Sivu 5/8

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 17 Elo 2011, 19:28
Kirjoittaja Warpu
kuulostaa aika asialliselta hinnalta. ite joskus ostin EKAan ensin käytetyt ja vuoden
parinpäästä uudet ja totesin että ois heti pitäny ostaa uudet 8)

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 17 Elo 2011, 19:36
Kirjoittaja Kerkänmatti
Miten tuo raidevälin säätö on muuten tarkoitettu tehtäväksi, kun katsoo noita uusia osia esim. Marjakankaalta niin ulompaa niveltä on vain lovitangolla ja sisempiä putkella tai kierteellisenä. Eikö toisella puolella pitäisi olla molemmista päistä pyörivä väliputki että saa aurauksen säädetyksi?
Tuo entinen oikeanpuoleinen ulkonivel on läpipultilla raidetankoon kiristettävä, mutta tosiaan hitsattu nyt siihen kiinni. Ja sellaista ei näytä saavan uutta. :?:

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 17 Elo 2011, 19:53
Kirjoittaja Warpu
alunperin ei ole läpipultti kummallakaan puolella putkessa vaan pultti kiristetään kierteellä
koloa vasten. säätö tapahtuu avaamalla pultti ja pyörittämällä toisen puolen väliputkea
ja ruuvi kiinni... käsittääkseni joissain natikoissa ja ferkuissa on samanlaista väliputkea 8)

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 18 Elo 2011, 09:15
Kirjoittaja Kerkänmatti
Johan rakenne vähän selvisi kun kävin tutkimassa 255 ohjauslaitteita, tuohon kaivuriin on joku laittanut väärän nivelen tosiaan, ja siksi se on kiinnitetty hitsaten.

Tarttisin siis tuohon ehjän väliputken toiselle puolelle, eli sen jossa on toisessa päässä sisäkierre ja toisessa päässä pultti raidetangon lukitukseen. Mahtaisiko muuten tämä olla suoraan sopiva nivelineen päivineen, ainakin kuvan perusteella näyttää samalta: http://www.konepajula.fi/upload/E%20Int ... 20Case.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ja osanumero T2072? Tai sitten massikan http://www.konepajula.fi/upload/A3%20Ma ... jarrut.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; V1429?


Sitten lisää kysymyksiä, voiko etupyörän laakereita kiristää kun oli aika paljon väljää toisessa vai tilaako saman tien uudet laakerit?

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 18 Elo 2011, 18:34
Kirjoittaja kari t
Kyllä tuo raidetanko v2072:nen näyttäs olevan samanlainen mitä haet, kokonaisen hinta 71 €:a http://www.tyokaluketju.fi/suoritapikah ... Hae+tiedot" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulta löytyis myös, mutta nivelet on kuluneet ja uudet, siis pelkät nivelet maksaa 72 €:a :shock:

Etupyörän laakerit voi kiristää.

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 20 Elo 2011, 08:28
Kirjoittaja Kerkänmatti
No nyt on uudet kumit tilattu, saas nähdä miten äijän käy kiinan pojan tekemien renkaiden kanssa. 8)

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 20 Elo 2011, 10:21
Kirjoittaja jamppi
Jokos ne kimalaiset on päässy kahdeksankulmiosta eteenpäin :shock:

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 29 Elo 2011, 11:56
Kirjoittaja Kerkänmatti
Pyöreät nuo oli, ja saatiin eilen kaverin kanssa väännettyä ne paikalleenkin. Eipä olisi yhtään suurempia voinutkaan laittaa, n. tuuman verran jäi rakoa polttoainetankin ja renkaan väliin. :)

Tuli etuakseliakin tutkittua tarkemmin, siinä oli olkatapeissakin melkoiset välykset joten täysremontti pitää näköjään tehdä siihen.

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 31 Loka 2011, 21:33
Kirjoittaja Kerkänmatti
Onnistuuko venttiilivarren kumien vaihto ilman kannen irrotusta? Näkyy tulevan öljyä pakoputkesta, ja entinen omistaja kertoikin kauppoja tehdessä että moottoriremontin yhteydessä oli kumit jääneet vaihtamatta, josta syystä savuttelee. Ei tuo ollut siitä huolimatta syönyt öljyä vaihdon jälkeen, koneessa nyt Delvac MX 15W-40.

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 31 Loka 2011, 21:39
Kirjoittaja jusape
Kyllähän sen pitäis onnistua mun käsittääkseni lähes laitteeseen kuin laitteeseen.
Paikoillaan ollessa vaan vaatii erityistä huolellisuutta ettei venat pääse putoon: mäntä oltava tasan ylhällä eikä sielläpäin,
ja lukituksia akselille ettei vahingossakaan pääse pyörähtämään jos paineilmaa käyttää venttiilin ylhäälläpitoon

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 31 Loka 2011, 21:40
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Kantta omaani työstäessä jos ajatukseni on oikein (tätä asiaa ihe silloin tuumin kun kansi oli pöydällä) niin kyllä onnistuu yläkautta JOS saa venttiilit pysymään esim. paineilman avulla ylhäällä ja painettua jouset sellaisella työkalulla, jotta ne saa kasaan ja osat pois ilman että ne lentelee pitkin tantereita. Miten sitten takaisin laitto, se on taas oma juttunsa :( Nämä taitavat olla töitä, jotka ja joissa yleensä kansi on irti.

En vaihtotyötä suorittanut, vaan kannen käydessä plaanauksessa, koneistamo kasasi kannen uusin osin.

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 31 Loka 2011, 21:47
Kirjoittaja jusape
Mä olen pariin autoon vaihtanu, toinen oli joku 8-90 vaihteen haisuli ja toinen oli jokin helpompi, etumoottorinen, puikkovetoinen h-a.
Ei kumpaankaan mukava homma, tiiviste (kovinkaan kallis?) ja se kannen irrotustyö nyt tuskin niin iso homma on et välttämät kannattaa alkaa kokeilee onnistuuko.
En suosittele.... :?

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 31 Loka 2011, 21:51
Kirjoittaja Warpu
onnistuu paikallaan ollessaan ja ei tarvi mitään ilmavirityksiä, ko sylinteristä vaan mäntä ylös ja painamalla
kyllä tuntee että on kohdallaan. itse käytän yleensä jousipuristimena pitkää 13mm lenkkiavainta joka
kiinnitettynä keinuvipuakselin pulttiin 8)

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 01 Marras 2011, 08:14
Kirjoittaja sompio
Ja jos ei satu sitä paineilmaa olemaan niin lipputangonnarua tulpanreiästä alhaallaolevan männän päälle ja sitten mäntä niin ylös kuin nousee niin eipä venttiilit tipahda.

Re: Leyland 2100+Hymas 4 -76

Lähetetty: 16 Joulu 2011, 18:45
Kirjoittaja nuffi10/60
massikka_mies kirjoitti:Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa 8)
kalustoa ei ole koskaan liikaa