Mercedes benz 1114 syöttö

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

18 Huhti 2011, 22:47

kansi on kai hiukan erilainen puristusten suhteen, muuton lienee samanlainen.....joissakin turbo versioissa (niinkun esim. mulla) kaasuvivusto korvattu vaijerilla..... kuinkan teillä , paljonko tarvii kierroksia että öljyn paineet nousee sinne 5 kieppeille? lämpimänä tietty?....Joillakinhan nuo pysyy siellä tyhjäkäynnilläkin....................
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

19 Huhti 2011, 00:15

kansi saattaa olla vaikka samakin vaan ohjurinkumeilla tai ilman, muistaakseni suora eli palotila
männässä joita sitten tohon 366 on useita vaihtoehtoja ja vaan 500 kappale...
sitä en muista onko tossa ahtamattomassa öljyruiskut mäntien alla.
taitaa olla jo kolme tai neljä vuotta kun suolistin tuon moottorin kuorma-auton keulalta niin
en enää muista miten siinä oli toteutettu tuo kaasuvivusto. tracissa on alkujaan vaijeri ja
vivustoa. öljynpaine on kyllä jossain 0-5 välillä muistaakseni ihan hyvä niin en ole kiinnittäny
tarkempaa huomiota kierroksiin/lukemaan :D
ois muuten puutoslistalla tommosen ahtamattoman imusarja 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

19 Huhti 2011, 22:56

niin siis vaijerilla polkimelta vasenpuoli josta vivustolla koneen takaa pumpun puolelle. Ainakin 814 on pelkkää vivustoa. Kun se fööni on siinä vasemmalla puolella niin ilmeisesti ollu helpompi kiertää vaijerilla? tunnottomampi se kyllä on.....

Aika vähän noita on kellään purettuna.. paitsi purkaamoilla ...... äkkiä aatellen Osatori forssassa ja Euroteli Helsingissä tattarisuolla. osatorilta en oo ite ostanu koskaan mitään mut euroteliä pidän hieman hinnakkaana paikkana????tietty siellä seudulla on kysyntääkin ja varasto melko runsas joten onhan sillon hyvä pyytää..........
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

20 Huhti 2011, 16:58

lämpimällä 245000 km ajetulla on tyhjäkäynnillä siinä 1.8, kun alkaa kierroksia nostaa niin 5 bar on kasassa 1200 kierroksen kohdalla..
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

20 Huhti 2011, 21:19

nuffield 342 kirjoitti:lämpimällä 245000 km ajetulla on tyhjäkäynnillä siinä 1.8, kun alkaa kierroksia nostaa niin 5 bar on kasassa 1200 kierroksen kohdalla..
jaa no ei tossa 700 tuhatta ajetussa sitte vielä aihetta huoleen mutta kyllä se vähän enemmän varvia vaatii enenkun tappiin (5kg) nousee.
Tienpäällä kun putoo 70kmh niin putoo noin 4 kiloon Tämä siis 5 pykälä päällä. Vapareissa on yleensä hiukan tiheempi perä käsittääkseni 2000 RPM =80 Kmh mulla Föönatussa 1800 rpm = 80 Kmh.

245 tuhatta ? eli juur ja juur sisään ajettu?

mites kulutus on menny? joku väitti umpikorillisella päässeensä 14 l?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

21 Huhti 2011, 09:16

tällä menee siinä 25 litraa sadalla, toisinaan ei riitäkkään, kun tämä mese on neliveto, ja 087 ferrari on painona. Maastokin on välistä mitä satttuu missä joutuu ajamaan :roll: (Tuo kulutus sisältää kaikki nämä ajot sekasin)
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

21 Huhti 2011, 22:40

aspeha kirjoitti:
nuffield 342 kirjoitti:lämpimällä 245000 km ajetulla on tyhjäkäynnillä siinä 1.8, kun alkaa kierroksia nostaa niin 5 bar on kasassa 1200 kierroksen kohdalla..
jaa no ei tossa 700 tuhatta ajetussa sitte vielä aihetta huoleen mutta kyllä se vähän enemmän varvia vaatii enenkun tappiin (5kg) nousee.
Tienpäällä kun putoo 70kmh niin putoo noin 4 kiloon Tämä siis 5 pykälä päällä. Vapareissa on yleensä hiukan tiheempi perä käsittääkseni 2000 RPM =80 Kmh mulla Föönatussa 1800 rpm = 80 Kmh.

245 tuhatta ? eli juur ja juur sisään ajettu?

mites kulutus on menny? joku väitti umpikorillisella päässeensä 14 l?
Tyhjänä tämä vie piheimmillään reilun 18 ja normi lastissa "lavetti" perässä 23-25.

