Tässä on nyt muutamia kuvia kaivurileukusta. Klikkaa suuremmiksi.
Tässä vielä lavetin päällä:
Lokasuojat ja valot ovat ihmeen ehyet, vain toinen etusivuvalon lasi puuttuu.
Ulottuvuuskin on kohtuullinen...
Tuommoinen konttori:
Pumppu. Osaako joku sanoa minkä tyyppinen tuo nyt oikeastaan on?
Moottoritila:
Ja tässä se erikoinen ratti, josta on harmi kyllä joskus kehä katkaistu.
Asiakirjatkin olivat kunnossa.
Leyland 2100+Hymas 4 -76
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 07 Helmi 2011, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
Onnittelut uudesta hankinnasta! On näköjään harvinaisen suorapeltinen kone, tuosta olisi kohtalaisen helppo fiksata kelpo näyttelykampe? Onko mitään tietoa, milloin tuo Hymas on istutettu tuohon 2100:n perään, tuskin on uudesta asti ollut?
Ratin suhteen olisin samoilla linjoilla kuin Jamppi.
Ratin suhteen olisin samoilla linjoilla kuin Jamppi.
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Lisäsin tuohon vielä yhden kuvan. Tosiaan hyvällä pidolla ollut kone on, ja kun selvitin historiatietoja, niin kävi ilmi että koneen rekisteritunnus on vaihtunut vuonna -83, jonka jälkeen vain kaksi omistajaa, edellisellä vuodesta -93 asti. Eli mahdollisesti tuolloin -83 rakennettu kaivuriksi. Asennus näyttää siltä, että runkosovitteet on valmistettu juuri tuohon sopiviksi, mitään muokkaamisen merkkejä niissä ei ollut. Joten todennäköisesti annan tämän kuutosleukun pysyä kaivurina tästä eteenpäinkin. Toki, eihän se silti estä fiksaamista siistiin kuntoon, ja onhan peli mukavampi ajaakin kun joka paikka ei repsota. Pellit on tosiaan suorat ja tarrat ehyet, ensi alkuun riittää kunnon pesu. Muutenkin tämä on minusta hyvännäköinen yhdistelmä ja siististi tehty. Takaikkunan saisi laittaa paikoilleen jos tekisi kaivurin hallinnan vaijereilla ja kahdella vivulla penkin sivuille, kuten oikeissa kaivureissa. Pakoputki pitää myös uusia, sanokaapa pitäiskö se saman tien laittaa menemään alakautta kuten alunperin, mihin se pönttö silloin tulisi? Mistähän muuten saisin tuon sivuvalon lasin?
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Eikös tässä ole kuitenkin jo ihan Leylandin oma moottori, eikä BMC? Pakoputkesta sanoisin, että mielestäni alkuperäisyys on pop varsinkin näin siistinä säilyneessä koneessa, ja toisekseen äänenvaimennusteholla on minulle merkitystä koska kaivurilla tullaan vielä kaivamaan täysiä työpäiviä. Mukavaa kuunneltavaahan tuo kuutosen hyrskytys on kylläkin. Suora putki käy paremmin tuohon 804:ään kun siinä on hiljainen hytti, ulkopuoliselle yleisölle 4/98TT:n soundi sen sijaan sitten kuuluukin._Leyland_ kirjoitti:En tiedä, onko sillä pakoputkella niin väliä kun noin hieno leukku on alustana Suorarosteri vaan putkeksi, että pääsee bmc:n kutosen äänet kunnolla ilmoille
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
eipä tuo konepellin sivusta tuleva putki sinällään ole kovin suuri virhe alkuperäisyyteen.
se kun on ollut vakiona 4100 ja 485 sekä optiona saatavissa 2100 ja 285.
tässä kuvassa 2100 synchrossa:
http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/17 ... 3/E3Q1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pakosarjamalli noissa hieman erilainen...
alakautta putkella vaimennin tulee runkopalkin ala/ulkopuolelle ja epäilen että
kaivurin ja sovitteiden kanssa melko mahdoton saada sopimaan.
tuo kutoskone on sinällään leyland valmiste mutta pohjautuu aikalailla
bmc koneeseen
se kun on ollut vakiona 4100 ja 485 sekä optiona saatavissa 2100 ja 285.
tässä kuvassa 2100 synchrossa:
http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/17 ... 3/E3Q1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pakosarjamalli noissa hieman erilainen...
alakautta putkella vaimennin tulee runkopalkin ala/ulkopuolelle ja epäilen että
kaivurin ja sovitteiden kanssa melko mahdoton saada sopimaan.
tuo kutoskone on sinällään leyland valmiste mutta pohjautuu aikalailla
bmc koneeseen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Saakohan noita valkoisia emalipakoputkia enää mistään, ainakin tarvikkeenahan ovat mustia? Tuohon pitää sit tehä mulla uus alkukäyrä kun tuo vanha on kierossa sivuun, vähän ruman näköinen ku putki vinossa.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Minkäpä sille mahtaa.massikka_mies kirjoitti:Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa
kaivuri on ollut suunnitelmissa jo pitkään, nyt pääsen kunnostamaan loputkin pellot ja aukomaan ojat.
vois kai jo paljastaa että tuosta 472 projektista olen ajatellut luopua kun se on nyt jääny ihan joutilaaksi, keltaisen varjoon.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Käy kahtomassa projektiosiosta koneen selostus ja laita jonkinlainen tarjous yv:nä. En rupea sen kummemmin tuota vielä kauppaamaan, katsotaan keväämmällä kun lumet alkaa olla taas vähempänä._Leyland_ kirjoitti:Millä hinnalla meinaat luopua sinisestä?
Pystyn muuten tuomaan traktorin E-Pohjanmaalle tai matkan varrelle kunhan lähden kaivuria hakemaan, kuorma-auto jo kysytty valmiiksi lainaan.. Jos halukas ostaja löytyy siihen mennessä. (eikä oma mieli muutu)
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Työmaita rupesi löytymään lisää heti sitä mukaa kun naapurit on uudesta hankinnastani kuulleet. Ilmeisesti täytyy ruveta miettimään jo telavarustusta, jotta pääsee myös vanhojen suo-ojien päälle. Takarenkaat pitää tuolloin vaihtaa pienempiin. Jonkinlaiset telat minulta löytyykin jo valmiiksi, pitää tarkistaa niiden pituus että onko ne täys- vai puolitelat.