Mercedes benz 1114 syöttö

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

04 Huhti 2011, 17:37

Tietääkö joku ,että mimmonen tapaus se on tuo benzin Bosch pes6a pumppu. Erillainen on kun volvo pes6a, ainakin syötön osalta. Eli siis mersuun pitäsi vähän lisätä syöttöä, mutta kun ei ota siitä syöttö ruuvista mitään selvää mistä se suurenee, mutteri ja pultti kumpikin pyörii hermottomasti (pultinkin sisällä on pultti joka tuntuisi tulevan pois jos poistaa erään lukituspellin) . On vaikka minkänäkösiä sokkia :roll: räjäytys kuvaki olisi poikaa kyseisen mesen pumpusta.. ps. selityksestä en saanu yhtään sekavempaa :oops:
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

05 Huhti 2011, 00:31

tarvittis säätimen tyypin että osais ees muistella mutta kuva pumpun peräviistosta
kertois helpoiten kun mersussa on sen seittemän variaatiota jopa samassa mallissa... 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

05 Huhti 2011, 16:00

Otan huomiseksi koko litanian paperille.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

05 Huhti 2011, 18:05

säätimessä oma tietolätkä... 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

06 Huhti 2011, 15:38

tämmösiä luki pumpun säädin kotelon päässä: ROV 300 1400 AB 1065 4L Kd. Nr RV 391D ja itse pumpussa: 74608722 PES6A 90 D RS 2667 0400 846 522 EP 3901... kuinkas syöttö lisääntyy? :wink:
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

06 Huhti 2011, 17:23

jaa RQV tarvii käydä kuvaamassa esimerkki 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

09 Huhti 2011, 01:43

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

tuossa kuva 170 heppasen mersunkoneen RQW säätimen päästä
tosta irrotettu suojakuppi kahella ruuvilla, eli noita kahta mutteria joiden
välissä pellin lipare säätämällä syöttö muuttuu.
muistaakseni muttereita ulospäintuomalla lisääntyy 8)
muuten olikos tuo 14 ahdettu vai ahtamaton? 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

09 Huhti 2011, 20:21

ahtamaton 5 litran 130 hevosvoiman mylly. Oireethan siinä on, että on aivan hengetön voima loppuu ja putkesta ei tosiaan tule missään vaiheessa minkään väristä savua. Olisikkohan johonkin katsastukseen pienennetty. Kiitän hyvästä ohjeesta!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

10 Huhti 2011, 01:27

kannattaa tarkistaa että kaasuvipu menee varmasti pohjaan normaalissa ajotilanteessa
jos ei muuten niin kaasu pohjaan ja alhaalta nykimään. tuon säätimen tietojen
mukaan pitäis kiertää 2800 jos jää selvästi alle sen niin on hengetön 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

12 Huhti 2011, 21:12

Eikös tuon pitäs olla 5,9 litranen? mulla on tuo 17 versio ja se on ainaki 5,9l ?? Minkäs ikäluokan koneesta oli kyse?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

14 Huhti 2011, 18:46

vm -88 en mene takuuseen litra tilavuudesta, muistelen, että tässä kun ohje kirjaa selailin niin olisi 5 litrasta puhuttu. pitääpä huomenna huvikseen katsoa uudestaan
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

14 Huhti 2011, 19:58

kyllä se sitten on 5,9 ilman turboo, uutena ollu 140 pollee, niitä on kai kahta moottori versioo (ei nyt muista niitä tyyppi numeroita) joista on toinen on liki ikunen etenkin ahtamattomana. Tuolla omalla on takana vasta 700 tuhatta mutta ei siellä enää kaikki kaakit o tallella?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

14 Huhti 2011, 21:59

onko tässä erillinen imusarja vai meneekö ilma venttiilikoppaan :?: 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

15 Huhti 2011, 16:55

erillinen on imusarja. Kyllä se vaan on 5958cm3 tuo moottori 136 hevosvoimaa. Mitenkähän lienen lukenut aikoinaan tuota ohjekirjaa. :?
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

15 Huhti 2011, 20:34

vaikuttais siis olevan 366 moottori eli ainakin joiltain osin sama kone kuin tuo mistä
kuvan laitoin 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vastaa Viestiin