Mutta komento takas!! Tuli tänään tuolta työmailta palatessa todettua että eihän se öljyn paine nousekkaan kun juuri yli 4 kilon 80 matka vauhdissa???? Jonkin aikaa tehny mieli tehdä konepokaa sille mutta jos tuo 500 pitää paikkansa niin uudet männät jo maksaa melkein enemmän kun auton arvo??????
Voi voi ..joutuuko sitä nyt sitten hankkimaan sellasen nykypäivän sähkö himmelin?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

21 Huhti 2011, 22:43

nuffield 342 kirjoitti:tällä menee siinä 25 litraa sadalla, toisinaan ei riitäkkään, kun tämä mese on neliveto, ja 087 ferrari on painona. Maastokin on välistä mitä satttuu missä joutuu ajamaan :roll: (Tuo kulutus sisältää kaikki nämä ajot sekasin)
No juu kyllähän sitä sitte palaa mutta eihän tuo vielä kuitenkaan paha ole?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

21 Huhti 2011, 22:59

kyllä neljä bar on vielä ihan hyvä paine. ei tuo 700 pitäis olla mitään ihmeellistä tuolle
moottorille. kuluttaako öljyä? tuo kone mikä trackiin tuli oli ja vähän päältä 700 ajettu ja
siitä oli jakopää räjähtäny jonka takia auto meni sulattoon, syynä oli löystynyt kampiakselin
hihnapyörän/värähtelynvaimentimen kiinnitys joka sai välilevyn hajoomaan rattaitten väliin.
(pultin kiristysmomentti on ainakin 500nm jota kannattaa noudattaa esim stefan vaihdossa)
samalla kun tuo kone oli jakopään takia osina rengastettiin ja tais puolet venttiileistä tulla
varotoimenpiteenä uusia sekä laakerit. kulumaa tuossa ei ollu kummemmin ja männät jäi vanhat
lohko vaan hoonaten. tämän 366 moottorin nykyisiä paineita en muista mutta on ne selvästi
paremmat mitä edellisessä 352 moottorissa oli eikä siinäkään voiteluun liittyviä vaivoja ollu
vaikka oli muuten todella lousku 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

23 Huhti 2011, 18:20

ei se suuresti öljyä syö......tammikuussakohan ne vaihettiin enkä vielä oo lisänny........
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

26 Huhti 2011, 21:19

Taitaa olla anturi vikaakin kun valilä vapisee 4 molemmin puolin ja taas välillä tapissaan?????
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Huhti 2011, 21:35

mä en ainaka hirveesti sähkömittareiden antureihin luota... vai olis uus mittari ja rinnalle pistää mekaanisen tarkan painemittarin t-kappaleel välil hämmästyy oikeen lukemaeroja. voi olla yli kilo suuntaansa.... :(
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

04 Touko 2011, 17:42

Nyt kun lähettiin kerran tästä moottorista keskustelemaan niin kukas tietää paljonko ton turbollisen pitäs tehä ahto paineita?

Ylämäessä kun oikeen huudattaa niin saattaa nousta 0,9 mutta normi maantie ajossa ei taho nousta yli 0,5.

Sitä voiman puutetta on tässä ilmenny. Suuttimilla ajettu 200 t ja siirtopumppu korvatu sähkösellä mutta ei vaikuttanu asiaan. Öljyä ei juuri syö.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Touko 2011, 20:20

en tie mitä ko tapaukses pitäis ol mut eiks nuo ahdot yleens kaut linja vehkees ku vehkees ole yleens jossai .06- 1 haarukas. hyvi harvas mennää yli yhren ainaka hiukanka vanhemmist värkeist puhuttaes jos orkkispuhallin on kyljes.
kaveril on 12145 setor ja sii oli .4 edellistalve sitä hiuku rakennettii kone uusiks, 155hollannin puhallin, cooler, syöttöö, siin on ny .8bar tiukaspaikas täydel laulul.
kalkkivaunun edes menee talvel päiväs ny noin 20l tavaraa enemmä ku enne mut on jaksanu kulkee umpihankee (10kuutioo tavaraa ja kärry painaa itessää yli 5T ku kuormain kiinteest aisal kärrynrenkaat yli 1.8m halk volvo FH12 akselil mekaanine veto) ihan mukavast vaik on aika lumiset kakstalvee täälpäinki ollu
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

06 Touko 2011, 20:32

Kyllähän isommissa vaikka yli 10l koneissa voi olla 2,5 kilookin
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Vastaa Viestiin