitää kattoa jos maalaa sen erikseen, kattoo ny
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Apukuskin ovenalareunan kursin vähän siistimpään muotoon ja ohjaamon lattiakin alkaa hiljalleen ehjälle ja tasaiselle näyttämään.
Muutamia paikkoja jää pakosti hieman näkymään maalauksenkin jälkeen, ei taidot ihan vielä peltihommissa riitä Toisaalta pihakäyttöön kun auto on tulossa, eikä vimpanpäälle alkuperäistä ole joka paikasta tehtykkäään, sallittakoon hieman "karumpi" lopputulos
Jatkuu huomenna...
Muutamia paikkoja jää pakosti hieman näkymään maalauksenkin jälkeen, ei taidot ihan vielä peltihommissa riitä Toisaalta pihakäyttöön kun auto on tulossa, eikä vimpanpäälle alkuperäistä ole joka paikasta tehtykkäään, sallittakoon hieman "karumpi" lopputulos
Jatkuu huomenna...
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä miunkin eka Datsuni peilaili maalin alta,kukaan ole seppä syntyessään.
Toisaalta peltitöitä ei opi ku tekemällä,anna mennä vaan
Toisaalta peltitöitä ei opi ku tekemällä,anna mennä vaan
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin se on, niksit oppii käytännössä kokeilemalla, niitä on vaikea neuvoa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jeps, ja harjoittelu mahdollisuuksia tuo petterin luonnon kypsyttämä ohjaamo tarjoaa yllinkyllin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Itte pellihommia tehdessä, teen heppaukset ja pistehitsit " sinnetänne " eli ei peräperää samaan kohtahan vaan esim 10cm välein jaoteltuna, joita hepataan vuoronperään jokaista erikseen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juurikin näin,loppujen lopuksi sauma kuitenkin umpeen,välillä kannattaa kerran vaikka hioa saumat tasaseksi ja jatkaa sitten heppailua.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Päivitystä tilanteeseen
Keskiviikko kului hionnan merkeissä, torstaina ohjaamon alapuoli ja konetilan maalaus. Tänään päällipuolelle pohjamaali ja ehkäpä pyhien aikaan ohjelmassa olisi ohjaamon nosto rungon päälle. Sitten vielä ootellaan hyvää maalauskeliä ja pintaväri pintaan. Ajattelin näin perin sen takia että nostovaiheessa tulisi tod. näköisesti naarmuja maalipintaan yms kulumaa..
Sähköjen vetoa olisi myös samalla sitten suunnitelmissa, että saa auton kulkemaan ominvoimin Kyllä se hiljalleen siitä
Keskiviikko kului hionnan merkeissä, torstaina ohjaamon alapuoli ja konetilan maalaus. Tänään päällipuolelle pohjamaali ja ehkäpä pyhien aikaan ohjelmassa olisi ohjaamon nosto rungon päälle. Sitten vielä ootellaan hyvää maalauskeliä ja pintaväri pintaan. Ajattelin näin perin sen takia että nostovaiheessa tulisi tod. näköisesti naarmuja maalipintaan yms kulumaa..
Sähköjen vetoa olisi myös samalla sitten suunnitelmissa, että saa auton kulkemaan ominvoimin Kyllä se hiljalleen siitä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!